MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik weet niet hoe het er nu mee staat, maar een feit is dat je in de buurt van veel schitterende routes zit,
Probeer maar eens een gps track van bijv. Eden bergrace rondje lunteren te downloaden. Prachtige technische stukjes.
Wil je meer flow, pak dan de uhr routes, Rhenen bijvoorbeeld.
Ook de posbank is vanuit ede goed aan te fietsen.

Kijk vooral eens in Lunteren.
Zeer veel technisch bikeplezier :-q
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

sama schreef:Ik weet niet hoe het er nu mee staat, maar een feit is dat je in de buurt van veel schitterende routes zit,
Probeer maar eens een gps track van bijv. Eden bergrace rondje lunteren te downloaden. Prachtige technische stukjes.
Wil je meer flow, pak dan de uhr routes, Rhenen bijvoorbeeld.
Ook de posbank is vanuit ede goed aan te fietsen.

Kijk vooral eens in Lunteren.
Zeer veel technisch bikeplezier :-q
Yep, mee eens. De vaste routes zijn niet echt heel spannend maar als je de weg weet kun je best een leuke XC tocht fietsen rondom Ede.
Lunteren - Goudsberg rond het zandgat idd maar ook richting Heelsum, Oosterbeek en Doorwerth is het mooi.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Positieve update van de MTB Zuid Veluwe FB pagina :-q :


Voor de nieuwsgierigen onder ons.... We hebben voorzichtig wat te melden over de voortgang van de nieuwe route Ede.
De contouren van de nieuwe route worden langzaam zichtbaar. Nee, we gaan nog niets publiceren omdat de gesprekken met grondeigenaren nog gaande zijn. Zodra alle partijen akkoord zijn dan gaan we pas inhoudelijk meer vertellen over de nieuwe route.
Wat we wel kunnen vertellen is dat de MTB route Ede uit 3 lussen gaat bestaan. Een lus bij Ede, bij Lunteren en bij Otterlo.
De routes zijn geschakeld en er komen doorsteken. Hiermee wordt de route dynamisch en kan je zelf bepalen welk gedeelte je van de route wilt rijden.
Bij Ede komt er ook nog een extra lusje. Deze lus is geschikt voor kinderen omdat de lus qua kilometers kort gehouden wordt.
Wat we ook nog kunnen verklappen is dat er geen vignetsysteem komt.
Organisatorisch zal per lus een coördinator verantwoordelijk zijn voor de route. Na recent overleg met een aantal betrokkenen en vrijwilligers hebben zich voor elke lus coördinatoren aangemeld. De coördinatoren werken samen in de overkoepelende 'MTB Zuid Veluwe'.
De gemeente Ede is laaiend enthousiast, de MTB'ers staan te springen om een mooi en goed onderhouden route en de ondernemers kunnen niet wachten tot de parkeerplaatsen vol staan. Maar........ dat kan niet zonder een grote groep enthousiaste vrijwilligers.
Die vrijwilligers hebben we nodig voor de bouw, maar ook voor het onderhoud van de route. De coördinatoren beginnen met het werven van vrijwilligers. De coördinatoren weten natuurlijk niet iedereen te bereiken. Daarom kan je je ook via een PB opgeven. Even je naam en email achterlaten, en geef ook aan aan welke lus je wilt helpen. Dat geeft ons weer een goed inzicht in een evenredige verdeling van mankracht.
Via een vorige oproep hebben zich al diverse vrijwilligers gemeld, de community is groeiende :-) Laten we samen een mooie MTB waardige routenetwerk in de Zuid Veluwe neerleggen en behouden. Daar worden we allemaal heel vrolijk van.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik ben sprakeloos....... Zoveel positiviteit en saamhorigheid. Prachtig nieuws. #dikkeduimomhoog
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
MysticBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 8 februari 2017, 18:41

Goed om te lezen! Thanks voor het delen
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Lezen de coördinatoren hier ook mee?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Retep87 schreef:Lezen de coördinatoren hier ook mee?
Jazeker. Maar de laatste tijd niet zo vaak. Ik ben de initiator van https://www.facebook.com/MTBZuidVeluwe/.
Ik zal wat vaker op het forum kijken en jullie voorzien van updates. Maar je kan natuurlijk ook de Facebook pagina liken.
Want daar komen ook de nieuwsberichten van de andere routes van de Zuid Veluwe te staan (grofweg het gebied tussen de A30-A1-A50-Rijn).
Laatst gewijzigd door kuijtje.nl op wo 15 februari 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ok, waarschijnlijk heb ik jou een uurtje geleden een mailtje gestuurd (Eric?) over vrijwilliger voor de Ede-lus :-q
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Retep87 schreef:Ok, waarschijnlijk heb ik jou een uurtje geleden een mailtje gestuurd (Eric?) over vrijwilliger voor de Ede-lus :-q
Klopt! Dank je wel.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Super!
Als liefhebber van de Veluwe ben ik erg benieuwd :)
bpater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 december 2016, 21:00

Ik kan niet wachten tot de nieuwe routes er zijn! Woon zelf paar jaar nu in Ede, maar moet zeggen nog niet heel veel spannende stukjes te hebben gevonden, behalve rond Lunterense Buurtbos, Wekeromse Zand. Een mooie route is welkom! Op wat voor termijn is de bedoeling om de routes gereed te hebben?
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

als je het mijn vraagt tekenen we onze eigen doodvonnis
er zijn zulke mooie paden rond ede lunteren wekerom die je straks niet meer mag rijden omdat er een mtb route is.....we worden zo in een hoekje gedrukt!!!
en ja ik heb net nog de mtb route ede gereden als conditie training
gang is niet remmen!!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

rebelede schreef:er zijn zulke mooie paden rond ede lunteren wekerom die je straks niet meer mag rijden omdat er een mtb route is....
Stukje eigen interpretatie neem ik aan?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

klaast schreef:
rebelede schreef:er zijn zulke mooie paden rond ede lunteren wekerom die je straks niet meer mag rijden omdat er een mtb route is....
Stukje eigen interpretatie neem ik aan?
Inderdaad. Meteen conclusies trekken en alleen de nadelen zien.

Zou zo maar eens kunnen dan rebelede op zijn/haar woorden terug gaat komen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bpater schreef:Ik kan niet wachten tot de nieuwe routes er zijn! Woon zelf paar jaar nu in Ede, maar moet zeggen nog niet heel veel spannende stukjes te hebben gevonden, behalve rond Lunterense Buurtbos, Wekeromse Zand. Een mooie route is welkom! Op wat voor termijn is de bedoeling om de routes gereed te hebben?

Ergens gelezen dat het plan er is om in het voorjaar te starten met de bouw.
Plaats reactie