MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

klaast schreef:Dan moet ik misschien toch maar eens gaan trainen zodat ik beide routes achter elkaar kan fietsen ;-)
En als je daarna nog meer gaat trainen, dan kan je via de verbindingsroute van Oosterbeek ook nog naar de Rheden route. :tong
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Waar begint die verbindingsroute precies en is dat 100% onverhard?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Jan Willem schreef:Waar begint die verbindingsroute precies en is dat 100% onverhard?
Vanaf de Rheden route begint hij vlak bij het viaduct over de A50 bij Schaarsbergen (afrit 21). Bijna tegenover de ingang naar de motorcrosbaan van Arnhem. Je rijdt dan een stuk paralel langs de A50 en komt daar op een stukje fietspad bij Knooppunt Waterberg. Volgens mij is dit niet te vermijden. Vanaf daar naar de Oosterbeek route kan je alles wel onverhard rijden.

Zie ook gpx file (http://ridemymtb.com/maps/nederland/ove ... sroute.gpx" onclick="window.open(this.href);return false;). Het begin stukje ontbreekt. Ik was hier over het voetgangers/fiets viaduct gegaan.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik was even niet helemaal duidelijk zo te zien :P ; jij hebt het hier over de verbindingsroute Terlet-Oosterbeek zeg maar, die ken ik wel.
Ik bedoel eigenlijk de (nieuwe?) uitgepijlde verbinding tussen Ede en Oosterbeek, dus waar deze begint op route Ede.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

We kwamen de bordjes tegen in de buurt van de meest oostelijke oversteek van de N224 (Kruislaan). Ik neem aan dat je hem vanaf daar op kunt pakken. Hoe (on)verhard de route is zou ik niet weten.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

En ik wat enthousiast. Ben ook wel benieuwd of die er is. Kan ik mooi vanaf mijn werk zo goed als onverhard naar huis fietsen.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ok, vanmiddag even gereden en het is idd de verbindingsroute tussen Ede en Oosterbeek. De afslag staat alleen aangegeven als je Ede met de klok meerijdt. Net ten noorden van de N224. Je komt uit bij Rijkswaterstaat / Wegenwacht aan de N224. In de driehoek A12, A50, N224. Vanaf daar staat niet aangegeven hoe je de route oppikt, maar als je bekend bent in de buurt wijst dat zichzelf. Ik ben net na de tunnel onder de A12 links het bos weer ingegaan dan vermijd je nog een stukje asfalt (weet niet of dat 100% legaal is).

De route is op een klein stukje langs de Amsterdamseweg na (Shell - Papendal) onverhard. Redelijk brede paden dus dat past wel bij de route Ede ;-) Wel mooi afwisselend landschap. Al met al voor mij een leuke aanleiding om eens een wat ander rondje rond huis te rijden.

Ik weet niet of het werkt, maar als het goed is is hier te zien wat ik gedaan heb:
http://www.endomondo.com/workouts/365811437/6216238" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

cyclomania schreef:een quote gevonden op internet: "De Ginkelse Heide is door de operatie Market Garden 70 jaar geleden voor de parachutisten van de Luchtmobiele Brigade heilige grond."

Dat verklaart een hoop, want op heilige grond mag je natuurlijk niet met de MTB rijden.

Hopelijk komt het snel weer goed allemaal.
Dat zal overdrachtelijk bedoeld zijn./
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Leuk stukje historie over het stukje onder Knooppunt Grijsoord door: http://www.arneym.nl/canonarnhem1900hed ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
reynard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 14:26

Binnenkort wil ik deze route eens rijden, maar ik wordt enigszins in de war gebracht door de tekst op http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/511/Ede. Ik krijg het idee dat de informatie hier niet meer up-to-date is. Er staat bijv. dat er 'niet echt een ronde is uitgezet'?

Ik lees verschillende reacties dat een deel van de route niet meer bereden mag worden. Welk deel van de route op het kaartje is dat? En welke van de genoemde startpunten kloppen nog voor het deel dat nog wel bereden mag worden?

Verder, hoe lang is het overgebleven deel van de route nu (op mtbroutes staat nog dat de route 63km is)?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Zonder GPS was de route imho so-wie-so niet te rijden, op de meest onlogische plaatsen kun je achter struiken en bladerdak van een boom een bordje verwachten.
Nu daar bordjes tussenuit gehaald zijn, is er helemaal geen spaan meer van overgebleven.
(welk deel van de route verboden gebied is weet ik niet)
Deze route verdient wat mij betreft momenteel niet de aanduiding 'MTB route'; onduidelijk wat / waar wel of juist niet mag, slechte bewijzering en geen informatie mbt stand van zaken.
Lijkt mij een rol weggelegd voor WV Ede om weer wat op de rails te krijgen?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De laatste keer dat ik de lus rond de heide gereden heb is mij niet opgevallen dat er iets veranderd was. Zijn er behalve dat er bordjes zijn weggehaald ook bordjes geplaatst met een fietsverbod?
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

reynard schreef:Binnenkort wil ik deze route eens rijden, maar ik wordt enigszins in de war gebracht door de tekst op http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/511/Ede. Ik krijg het idee dat de informatie hier niet meer up-to-date is. Er staat bijv. dat er 'niet echt een ronde is uitgezet'?

Ik lees verschillende reacties dat een deel van de route niet meer bereden mag worden. Welk deel van de route op het kaartje is dat? En welke van de genoemde startpunten kloppen nog voor het deel dat nog wel bereden mag worden?

Verder, hoe lang is het overgebleven deel van de route nu (op mtbroutes staat nog dat de route 63km is)?
De complete route is ongeveer 42 km maar bestaat uit 2 lussen die elkaar overlappen; als je beiden rijdt kom je wss op die 63 km uit.

Voor zover ik weet is alleen het stukje om de kazernes heen nu verboden terrein (nog geen 500 meter).

Zonder gps is de route absoluut niet te volgen. Onmogelijk.
klaast schreef:De laatste keer dat ik de lus rond de heide gereden heb is mij niet opgevallen dat er iets veranderd was. Zijn er behalve dat er bordjes zijn weggehaald ook bordjes geplaatst met een fietsverbod?
Er staan alleen bordjes van defensie met het bekende verhaal: alleen fietsen op de aangewezen routes (fietspaden, mtbroutes, etc...) Dus door de mtb bordjes weg te halen is een deel ook daadwerkelijk verboden. Ik denk wel dat defensie nog flink heeft moeten zoeken naar die mtbroute bordjes :wink:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

dhunter schreef:Voor zover ik weet is alleen het stukje om de kazernes heen nu verboden terrein (nog geen 500 meter).
Is dat dat lange rechte stuk langs het hek op?
dhunter schreef:Er staan alleen bordjes van defensie met het bekende verhaal: alleen fietsen op de aangewezen routes (fietspaden, mtbroutes, etc...) Dus door de mtb bordjes weg te halen is een deel ook daadwerkelijk verboden. Ik denk wel dat defensie nog flink heeft moeten zoeken naar die mtbroute bordjes :wink:
Ah. Bestaande bordjes dus die nu een nieuwe betekenis krijgen. Ook handig voor de argeloze fietser.
Ik ken de route uit mn hoofd en let dan ook nooit op bordjes. Leuk verhaal als je dan bekeurd zou worden. Vraag me ook af hoe dat juridisch zit. Of je een gewijzigde situatie niet duidelijker moet aangeven.
reynard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 14:26

dhunter schreef:Zonder gps is de route absoluut niet te volgen. Onmogelijk.
Ok, en waar is de gps-file te vinden? De file op mtbroutes.nl bevat slechts een aantal (start?)punten?
Alvast bedankt!


Edit; foutje van mijn kant bij het inlezen van de GPS file. Maar is die wel up-to-date met het nu 'verboden' gebied?
Plaats reactie