MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nog nieuws over de andere lussen? Hoe staat het met dat kids-lusje bij Lunteren bijvoorbeeld?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Bram87 schreef: do 14 maart 2019, 12:44 nog nieuws over de andere lussen? Hoe staat het met dat kids-lusje bij Lunteren bijvoorbeeld?
Vanaf de Driesprong richting Lunteren liggen al aardig wat nieuwe trails maar zijn volgens mij nog niet vrijgegeven, staan ook nog geen routebordjes. Waar het kidslusje ligt / komt weet ik niet.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Biker67 schreef: do 14 maart 2019, 17:22
Bram87 schreef: do 14 maart 2019, 12:44 nog nieuws over de andere lussen? Hoe staat het met dat kids-lusje bij Lunteren bijvoorbeeld?
Vanaf de Driesprong richting Lunteren liggen al aardig wat nieuwe trails maar zijn volgens mij nog niet vrijgegeven, staan ook nog geen routebordjes. Waar het kidslusje ligt / komt weet ik niet.
Het kids lusje komt in het Edese bos, dus zeg maar tussen het kerkhof en de Zonneoordlaan, en tussen spoorlijn en de N304. De trails die je daar hebt gezien horen bij het kids lusje.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Afgelopen weekend, de rode route gereden, het was met vlagen wel vrij nat, wat ook weer niet zo raar is natuurlijk. Maar wat ik me nog afvroeg wat er op een gegeven moment aan de hand was. Ik kwam aanrijden op wat ik eerst dacht een soort bosvijver te zijn, maar toen ik de route volgde liep de plas over het mtb parcours, eerst nog doorgereden, maar toen mijn Assen bijna in het water verdwenen toch maar teruggegaan en omheen gefietst. Heeft dit alleen maar met de regen ven afgelopen week te maken? Kan ik me haast niet voorstellen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

fl-wappie schreef: wo 20 maart 2019, 23:56 Afgelopen weekend, de rode route gereden, het was met vlagen wel vrij nat, wat ook weer niet zo raar is natuurlijk. Maar wat ik me nog afvroeg wat er op een gegeven moment aan de hand was. Ik kwam aanrijden op wat ik eerst dacht een soort bosvijver te zijn, maar toen ik de route volgde liep de plas over het mtb parcours, eerst nog doorgereden, maar toen mijn Assen bijna in het water verdwenen toch maar teruggegaan en omheen gefietst. Heeft dit alleen maar met de regen ven afgelopen week te maken? Kan ik me haast niet voorstellen.
Stukje terug staat daarover al iets. Dat is een meertje dat in de winter kennelijk vol wordt gezet. De rode route heeft er heel iets last van, de oude route loopt er dwars doorheen, met als gevolg dat fietsers die de oude route met de klok mee rijden uitwijken naar de rode route, tegen de route in.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Gisteravond om 5 uur nog snel een rondje voor het donker thuis gedaan.
Vanaf het MOB complex staan nu ook de eerste route bordjes voor de Lunteren route (paars)
Ik weet niet of dit deel van route paars al officieel open is maar er staan iig bordjes vanaf restaurant Amadeus tot aan de Zonneoordlaan.
Erg leuke trail. :-q :-q
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Jefro98 schreef: do 21 maart 2019, 09:06 Gisteravond om 5 uur nog snel een rondje voor het donker thuis gedaan.
Vanaf het MOB complex staan nu ook de eerste route bordjes voor de Lunteren route (paars)
Ik weet niet of dit deel van route paars al officieel open is maar er staan iig bordjes vanaf restaurant Amadeus tot aan de Zonneoordlaan.
Erg leuke trail. :-q :-q
Als er bordjes staan, lijkt mij dat de route daar open is.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

De nieuwe tracks richting Lunteren mogen er wezen zeg, heerlijk. Wordt een mooie ronde zo.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

StevenK schreef: do 21 maart 2019, 10:13
Jefro98 schreef: do 21 maart 2019, 09:06 Gisteravond om 5 uur nog snel een rondje voor het donker thuis gedaan.
Vanaf het MOB complex staan nu ook de eerste route bordjes voor de Lunteren route (paars)
Ik weet niet of dit deel van route paars al officieel open is maar er staan iig bordjes vanaf restaurant Amadeus tot aan de Zonneoordlaan.
Erg leuke trail. :-q :-q
Als er bordjes staan, lijkt mij dat de route daar open is.
Is het rondje dan geheel af? En is er een .gpx beschikbaar?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Johnny Hoogmoed schreef: zo 24 maart 2019, 18:50
StevenK schreef: do 21 maart 2019, 10:13
Als er bordjes staan, lijkt mij dat de route daar open is.
Is het rondje dan geheel af? En is er een .gpx beschikbaar?

Ik heb hem vandaag geprobeerd te rijden. Gave route, iets minder technisch (en sneller) dan de rest, leuk ook op de gravelbike (voor het stuk dat ik gevonden heb tenminste). De bewijzering onbrak al vrij snel en daarna was ik de route redelijk vlot kwijt, ik ben dus ook wel benieuwd naar een gpx. Maar het was erg mooi!

Ik kwam trouwens ook nog een enorm mannetjeszwijn tegen, ook gaaf :)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Vandaag voor het eerst sinds twee jaar weer een rondje Ede gedaan. Aangenaam verrast. En ik werd heel erg verrast door de jumpline. Heb er ff een clipje van gemaakt. Zoals je kunt horen had ik het enorm naar m'n zin. :winkie: Vind je het gek. Top weer, baan helemaal voor mezelf. :-q

https://www.youtube.com/watch?v=tHkrVM7V7aQ


Binnenkort ga ik eens een paar uurtjes niets anders doen dan dat stukje. Wie weet leer ik dan nog jumpen :bier: :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

:lol: :-q

Helemaal top!
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Cool!
Waar is die jumpline?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bjlevi schreef: ma 1 april 2019, 18:35 Cool!
Waar is die jumpline?
Vrij snel nadat je na het Planken Wambuis vanaf het fietspad het bos weer in draait. Noordpunt, zeg maar :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bij de Hartenberg kwam ik nog een stuk tegen wat nog afgewerkt moet worden voordat het in gebruik genomen kan worden. Vrijwilligers gezocht?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie