MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 17 april 2019, 11:40
Had dan toch met mij meegegaan had ik nog wat leuke andere paadjes opgezocht :wink:
Wanneer gaan we?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4712
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

StevenK schreef: wo 17 april 2019, 12:25
hanjovdberg schreef: wo 17 april 2019, 11:40
Had dan toch met mij meegegaan had ik nog wat leuke andere paadjes opgezocht :wink:
Wanneer gaan we?
Morgen rijd ik UHR en vrijdag misschien weer Ede in de middag.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: wo 17 april 2019, 09:18
kuijtje.nl schreef: wo 17 april 2019, 08:54

Paars is route Lunteren. Het kids rondje is onderdeel van de lus Lunteren en wordt straks op een andere manier aangegeven.
We hebben het kinderrondje even paars bewegwijzerd om dwalen te voorkomen.
Maar Lunteren is verder toch ook nog niet klaar / voorzien van bewegwijzering?
Nee, tot Zonnenoordlaan. Vanaf daar is het weer gewoon de oude route volgen. Er liggen her en der wel wat nieuwe single tracks, maar daar wordt verder aan gewerkt na het broedseizoen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

hanjovdberg schreef: wo 17 april 2019, 11:40

Ellenlange stukken worden nog aangepast ter zijner tijd. Niet overal mag er gegraven worden door de landeigenaar.

Eerste saaie stuk (achter de hei) wordt nog heel anders. Alles op z’n tijd.

Had dan toch met mij meegegaan had ik nog wat leuke andere paadjes opgezocht :wink:
Hoeft niet gegraven te worden, er liggen genoeg andere bospaden van wat ik heb gezien.
Gewoon af en toe een haakse bocht, paar andere bospaden nemen en dan verderop weer terugkomen op het bestaande pad.
Maar goed, goed bezig lig daar.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bram87 schreef: wo 17 april 2019, 11:46
Rayb81 schreef: di 16 april 2019, 19:44 Jumps, leuk, maar de landingen zijn nogal eng.
Heb ze maar niet gejumpt aangezien je dan over de landing heen vliegt.
Hard eroverheen rollen werkte eigenlijk ook niet helemaal.
Kan ook aan mijn gebrekkige techniek liggen.
bedoel je jumps in Ede (rood) of Lunteren (paars?)

Die bij Ede zijn meer 'tafels' of mini-gaps waar je juist wat snelheid moet hebben om op de afgaande kant te landen. Mijn ervaring is dat ik meestal niet genoeg snelheid heb en dus met het voorwiel op de afgaande kant landt en het achterwiel precies op de rand komt
De jumps op Ede.
Ik heb mn fiets gewoon laten rollen en voor mijn gevoel ging ik toen al te hard om ze te rollen.
Laat staan als je ze springt dan spring je er overheen voor mijn gevoel.
Maar zal vast een techniek kwestie zijn als ik zo lees dat andere mensen er veel plezier mee hebben :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4712
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Snap je wel hoor! Merk zelf ook dat ik er nog niet helemaal uit ben hoe je ze het beste kunt nemen. Hangt ook van mijn fiets af. Met mijn 29+ ga ik er stabieler over terwijl ik met mijn Olympia (scheelt 3-4kg) vaak een beetje doorschiet en idd weer bijna landt op de volgende bult ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik zal vanmiddag eens in deze achtertuin gaan spelen. Ben erg benieuwd: hoeveel bomen op het pad? Hoe zijn de jumpsuit/rollers? ;)
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Hoe 'kids' is het kids rondje? Ik heb pas een rondje gefietst met mijn zoontje van 4 over het mindervaliden pad op de ginkelse hei (tegenover het asiel). Dat vond hij mooi en vanuit daar zijn we nog wat paden op gegaan verder het bos is. Toen werd het al gauw wat te spannend.

Dus; hoe verhoudt het kids rondje zich tov de route?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

wamske schreef: do 18 april 2019, 11:21 Hoe 'kids' is het kids rondje? Ik heb pas een rondje gefietst met mijn zoontje van 4 over het mindervaliden pad op de ginkelse hei (tegenover het asiel). Dat vond hij mooi en vanuit daar zijn we nog wat paden op gegaan verder het bos is. Toen werd het al gauw wat te spannend.

Dus; hoe verhoudt het kids rondje zich tov de route?
Mooi kort, niet heel veel hoogtemeters, en de jumps zijn ook prima te rollen. Ik vind het een heel leuk rondje om te doen.
Sneeuwmonster
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Kinderrondje lijkt op de andere nieuwe stukken, dus met hoge rollers en kombochten. Totaal niet te vergelijken met het mindervaliden pad, dus misschien eerst zelf een keertje voorfietsen voordat je de kleine meeneemt?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

spiked schreef: do 18 april 2019, 13:15 Kinderrondje lijkt op de andere nieuwe stukken, dus met hoge rollers en kombochten. Totaal niet te vergelijken met het mindervaliden pad, dus misschien eerst zelf een keertje voorfietsen voordat je de kleine meeneemt?
Maar technisch niet moeilijk, pas op snelheid komt de uitdaging erin.
Sneeuwmonster
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

sama schreef: do 18 april 2019, 13:36
spiked schreef: do 18 april 2019, 13:15 Kinderrondje lijkt op de andere nieuwe stukken, dus met hoge rollers en kombochten. Totaal niet te vergelijken met het mindervaliden pad, dus misschien eerst zelf een keertje voorfietsen voordat je de kleine meeneemt?
Maar technisch niet moeilijk, pas op snelheid komt de uitdaging erin.
Klopt, maar het mindervalidenpad is een schelpenpad, geen mtb route. Dus de overgang is groot en misschien een tikkeltje spannend voor een vierjarige.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

spiked schreef: do 18 april 2019, 15:13
sama schreef: do 18 april 2019, 13:36

Maar technisch niet moeilijk, pas op snelheid komt de uitdaging erin.
Klopt, maar het mindervalidenpad is een schelpenpad, geen mtb route. Dus de overgang is groot en misschien een tikkeltje spannend voor een vierjarige.
Misschien idd een keer gaan kijken. Om nou het vers verworven vertrouwen nou vol de grond in te laten gaan is ook niet handig :)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Misschien toch wel slim ja, ik had erover heen gelezen dat ie nog maar vier jaar is. Wel mooi om hem vast wat te laten proberen :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Vanmiddag een stuk van Ede gefietst.

Er is een nieuw betonnen fietspad gelegd achter Planken Wambuis, de route komt er haaks op uit en dan wil je eigenlijk het beton oversteken maar dat mag niet ivm uitharen beton. Er hangen linten maar ik verwacht dat er genoeg mensen toch over gaan steken.
Er stonden vanmiddag mannetjes bij maar die waren verbaast over het aantal mountainbikers, ze leken niet op de hoogte. Je kunt naar links naar de grote weg, daar rechtsaf en dan 1e rechts bos weer in dan pik je de route wel weer op.

Het gebruik van rode en gele bordjes vond ik verwarrend. Heel stuk verkeerd gereden, stuk tegen de route in bleek later en toen weer opgepikt. Ik zal ongetwijfeld verwend zijn geraakt door de UHR routes met de niet te missen bewegwijzering.
Volgende keer even beter opletten. Er staan achter planken Wambuis trouwens ook paaltjes waar bordjes op gezeten hebben maar nu geen bordje meer hebben.

Verder vond ik dat de route nu al genoeg last heeft van droogte degradatie, erg veel mulle stukken gezien.
En toen wilde m'n enkel niet meer, 1 januari 2 banden afgescheurd en 1 ingescheurd, dus over de weg maar weer naar huis gegaan.
Wel lekker gefietst, nu even rust en volgende week verder met opbouwen.
Plaats reactie