MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jan the Man schreef: za 4 april 2020, 10:59 Ongelooflijk hoe er nog gezocht wordt naar mogelijkheden om de maatregelen om Corona te beperken en zo onnodig slachtoffers beperken te omzeilen.

Blijf toch in je eigen regio. Als we nu met de auto door heel het land gaan crossen om elders te gaan MTB'en krijgen we straks nog scherpere maatregelen. Ik doe veel zaken in Spanje, en hoor dat je daar nu een dikke boete krijgt als je een stukje gaat wandelen.

Ciao
Jan
Zolang je de drukke tijden vermijdt, en bijv erg vroeg, of laat in de middag gaat zie ik niet een heel groot probleem hoor.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Giant-E schreef: ma 6 april 2020, 20:27
Jan the Man schreef: za 4 april 2020, 10:59 Ongelooflijk hoe er nog gezocht wordt naar mogelijkheden om de maatregelen om Corona te beperken en zo onnodig slachtoffers beperken te omzeilen.

Blijf toch in je eigen regio. Als we nu met de auto door heel het land gaan crossen om elders te gaan MTB'en krijgen we straks nog scherpere maatregelen. Ik doe veel zaken in Spanje, en hoor dat je daar nu een dikke boete krijgt als je een stukje gaat wandelen.

Ciao
Jan
Zolang je de drukke tijden vermijdt, en bijv erg vroeg, of laat in de middag gaat zie ik niet een heel groot probleem hoor.
Klopt, maar opmerking had betrekking op MTB'ers die afgelopen weekend toch wilde komen fietsen op de vaste routes terwijl men met het afsluiten van vrijwel alle parkeerplaatsen dat juist wilde voorkomen. Dus niet de drukte mijden maar juist opzoeken. Ik woon dicht bij de route maar heb zondag op alternatieve paden gefietst. Juist om de drukte te vermijden.

Vanavond was het op de rode route vrijwel uitgestorven.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gisteren in de middag ook super rustig. Wel de paarse route met eigen variant gedaan en stukje Otterlo. Denk dat ik 15 bikers heb gezien.

Helaas nog wat foutparkeerders (midden op de track stil staan) en tegen de route (maar dat was Otterlo) in rijders. De 10 anderen reden wel de goede richting op :winkie:

Sommigen snappen het palen systeem nog niet helemaal. Er staan er nl al best wat voor de route Otterlo maar er zijn nog steeds bikers die denken dat de schuine kant de richting aangeeft. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Elvander schreef: ma 6 april 2020, 17:54 Poeh, de stukken singletrack na de meanderende duintjes wordt nu wel snel kapot gereden met deze droogte.
KW piste is er beter bestand tegen maar heeft toch ook wel erg mulle stukken.
Regen gewenst!

Verder lekker gereden, vrijwel stil, paar reeën gespot, altijd leuk.
Ik heb de plus wielset maar gemonteerd. Zie het voorlopig niet veel natter worden. Wie had dat gedacht na zo’n natte winter :-{

Die reeen kom je toch altijd weer tegen hé. Mooi hoor. Gisteren ook eentje die ik bijna kon aanraken zo dichtbij.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik kwam zondag dicht bij het MOB een ree tegen. Ik zie ze geregeld, maar zondagmiddag toch niet echt vaak. Blijft mooi.
Overigens was het zondagmiddag ook erg rustig op de rode route. Als ik 10 mtb-ers gezien heb dan was het veel. En die fietsten niet eens allemaal op de route.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 6 april 2020, 20:57Sommigen snappen het palen systeem nog niet helemaal. Er staan er nl al best wat voor de route Otterlo maar er zijn nog steeds bikers die denken dat de schuine kant de richting aangeeft. :roll:
Heb me wel eens afgevraagd wat de gedachtegang achter zo'n schuine kant is. Ben er nog niet achter.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Fred (mtb-sport) schreef: di 7 april 2020, 12:44
hanjovdberg schreef: ma 6 april 2020, 20:57Sommigen snappen het palen systeem nog niet helemaal. Er staan er nl al best wat voor de route Otterlo maar er zijn nog steeds bikers die denken dat de schuine kant de richting aangeeft. :roll:
Heb me wel eens afgevraagd wat de gedachtegang achter zo'n schuine kant is. Ben er nog niet achter.
Minder kans dat water in de paal dringt / water blijft liggen en mos gaat groeien. Langere levensduur dus.
Gok ik.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Inderdaad, daar niet aan gedacht.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: di 7 april 2020, 12:13 Ik kwam zondag dicht bij het MOB een ree tegen. Ik zie ze geregeld, maar zondagmiddag toch niet echt vaak. Blijft mooi.
Overigens was het zondagmiddag ook erg rustig op de rode route. Als ik 10 mtb-ers gezien heb dan was het veel. En die fietsten niet eens allemaal op de route.
Wij deden zondag ochtend om half 10 een min of meer rondje rood.
Het tijdstip waarop ik er normaal niet eens over na denk om op de route te gaan rijden.
Ik dacht dat het nu misschien mee zou vallen met drukte maar dat was dus niet zo.
Ik weet niet hoe druk het op een "normale" Zondag ochtend is maar vond het nu toch best druk.

's Middags daarentegen was het in het bos net onder Apeldoorn heerlijk rustig. 8) 8)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

's Ochtends was blijkbaar nog wel druk ja. BOA van de gemeente beklaagde zich er ook over. Toch wel enigszins raar. 's Middags is het warmer en we mochten 's middags toch niet op familiebezoek. Win-win 8)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Na het avondeten even een kort rondje Ede op tempo gereden.

Is wel wat droog hier en daar met wat mul zand stukken. Beetje ploegen, maar verder wel lekker rustig zo met fietsers, na dit weekend de route te hebben vermeden en op de weg te hebben gereden op de racer.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Vanmiddag in ieder geval weer veel schuurvondsten op rood: 26", noppen zo groot dat je Amerongen 1.0 in een moesson ermee had kunnen trotseren, geen helm, kids een skatehelm die te los zat, platforms, bediend met de hakken, met de voeten bijna 90 graden naar buiten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Maar ze hadden wel lol waarschijnlijk...

Gelukkig als men weer naar school en werk moet ben je van deze drukte af op de routes. Door de weeks toch in ieder geval.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanmiddag Groen, Paars, Blauw en Rood stukjes gedaan. Maximaal 5 bikers gezien. Verder ook bijna geen wandelaars of andere fietsers te zien op en rond de heide. Heerlijk zo uitgestrekt en rustig. :kiss:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:-q

Route was zeker top ?( ondergrond)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie