MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Onlangs de paarse route gereden, en uitkomend op de Hessenweg moesten we naar links. Vervolgens nooit meer een vervolg bordje gevonden. 2x geen en weer gereden, en dat was niet de eerste keer dat er onduidelijkheid was. Jammer, en op dat punt de route afgebroken. De omgeving ken ik gelukkig meer dan goed. De route was verder prima en totaal niet mul. Desondanks best schik gehad, maar de bewegwijzering moet beter.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zucht ... zucht nogmaals diepe zucht. Het is al meermalen en nogmaals aangegeven. De paarse route is nog lang niet af. Je bent exact bij het einde van het deel wat af is uitgekomen.

Verder is de bewegwijzering compleet en helemaal goed te volgen.

Kom anders eens helpen met onderhoud en aanleg 🙄
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Oh. Ik woon niet (meer) in de buurt tegenwoordig, en lees dit topic verder ook niet. Ik constateer alleen wat ik heb gezien. We waren eerder ook de route kwijt, wegens een slecht zichtbaar bordje. Dat geef ik aan. Misschien een idee om aan het eind van de route een bordje op te hangen: voorlopig einde route? Als je het toch zo goed weet.
Vrijwilligerswerk doe ik al op de UHR routes, en het slaat nergens op om, als je kritiek geeft maar te gaan roepen dat iemand dan ook moet helpen aan de route. Ik voel me daar niet toe geroepen als ik ergens in NL een keer rij.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Is ook een beetje overdone om bij het niet goed zien van 1 bordje en einde route (zelf niet in verdiept) gelijk te roepen dat bewegwijzering beter moet...

Hoewel ik best begrijp dat je niet overal kunt helpen is het soms best irritant om te lezen en zien dat mensen heel goed weten wanneer de route er ligt .. maar dat helpen voor velen niet een optie is.

Zelfs het blad de Fiets had weliswaar per ongeluk een plaatje gepost met daarop alle concept routes.

Maar sorry voor de geïrriteerde reactie.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 23 juni 2019, 16:56 Zucht ... zucht nogmaals diepe zucht.
Ik zucht met je mee Hanjo. Helaas neemt men tegenwoordig niet meer de moeite om terug te lezen. Maar ik steek ook de hand in eigen boezem. We hebben nog geen website waar we duidelijker en makkelijker kunnen mededelen wat er per route gaande is. Maar er komt licht aan het eind van de tunnel. Eindelijk hebben we een vrijwilliger die een website wil opzetten.
Dus straks kunnen we nog beter informatie geven (maar dan moet men het wel willen lezen :-) )
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tip: Geen Facebook. Dat is het Hyves van deze tijd.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: za 22 juni 2019, 22:39 Je lijkt mijn opmerking als kritiek op te vatten, maar zo is het helemaal niet bedoeld.
Excuses. Ik had het inderdaad zo opgevat. Vandaag heb ik het westelijk rondje van de JJC even na gefietst om schade en rotzooi te bekijken. Maar men heeft of heel netjes gereden en alle troep meegenomen (heb over 62km 2x afval kunnen ontdekken), of de organisatie was heel snel met opruimen. Er is geen schade aan de single tracks ontstaan (dankzij het goede weer) en ii heb heel veel mensen kunnen groeten door het Meander. Ik heb daar ook geen boze blikken gezien van mensen.

En die Strava ridders..... Helaas dat ze er zijn. Maar gelukkig zijn er maar heel weinig horken op de MTB te vinden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Top om te lezen Eric.

Heb zin om weer te gaan snoeien en werken aan het nieuwe deel. Nog eventjes wachten dan mogen we weer. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

kuijtje.nl schreef: zo 23 juni 2019, 19:59
hanjovdberg schreef: zo 23 juni 2019, 16:56 Zucht ... zucht nogmaals diepe zucht.
Ik zucht met je mee Hanjo. Helaas neemt men tegenwoordig niet meer de moeite om terug te lezen. Maar ik steek ook de hand in eigen boezem. We hebben nog geen website waar we duidelijker en makkelijker kunnen mededelen wat er per route gaande is. Maar er komt licht aan het eind van de tunnel. Eindelijk hebben we een vrijwilliger die een website wil opzetten.
Dus straks kunnen we nog beter informatie geven (maar dan moet men het wel willen lezen :-) )
Het komt ook doordat er wel paarse routebordjes geplaatst zijn.
Dat schept verwachtingen en als je gewoon lekker aan het fietsen bent en hier niet alles leest dan weet je dus niet beter.

Misschien moeten alle paarse bordjes gewoon tijdelijk weg en alleen groene bordjes voor het kidsrondje laten staan.
Dus de aanrijroute vanaf rood ook tijdelijk groen maken en dan later weer paars maken als alles gereed is.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Vandaag de routes gedaan en vond het er zeer goed bijligggen voor een nieuwe route! Normaal is de beginperiode hobbel-de-bobbel maar de tracks liggen er fantastisch bij. Ook geen mulle stukken, wel zo fijn. Gestart vanaf de carooolplek langs de A12 begon het rustig na een tijdje de eerste track en dankzij de warmte duurde die net te lang. Erg geslaagd stuk! Daarna weer vrij lang stuk rechtdoor. Wel mooie omgeving, maar net te lang. Dit blijkt het recept te zijn voor de route. De tracks zijn erg vet met veel jumps en kombochten. Ze lopen ook lekker, op de kids-route was het gewoon zalig, heerlijke flow! Tot aan de grote weg bleef het top, daarna een vrij saai stuk van een paar kilometers. Tegen het einde werd het weer tof, was hard werken in de hitte. Route is zeker een aanrader!
Hier staat niets.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

hanjovdberg schreef: zo 23 juni 2019, 17:38 Is ook een beetje overdone om bij het niet goed zien van 1 bordje en einde route (zelf niet in verdiept) gelijk te roepen dat bewegwijzering beter moet...


Hoewel ik best begrijp dat je niet overal kunt helpen is het soms best irritant om te lezen en zien dat mensen heel goed weten wanneer de route er ligt .. maar dat helpen voor velen niet een optie is.

Zelfs het blad de Fiets had weliswaar per ongeluk een plaatje gepost met daarop alle concept routes.

Maar sorry voor de geïrriteerde reactie.
Nee, zeker niet, op een forum moet je dat gewoon kunnen schrijven. Als je uitkomend op de Zonneoordlaan gevraagd wordt linksaf te slaan, is het volgende bordje zeker te missen. Juist met dit soort tips van gebruikers kan je de route beter maken. Het is maar net hoe je het commentaar opvat.
Voor de rest point taken en even goede vrienden natuurlijk.
Verder begrijp ik ook dat we ons vooraf iets beter in hadden kunnen lezen. Ik wist zelf niet beter dat de routes er lagen en af waren.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik ben ook afgelopen week richting lunteren gefietst maar was juist positief verrast dat er al zoveel paars ligt. Een vijfde tot een kwart gok ik. Ik heb op hetzelfde punt gezocht of de route nog verder ging en heb vervolgens zoals gepland verder een eigen route gekozen. De oplossing voor dit probleem(je) is eigenlijk al gegeven. Klein, eventueel geïmproviseerd bordje er over heen met zoiets daarop: Tijdelijk eindpunt route. Route in aanbouw.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Waar ik dan benieuwd naar ben is waarom de route al gepijld is? Van de nieuwe route bij Ermelo is ook al een stuk gepijld wat alleen maar van A naar B loopt. Als nitwit ben je lekker aan het fietsen, komt de bordjes tegen en denkt gaaf, gaan we doen en dan ineens ben je daar rondjes aan het rijden op de oude route, en maar blijven fietsen tot je je startpunt tegen komt :winkie: .
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Omdat velen onder ons staan te trappelen van ongeduld om te rijden wat er al ligt. Ik heb Ede, Ermelo en harderwijk allemaal gereden wetende dat er improvisatie aan te pas zou komen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat trappelen idd. Bordjes geven richting aan. Als niet duidelijk is in welke richting de route loopt wordt er in twee richtingen gereden. Daarnaast willen we nu de tracks klaar zijn ook dat ze gereden worden. Dat is nl goed voor het inrijden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie