MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Het gaat om een biker die een vrouw in elkaar geslagen heeft omdat haar hond naar hem blafte.
Foto van de heer en het verhaal is op FB te vinden.
Zeer treurig om je zo te gedragen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hansdegebruiker schreef:. Zeer treurig om je zo te gedragen.
+1. Stuk tuig op een fiets.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hoho, eerst zeker weten wat er nou exact is voorgevallen. Slaan keuren we natuurlijk allemaal af. Aan de andere kant is het snel uitdijende tolerantiebeleid in natuurgebieden ten opzichte van loslopende honden ook van den gekke. Niet dat ik weet of de hond in kwestie losliep hoor...Ik vind dat je een hond aan een touw hoort te knopen zodra je er de voordeur mee uitloopt. Bij mij in de buurt is een bos/park waar je ook ineens je hond in bepaalde 'losloopzones' los mag laten lopen maar als je dan de voorwaarden leest dan barst je eerst in lachen uit om hoe belachelijk het is, je hond mag zich niet meer dan 3 meter naast het pad bevinden en moet een niet bijtende hond zijn, goed kunnen luisteren enzovoorts.
Daarnaast is het vechthondachtigen virus ook als een dolle aan het rondwaren, geen golden retrievers of labradors meer maar merken als stafford, pitbull en allerlei vervaarlijk uitziende modellen doggen zijn schering en inslag. Ik ben zelf als de dood voor honden, alles groter als een sjiwawa, of hoe heet zo'n marmot, tolereer ik ook niet in een straal van 5m om me heen. Aan een touw of niet.
Ik heb zelf ooit een 'hogetoonapparaatje' aangeschaft en is bij veel honden best effectief. Niemand raakt gewond, het enige dat gebeurd is een verbaasd baasje die ff het gedrag van zijn/haar hond niet snapt.

Maar om op dit voorval terug te komen, maken we onderscheid tussen een volgetattoeëerde tokkie met een schuimbekkende vechthondachtige of een brave vinexvrouw met een sjiwa...marmot? Ik wel.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

ennnn daar gaat t mis.......iedereen met een hoop tatoeages is dus een tokkie?? Jij gaat dus niet alleen met je fiets te kort door de bocht.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

arjanvanwoudenberg schreef:ennnn daar gaat t mis.......iedereen met een hoop tatoeages is dus een tokkie?? Jij gaat dus niet alleen met je fiets te kort door de bocht.
Dat is maar één woordje.....de strekking gaat totaal niet over tattoeages. Dat was puur illustratief.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Exact mijn punt. Maar ik zal dit onderwerp verder niet vervuilen.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ok, laatste opmerking van mijn kant, ik herken zelfs een tokkie zonder tattoeages, al zijn ze schaars.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wie weet heeft die hond die mtber wel aangevallen.
Dan nog hoor je iemand niet in elkaar te slaan, maar je weet nooit hoe het precies gelopen is.

Ook kan dat in elkaar slaan net zo goed een duw zijn geweest en dat het overdreven wordt om meer aandacht te krijgen.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Rayb81 schreef:Wie weet heeft die hond die mtber wel aangevallen.
Dan nog hoor je iemand niet in elkaar te slaan, maar je weet nooit hoe het precies gelopen is.

Ook kan dat in elkaar slaan net zo goed een duw zijn geweest en dat het overdreven wordt om meer aandacht te krijgen.
Het kan nog alle kanten op dit verhaal. Ik vind ook dat de media het met zeer summiere feiten en info de wereld inplempt.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Mijn punt was juist, zorgen dat iemand erachter kan komen wie het was, zodat erover gepraat kan worden. Interesseert me niet specifiek wiens schuld het is en waarom, maar er is iets gebeurd wat niet door de beugel kan.

Kan me voorstellen dat die kerel hier niet op internet over gaat praten, daarom dat we misschien iets kunnen vinden. Waarom moet er meteen weer in allerlei scenario's gedacht worden? Wat is het nut. Punt is wel (lijkt mij) dat dit incident besproken moet worden van beide kanten met evt. politie?
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Rayb81 schreef:Wie weet heeft die hond die mtber wel aangevallen.
Dan nog hoor je iemand niet in elkaar te slaan, maar je weet nooit hoe het precies gelopen is.

Ook kan dat in elkaar slaan net zo goed een duw zijn geweest en dat het overdreven wordt om meer aandacht te krijgen.
Het zou maar zo kunnen!

Soms worden er dingen weggelaten of verdraaid in een verhaal.

Wel appart dat er nog een foto gemaakt is... Je zou zeggen na zo'n voorval dat het niet meer gaat lukken.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Alles blijft speculatie totdat de andere partij ook wordt gehoord.
Je kan moeilijk de hond de schuld geven. Er zit meer agressie in de mens dan in welk dier dan ook.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Heeft er iemand een gps-bestand van de huidige route? Of is de route op mtbroutes.nl de goede. Ik wil deze route eens een keer gaan fietsen, aangezien een collega daar woont en ik daarna of tijdens het fietsen ff op de koffie kan. :D

Maar ik vind zoveel berichten over slechte bewijzering, verboden stukken en aangepaste routes dat ik nu even niet meer weet of die route op mtbroutes.nl nog de juiste is.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Ook deze route gaat een make-over krijgen: http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.6651601" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

crankstel schreef:Ook deze route gaat een make-over krijgen: http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.6651601" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik las het ook zojuist; heel gaaf. :-D
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie