MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trailjunk584
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 april 2021, 08:16

Miob schreef: zo 27 februari 2022, 20:00 Zag ik het nu goed dat er een nieuwe singeltrack wordt aangelegd langs het fietspad richting de Mossel?
Klopt inderdaad. Heb iemand van de trailcrew gesproken en die vertelde dat ze iets nieuws gingen bouwen om de aansluiting op het fietspad minder gevaarlijk te maken. In ieder geval wordt het beter dan het stuk wat er lag ;)
don't count the days, make the days count
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Is dat waar het zandpad parallel ligt aan het fietspad? Recent zijn daar ook hekken geplaatst zag ik (bos aan de rechterkant) :(( . Vroeger kon je daar nog een stukje fietsen maar dat is dus nu ook niet meer mogelijk ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: ma 28 februari 2022, 22:42 Is dat waar het zandpad parallel ligt aan het fietspad? Recent zijn daar ook hekken geplaatst zag ik (bos aan de rechterkant) :(( . Vroeger kon je daar nog een stukje fietsen maar dat is dus nu ook niet meer mogelijk ...
Als je met het zandpad de Kreelseweg bedoelt? Ik had de indruk dat de singletrack al begint voor de huidige aansluiting op de Kreelseweg (het stuk wat nog overeenkomt met de oude route zeg maar)? Ik heb daar trouwens geen hekken gezien. Maar goed, ik was natuurlijk ook veel te druk met het scoren van een kommetje :lol:
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Miob schreef: zo 27 februari 2022, 20:00 Zag ik het nu goed dat er een nieuwe singeltrack wordt aangelegd langs het fietspad richting de Mossel?
Klopt. Dit is een deel van de van origine bedachte route die nu pas aangelegd is. Heeft verder niets te maken met oversteek fietspad oid wat eerder gesuggereerd is. Gewoon een stuk vergunde route die nu pas is aangelegd. Zo zijn er en nog een aantal stukken van de routes Ede en Lunteren die van het originele ontwerp (ook al vergund) nog aangelegd moeten worden. Dat kan zodra de convenanten met de eigenaren rond zijn. En dat duurt soms wat langer dan gewenst/gehoopt.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ligt het er ook een beetje oké bij, qua stormschade en nattigheid? Wil Ede wel weer eens rijden. Blijft met Otterlo en Lunteren samen ondergewaardeerd mijns inziens.
Agroen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 08:40
Mijn mountainbike: Olympia F1 XN
Contacteer:

Ik heb gisteren route Ede gereden maar wel de afkorting gepakt. Modder op de bekende plekken en een aantal omgevallen bomen op de route. Het grootste deel van de route is te berijden.
robert1969
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 09:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 hpa race

Vandaag Ede gereden. Route ligt er prima bij, weinig obstakels (bomen) en vrijwel volledig droog.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dat klinkt goed 👍. Ga dinsdag die kant weer eens op.
bartje325i
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 22:23
Mijn mountainbike: Rotwild Rcc 1.3

kuijtje.nl schreef: di 1 maart 2022, 00:00
Miob schreef: zo 27 februari 2022, 20:00 Zag ik het nu goed dat er een nieuwe singeltrack wordt aangelegd langs het fietspad richting de Mossel?
Klopt. Dit is een deel van de van origine bedachte route die nu pas aangelegd is. Heeft verder niets te maken met oversteek fietspad oid wat eerder gesuggereerd is. Gewoon een stuk vergunde route die nu pas is aangelegd. Zo zijn er en nog een aantal stukken van de routes Ede en Lunteren die van het originele ontwerp (ook al vergund) nog aangelegd moeten worden. Dat kan zodra de convenanten met de eigenaren rond zijn. En dat duurt soms wat langer dan gewenst/gehoopt.

Wanneer verwachten ze dat dit deel in de route wordt opgenomen?
The trail started here... Adventurebikes!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

bartje325i schreef: ma 14 maart 2022, 15:58
kuijtje.nl schreef: di 1 maart 2022, 00:00

Klopt. Dit is een deel van de van origine bedachte route die nu pas aangelegd is. Heeft verder niets te maken met oversteek fietspad oid wat eerder gesuggereerd is. Gewoon een stuk vergunde route die nu pas is aangelegd. Zo zijn er en nog een aantal stukken van de routes Ede en Lunteren die van het originele ontwerp (ook al vergund) nog aangelegd moeten worden. Dat kan zodra de convenanten met de eigenaren rond zijn. En dat duurt soms wat langer dan gewenst/gehoopt.

Wanneer verwachten ze dat dit deel in de route wordt opgenomen?
Gisteren!
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

bartje325i schreef: ma 14 maart 2022, 15:58
kuijtje.nl schreef: di 1 maart 2022, 00:00

Klopt. Dit is een deel van de van origine bedachte route die nu pas aangelegd is. Heeft verder niets te maken met oversteek fietspad oid wat eerder gesuggereerd is. Gewoon een stuk vergunde route die nu pas is aangelegd. Zo zijn er en nog een aantal stukken van de routes Ede en Lunteren die van het originele ontwerp (ook al vergund) nog aangelegd moeten worden. Dat kan zodra de convenanten met de eigenaren rond zijn. En dat duurt soms wat langer dan gewenst/gehoopt.

Wanneer verwachten ze dat dit deel in de route wordt opgenomen?
Gisteren, als ik de instagramaccount van Zuid Veluwe mag geloven ;)
bartje325i
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 22:23
Mijn mountainbike: Rotwild Rcc 1.3

Thanks. Gister zagen we het nieuwe stuk wel, maar pas bij die brede strook zand naast het fietspad.
Je gaat dus ipv rechts bij die y-splitsing na dat rechte pad, links. Volgende keer helemaal mee pakken :-q
The trail started here... Adventurebikes!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vanmorgen om 7.00 uur na lange tijd deze route weer gereden . Lag er prima bij met enkele (voor mij) nieuwe stukken. Het blijft een erg mooie route met veel afwisseling. Onderweg weinig/geen rommel en de paden zijn zichtbaar goed onderhouden, waarvoor veel dank richting onderhoudsploeg. Het is toch dankzij de inzet van al deze mensen dat iedereen overal in Nederland op mooie routes kan en mag rijden.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanmorgen vanaf route Arnhem een gedeelte van Ede meegepakt. Mooi die nieuwe ST richting De Mossel! Hier en daar een beetje mul, maar dat mocht de pret niet drukken. Vette props voor de onderhoudscrew :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Ik wil zondag de route rijden achter Planken Wambuis. Welke richting moet ik rijden?
En is de route met bordjes aangegeven?
En is het een rondje, zodat ik op het vertrekpunt weer uitkom?
habebat vehentem
Plaats reactie