'Oude' Voerstreekroute, ultieme route Zuid Limburg/Blg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

chriskool87 schreef:Heeft iemand toevallig een gpx bestand van deze route, en zou diegene deze willen uploade? bijvoorbaad dank.

Groeten
Chris
Yep, zie het openingstopic inderdaad.
Klik de link aan met de geperfectioneerde route en het kaartje opent zich. Rechts ervan kun je het icoontje 'GPX-export' aanklikken.
Pas op: soms komt op precies die plek een reclameblokje tevoorschijn, dat je dan even weg moet klikken mbv het hele kleine kruisje rechtsboven van het reclameblokje! De reclame bedekt het icoontje namelijk!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Volgens mij gaat er iets niet goed bij de klim (die onmogelijk begint) bij het beekje. Moet je linksom of rechtsom?

Verder heb je bij het stukje helemaal links in nederland een lange klim er uit gehaald, na een stukje fietspad. Het is zeg maar de eerste keer dat je weer in nederland komt. De 'vaste' route gaat daar wel over geloof ik. De klim die je nu pakt zag er volgens mij wel mooi uit, is die meer de moeite?
Hier staat niets.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je volgt 'm na de beek rechts omhoog, over de holle weg, langs de bosrand. Bijna boven sla je scherp links af en klim je geleidelijk verder. Dan gaat er linksaf een trail steil naar beneden: gave afdaling over een steile wand. Beneden kom je het bos uit, je komt in de wei, je volgt het tractorpad en komt weer uit bij de beek.
Je klimt dan over dezelfde holle weg weer naar boven, maar nu dus tot helemaal boven.
Is dus een lusje, erin gestopt vanwege die gave afdaling. Je kunt het lusje ook weglaten en in 1x naar boven rijden. Mis je wel wat :winkie: .

En aan het eind heb ik inderdaad een stukje asfalt naar Mesch eruit gesnoeid, en de klim die daarna volgde. Vervangen door een afkorting via een mooie singletrail klim.

2 verfraaingen dus, de moeite waard!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Mooi! Het allereerste stukje tussen de twee campings had ik verkeerd om gedaan. Omhoog door de holle weg, was wel een hele mooie! Zie daar nu ook een kleine uitbreiding.

Heb je toevallig mooie routes in de buurt van waimes of malmedy? Zit daar komend weekend, maar vrees dat de gepijlde routes 'ok' zijn, waar jou varianten 'gaaaaf!!!!' zijn ;)
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ik vind deze route veel lijken op het parcours van de Shitmano Fiets Challenge zoals die een jaar of 10 geleden jaarlijks in mei verreden werd, klopt dat? Dat was idd altijd wel serieus vaak lek rijden maar wel echt mountainbiken...bedankt voor het delen in elk geval!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

GPS track loopt bij het begin door de Kersengaard camping en het achterliggende weiland, niet erg spannend op een aantal hindernissen met schrikdraad na, had dit de afslag een stukje verder moeten zijn? (voordat de boer horde's MTB.nl-ers over zijn erf krijgt :wink: )
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Knakker, HA, HA, ja dat moest een afslag verder zijn! Boer zal er niet blij mee zijn. Pas het nog wel even aan deze week.

VanBill, klopt, lijkt er erg op. Er zijn nog meer kleine paadjes, maar die zet ik maar niet op GPS. Gemeente Voeren moeten we wel te vriend houden :-q .

Was dat lusje met de downhill na de beek nog gelukt, of was eea te verwarrend?
Waimes en Malmedy, sorry, heb ik geen tracks van.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Route aangepast, de onvolkomenheden zijn eruit gehaald.
Loopt ook weer via Mesch.
Have fun!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mark1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 19:02
Contacteer:

Wij stonden gisteren ook met twee man tegen het prikkeldraad aan! Konden net op tijd remmen... daarna het paadje gepakt waar de MH2D ook start. In verband met aanhoudende blessures helaas niet de hele ronde gereden, het bleek toch nog te vroeg voor een dergelijke tocht :( We zijn afgehaakt na de beek op zo'n 25 kilometer, vooral de afdaling van de "MH2D wortelklim" was super. Zoals gezegd door een polsblessure bij mij en een knieblessure bij mijn fietsmaat niet de hele ronde maar we komen nog wel terug!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'Prikkeldraad is verwijderd', GPS route is sinds gisterenavond weer correct. Dus... Als jullie blessures over zijn kun je prikkeldraadvrij het hele parcours eens rijden! Beterschap!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Waar zat dat prikkeldraad dan? In dat extra lusje bij de beek?
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Michiel, dat was helemaal aan het begin van de GPS, hier zat een foutje waardoor je over het erf van een camping werd geleid en over prikkeldraad moest klimmen om op de juiste route te komen, nu aangepast door Aurelius :-q
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Leuke route. Komt grotendeels overeen met wat ik altijd rijd als ik de Voerstreek doe, plus wat extra leuke stukjes die ik nog niet kende, leuk! Dank voor de track.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Hendrikus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 12:28
Mijn mountainbike: Xtrail Mud 9.0 29-er 2013

Het lukt mij niet deze track via bikemap te downloaden. Als ik op exporteren als gpx klik krijg ik een melding dat de link het niet meer doet.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik zie dat de Bikemap website geheel vernieuwd is, wellicht dat het daaraan ligt? Lukt het anderen ook niet meer?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie