MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ja, is een rondje:
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/ede
De richting zie je aangegeven in de link.
Er staan rode bordjes voor Ede en op een gegeven moment zie je ook paarse bordjes.
Als je alleen Ede wil rijden dan blijf je gewoon rood volgen.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Dank voor je bericht.
habebat vehentem
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Das een flink eind.....36,4 KM
habebat vehentem
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het is grotendeels vlak en rechtoe rechtaan, prima te doen hoor.
Echt minder zwaar dan Amerongen 2x rijden
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Bij de Gelderlander houden ze wel van een beetje tweespalt zaaien, wat een treurnis:

https://www.gelderlander.nl/ede/mountai ... ~aa8e37b6/
Roads? Where we're going, we don't need roads.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Verbaast het iemand nog? Zelfs de grote landelijke kranten zijn als het om MTBen en soortgelijke 'issues' gaat te belazerd of kritisch informatie te filteren of feiten echt na te lopen. Over alle wildlopende wandelaars met losse hond in het rustgebied hoor je niemand, behalve de boswachter zelf.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fotografen met lompe klompen op beschermde planten op zoek naar een foto waar honderd andere fotografen al honderd foto's van gemaakt hebben.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de vele heftige anti-fietser reacties op de tweet van die boa uit Ede. Als mtb community sta je dan wel gelijk met 10-0 achter :(
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Negeer die in de toekomst. Dat zijn alleen maar roeptoeters vanaf de flanken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bux
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Freediamond87 schreef: zo 5 juni 2022, 21:42 Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de vele heftige anti-fietser reacties op de tweet van die boa uit Ede. Als mtb community sta je dan wel gelijk met 10-0 achter :(
Link?
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Johnny Hoogmoed schreef: zo 5 juni 2022, 18:52 Bij de Gelderlander houden ze wel van een beetje tweespalt zaaien, wat een treurnis:

https://www.gelderlander.nl/ede/mountai ... ~aa8e37b6/
De Gelderlander is al jaren bezig met een inmiddels bespottelijke anti-MTB hetze. Er is echt geen enkele gelegenheid die ze voorbij laten gaan om een anti MTB-artikel te plaatsen. Dit soort onderbuikjournalistiek/opinievormende stukken moeten echt hard aangepakt worden, dat zou tenminste een les uit de laatste jaren moeten zijn.

Een klein beetje onderzoek, 1 keer https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... search.htm bellen bijvoorbeeld, zou ze direct leren dat wandelaars veel schadelijker zijn (bewegen langzamer, beter te herkennen als mens, praten veel meer) en wandelaars met honden nòg veel schadelijker. Daarnaast liggen alle mtb-routes langs de randen van gebieden, vaak langs grote wegen. De wandelpaden doorkruizen gebieden. Maar daar lees je bij de Gelderlander niets van. Kortom: Dit zijn opiniestukken vermomd als journalistiek, maar het heeft helemaal niest met journalistiek te maken.


Hier, 3 seconden op google: https://www.wur.nl/nl/Publicatie-detail ... 3534303637. Opbokken met die wandelaars en 'journalisten' van de Gelderlander.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Bux schreef: ma 6 juni 2022, 07:08
Freediamond87 schreef: zo 5 juni 2022, 21:42 Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de vele heftige anti-fietser reacties op de tweet van die boa uit Ede. Als mtb community sta je dan wel gelijk met 10-0 achter :(
Link?
https://mobile.twitter.com/BoaEde_Victo ... a8e37b6%2F
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Freediamond87 schreef: ma 6 juni 2022, 09:20
Bux schreef: ma 6 juni 2022, 07:08

Link?
https://mobile.twitter.com/BoaEde_Victo ... a8e37b6%2F
De club tenue zijn duidelijk zichtbaar. Dus even contact opnemen met de club lijkt mij een eenvoudige oplossing voor de boa. Wel erg jammer dat dit weer gebeurd.

Wij zouden ook allemaal even een mailtje kunnen sturen naar de club om te laten weten dat we dit erg waarderen.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Sabai schreef: ma 6 juni 2022, 09:59
De club tenue zijn duidelijk zichtbaar. Dus even contact opnemen met de club lijkt mij een eenvoudige oplossing voor de boa. Wel erg jammer dat dit weer gebeurd.

Wij zouden ook allemaal even een mailtje kunnen sturen naar de club om te laten weten dat we dit erg waarderen.
Ik hoop wel oprecht dat zo'n club dan ook echt hard ingrijpt. In Ede mag je op alle paden fietsen, je moet echt zoeken naar plekken waar je niet mag komen. Dat hebben ze goed gedaan, dat zoeken.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Freediamond87 schreef: zo 5 juni 2022, 21:42 Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de vele heftige anti-fietser reacties op de tweet van die boa uit Ede. Als mtb community sta je dan wel gelijk met 10-0 achter :(
Ach, valt wel mee, toch? Ik zag al één iemand die het wel erg generaliserend vond - en een ander weet het te linken aan de stijgende prijs van sigaretten :lol: Mensen die druk zijn met reageren op Twitter, Dumpert, etc. zijn geen dwarsdoorsnede van de bevolking - hoop ik dan maar.

Het is vooral treurig dat een artikel van een ooit respectabel medium het niveau van de reacties op een willekeurige tweet niet langer ontstijgt.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie