MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: ma 6 januari 2020, 17:27 Nog een ander vraagje? Hoe kom je vanaf de groene kids lus weer terug op de rode route van Ede? (Zonder hele rondje paars te doen)
Was mij niet helemaal duidelijk vorige keer en ben maar weer voorzichtig tegen de richting terug gelopen....
Binnenkort wordt die verbinding van het kinderrondje terug naar rood gemaakt. Deze gaat dan eerst naar het startpunt die op de hoek Kerkhoflaan en de Singel komt. Vandaar uit via het fietspad terug naar het MOB complex/Amadeus.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Het is zeker niet mogelijk om een klein stukje twee richting te doen op de aanrijdroute vanuit de route Ede? Die begint vanaf de rotonde in een mooie singletrack downhill en dan rechtsaf een klein stuk ‘oud’ en breed pad waarna je op de (superleuke) kidsroute komt. Als je dat stukje tegen de richting in pakt en vervolgens niet links de singletrack omhoog maar rechtdoor naar de parallelwegpakt, heb je een logische verbinding. Alleen de laatste 10 meter missen als ik me goed herinner. Ik ben geen local dus er zullen vast allerlei specifieke beperkingen zijn, maar ik dacht gooi het in de groep.

Het stuk wat je dan in 2-richtingen rijdt, is overzichtelijk en heeft maar 1 bocht dacht ik. Voor nu is het wel handig, denk wel dat veel mensen straks doorrijden via Lunteren en dat deze verbinding niet zoveel meer gebruikt zal worden.
Hier staat niets.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

markpatat schreef: di 7 januari 2020, 10:51 Het is zeker niet mogelijk om een klein stukje twee richting te doen op de aanrijdroute vanuit de route Ede? Die begint vanaf de rotonde in een mooie singletrack downhill en dan rechtsaf een klein stuk ‘oud’ en breed pad waarna je op de (superleuke) kidsroute komt. Als je dat stukje tegen de richting in pakt en vervolgens niet links de singletrack omhoog maar rechtdoor naar de parallelwegpakt, heb je een logische verbinding. Alleen de laatste 10 meter missen als ik me goed herinner. Ik ben geen local dus er zullen vast allerlei specifieke beperkingen zijn, maar ik dacht gooi het in de groep.

Het stuk wat je dan in 2-richtingen rijdt, is overzichtelijk en heeft maar 1 bocht dacht ik. Voor nu is het wel handig, denk wel dat veel mensen straks doorrijden via Lunteren en dat deze verbinding niet zoveel meer gebruikt zal worden.
We hebben vele opties met de gemeente Ede bekeken. Kruisend verkeer, wandelpaden, ruiterpaden e.d. zorgen ervoor dat in het gebied niet op een ideale manier (wat toegestaan wordt) terug te fietsen is naar de rotonde. Daarom is er gekozen om via de parallelweg/fietspad van groen naar rood te komen. Verbindingsroute over een stukje asfalt om ff te stampen, te chillen of om rustig te fietsen/eten/drinken is ook niet verkeerd na al het singletrack geweld :-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

In dat geval is het net zo slim om ze via oversteken bij de rotonde en fietspad naar route rood te leiden. En evt fietspad naar de hei (Koeweg) de route rood verderop te laten oppakken. Mis je niet heel veel aan qua rode route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 7 januari 2020, 14:56 In dat geval is het net zo slim om ze via oversteken bij de rotonde en fietspad naar route rood te leiden. En evt fietspad naar de hei (Koeweg) de route rood verderop te laten oppakken. Mis je niet heel veel aan qua rode route.
Dat vindt ik ook een hele goede, beter als dat lange fietspad. Die ga ik ff met de gemeente bespreken. Thnx!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nodig de lokale atletiekverenigingen en de hardloopgroepen een keer uit ism de gemeente en de terreinbeheerder voor een gesprek over do's en don'ts.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

As zaterdag wordt er weer gewerkt aan de route. Meehelpen is altijd welkom. We starten om 9.00 uur bij Kromme laan (1 eerder dan Kruislaan).

Verder zijn er momenteel een aantal omleidingen op de route ivm bomenkap door NM.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

De route ligt er redelijk bij momenteel, paar modderplekken hier en daar. De nieuwste lus die ten noorden van de planken wambuis begint en dan langs de n224/a12 komt is echt 50% uitstekend en 50% tot de assen door de modder. Wil je toch de route Ede rijden dan zou ik de shortcut nemen en die lus over slaan...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

En toch weer de oproep ook hier op het forum;

Als we zien hoeveel bikers er vandaag langskomen moeten er toch meer vrijwilligers te krijgen zijn. Ze zijn echt hard nodig voor het vele werk wat er gedaan moet worden. In de pijplijn zitten nog een heel aantal singletracks op de rode en paarse route. Dat is niet te onderhouden/aan te leggen met een klein groepje vrijwilligers.

Meld je aan via mtb Veluwe zuid Facebook (link onder mijn profiel) en als dat niet lukt stuur mij gerust een pb. Het gaat niet om elke zaterdag maar zo eens in de 4-6 weken zouden we ook al heel erg geholpen zijn. Op andere momenten kan wel maar dan is het handig als je eerst even een keertje meegelopen hebt en de fijne kneepjes van het onderhoud weet.

Samen houden we de routes mooi. Met een klein groepje houd je gewoon situaties zoals djhunter hierboven beschrijft. Dan duurt het weken voordat we daar aan toe komen. En laten we eerlijk zijn; we willen geen vignet maar als het zo niet bij te houden is moet er op den duur wel wat anders bedacht worden ..

En geloof me die workout van 3 uurtjes is minstens zo effectief als een 2-3 uur fietsen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Ik zou mee willen helpen met het onderhoud van Ede mits dat zonder Facebook kan. Ik heb al meerdere keren meegeholpen met aanleg en onderhoud van zowel Ede als bij de UHR maar het was lastig op de hoogte blijven zonder Facebook*. Ik zal je een PB sturen met wat contactgegevens Hanjo.

Aan mede-bikers die nog nooit hebben geholpen: Over stukken trail rijden die je zelf hebt aangelegd is erg tof, zeker de moeite waard!

* Een anoniem account maken puur voor de vrijwilligersgroepen werd door FB niet geaccepteerd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

spiked schreef: za 11 januari 2020, 21:54 * Een anoniem account maken puur voor de vrijwilligersgroepen werd door FB niet geaccepteerd.
Niet omdat ik het zou willen, mij werd ook uitgelegd dat dat zou kunnen, maar idd ging niet :wink:
Real live bestaat in sommige gevallen niet meer :-{ simpel en een eenvoudig belletje :-D
Ik vind voor mijzelf het forum al de limit :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: za 11 januari 2020, 23:04 Ik vind voor mijzelf het forum al de limit :lol: :wink:
Jij bent duidelijk over de limiet! :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep.....speciaal voor Lars TB
a limit is the value that a function as the input approaches some value.
een limiet is de waarde die een functie heeft als de invoer een bepaalde waarde nadert.
:lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

spiked schreef: za 11 januari 2020, 21:54 Ik zou mee willen helpen met het onderhoud van Ede mits dat zonder Facebook kan.
Kan ook mailen om je aan te melden. We houden nl naast Facebook ook een maillijst bij en sturen mailings voor de klusaankondigingen.
Meld je aan door een mail te sturen aan info@mtbzuidveluwe.nl

Alvast bedankt!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Aanpassing Lapierre MTB Route Ede.
Om een cultuurhistorisch (en ecologisch) monument (grafheuvel) te sparen is het eerste segment na de droge beek (meander) verlegd. De singletrack is verlegd naar een oud bestaand pad wat weer vrijgemaakt is.
De singletrack is dicht gegooid, volgens mij duidelijk genoeg maar ik verwacht nog wel wat eigenwijze MTB'ers. Zal niet lang duren want Gemeente Ede zal de singletrack helemaal dicht gooien.

En nog een waarschuwingsbordje geplaatst bij de drop net voor de Kruislaan. De drop zit rechts van het pad, je moet daar bewust heen sturen, maar toch worden mensen verrast. Nu niet meer, of je moet met je ogen dicht rijden.
Plaats reactie