MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Morgen is de Hel van Ede-Wageningen.
Een stuk van deze mtb toertoecht gaat over de route Ede, verwacht dus meer drukte dan normaal vooral op de Kees Willem piste.

Hier is de hele route getekend, waarschijnlijk ook een stuk over Renkum/Ossterbeek maar dat is alleen de 100 km en die is minder druk bereden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elvander op vr 21 juni 2019, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Dank voor de waarschuwing!

Wel netjes met de richting mee en niet zoals vorig jaar bij de route van Apeldoorn op meerdere plekken tegen de route in? :~ :~ :~ (wie dat verzonnen had...)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Meander stukje is iig tegen de richting in kan ik zien. Net als het lange saaie rechtdoor pad van tunneltje naar tunneltje ..

Maar dat zijn brede paden. Hoewel het meander stuk nogal uitnodigt om hard te rijden en in te halen. En als je dan van die stravaridders hebt die maar 1 blik hebben 🙈

Ik had de tocht graag gereden maar heb mijn crankstel verkocht .. lastig fietsen kan ik zeggen 😳 morgen andere halen en monteren

Zou op zich de gps track wel willen hebben om een keer zelf te rijden 🙏
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

De gpx staat gewoon op de site maar is in deze vorm niet te rijden want gaat ook over eenmalig opengesteld gebied.
Er wordt nadrukkelijk gevraagd niet illegaal over prive landschappen te rijden.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Elvander schreef: vr 21 juni 2019, 08:21 Morgen is de Hel van Ede-Wageningen.
Een stuk van deze mtb toertoecht gaat over de route Ede, verwacht dus meer drukte dan normaal vooral op de Kees Willem piste.

Hier is de hele route getekend, waarschijnlijk ook een stuk over Renkum/Ossterbeek maar dat is alleen de 100 km en die is minder druk bereden.

Afbeelding
De JJC gaat inderdaad een stuk over de routes.
Lapierre Mountainbikeroute Ede
- Vanaf Papendal richting Ede, met de route mee tot Dierenasiel. Daar steekt de tocht door (via de droge beek) tegen de vaste route in tot 2e tunnel A12. Daar dus even oppassen. Het is een breed pad dus daarom hebben wij toestemming gegeven
MTB route Renkum Oosterbeek
Bij Doorwerth en Heveadorp volgt de tocht de MTB route met de richting mee.

Dus even uitkijken op zaterdag 22 juni!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Elvander schreef: vr 21 juni 2019, 15:19 De gpx staat gewoon op de site maar is in deze vorm niet te rijden want gaat ook over eenmalig opengesteld gebied.
Er wordt nadrukkelijk gevraagd niet illegaal over prive landschappen te rijden.
Die stukken kun je ook even voor omrijden. Dus dat hoeft geen problemen op te leveren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Zag net de bordjes ook staan op de meander. Dat kan nog wel leuk worden. Is een snel pad en op zich best breed, maar met maar een smal hard strookje...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd wat ik al zei .. ga morgen niet mtb’en maar beter hadden ze daar even een omleiding gedaan
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Wilde ook eens in ede gaan kijken. Is deze route mul (vanwege het weer) of heel erg hobbel-de-bobbel vanwege de nieuwigheid?
Hier staat niets.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: vr 21 juni 2019, 22:29 Zag net de bordjes ook staan op de meander. Dat kan nog wel leuk worden. Is een snel pad en op zich best breed, maar met maar een smal hard strookje...
Waarom uitgaan van het ergste "Dat kan nog leuk worden". Breed pad wat gedeeld wordt door fietsers, wandelaars en vaak ook sledehonden met step. Dus een gedeeld pad waar je sowieso bedacht moet zijn op allerlei tegenliggers waar elke recreant te gast is. Dan is het ook niet zo'n probleem dat er in een morgen wat meer tegenliggers in de vorm van MTB'ers zijn.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

hanjovdberg schreef: vr 21 juni 2019, 22:42 even een omleiding gedaan
Tja, dan moet je daar ook wel vergunning voor krijgen. Het lijkt voor de buitenstaander allemaal zo simpel. Maar dat is het helaas niet.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Gister gereden. GENOTEN. Niet mul en op een paar kleine plekken nog hobbel de bobbel. Bobbel mag eigenlijk geen naam hebben.

Erik hulde aan je “team” En jezelf.

Btw wanneer is het Lunteren stuk aan de beurt? Paars spuugde me ergens uit een bosje en dat was het dan ;-)
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

kuijtje.nl schreef: za 22 juni 2019, 18:57
hanjovdberg schreef: vr 21 juni 2019, 22:42 even een omleiding gedaan
Tja, dan moet je daar ook wel vergunning voor krijgen. Het lijkt voor de buitenstaander allemaal zo simpel. Maar dat is het helaas niet.
Vlakbij ligt een fietspad vanaf schaapskooi dus had best gekund zonder moeite. Maar het is vast goed gegaan. Denk niet dat oa Klaas doelde op problemen door ons veroorzaakt (mtb’ers die de route volgens bordjes rijden) maar meer die strava ridders die nergens oog voor hebben. Die wil je op zo’n pad wanneer er maar aan 1 kant een goed berijdbaar stuk niet tegenkomen ☺️
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

kuijtje.nl schreef: za 22 juni 2019, 18:55
klaast schreef: vr 21 juni 2019, 22:29 Zag net de bordjes ook staan op de meander. Dat kan nog wel leuk worden. Is een snel pad en op zich best breed, maar met maar een smal hard strookje...
Waarom uitgaan van het ergste "Dat kan nog leuk worden". Breed pad wat gedeeld wordt door fietsers, wandelaars en vaak ook sledehonden met step. Dus een gedeeld pad waar je sowieso bedacht moet zijn op allerlei tegenliggers waar elke recreant te gast is. Dan is het ook niet zo'n probleem dat er in een morgen wat meer tegenliggers in de vorm van MTB'ers zijn.
Je lijkt mijn opmerking als kritiek op te vatten, maar zo is het helemaal niet bedoeld. Ik heb een tijdje terug ook al aangegeven dat ik benieuwd ben hoe het gebruik van de meander zich gaat ontwikkelen. Ik rijd hem geregeld tegen de route in op weg naar huis en ik ben al een paar keer mtb-ers tegen gekomen die zichtbaar schrokken van een tegenligger. Maar goed, het is natuurlijk geen snelle bochtige afdaling die ineens de andere kant op gefietst wordt, dus op zich moet het prima kunnen.

Mijn ' dat kan leuk worden' moet je dan ook lezen als 'dat kan nog wel eens wat oeps-momentjes opleveren'. Niet meer dan dat. En laten we eerlijk zijn: als je wel eens een toertocht rijdt, dan weet je dat de overgrote meerderheid inderdaad relaxed is. Maar er zijn ook altijd van die gasten die er persé langs moeten en dat met een schreeuw en een snauw aangeven. Helaas.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dat laatste is idd jammer.... het is er nu eenmaal wat natuurlijk erg jammer is... :( net zoals de oeps momentjes.... :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie