MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

eRicW schreef: zo 5 juni 2022, 20:06 Verbaast het iemand nog? Zelfs de grote landelijke kranten zijn als het om MTBen en soortgelijke 'issues' gaat te belazerd of kritisch informatie te filteren of feiten echt na te lopen. Over alle wildlopende wandelaars met losse hond in het rustgebied hoor je niemand, behalve de boswachter zelf.
https://www.google.com/search?q=loslope ... =617&dpr=3
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -in-natuur

Hier staat tenminste de hoogte van de boete bijgeschreven €750 :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"Soms krijg je een middelvinger" keurige nette wandelaar met hond toch :evil: ....en maar afgeven op de bikers :roll:
Maar idd....zag ik ergens op het forum, met één vinger naar een ander wijzen, wijzen er drie naar jezelf keurige nette wandelaar met hond.....

Ohja....die regel geldt ook voor de middelvinger....tenminste als je een behoorlijke middelvinger kan opsteken :roll: natuurlijk... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toch weer een groepje van een bekende club uit Barneveld. Helaas zie ik te vaak dat deze gasten totaal geen:
- trailrespect hebben
- tegen routes inrijden
- nachtrijden :evil:
- en nu dus ook gespot waar ze echt niet mogen fietsen

Keihard aanpakken dit tuig. (heb er geen andere woorden voor)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sabai schreef: ma 6 juni 2022, 09:59
De club tenue zijn duidelijk zichtbaar. Dus even contact opnemen met de club lijkt mij een eenvoudige oplossing voor de boa. Wel erg jammer dat dit weer gebeurd.

Wij zouden ook allemaal even een mailtje kunnen sturen naar de club om te laten weten dat we dit erg waarderen.
Gedaan. Hieronder zie je overigens dat ze in de gedragscode wel hebben opgenomen hier aandacht voor te hebben.

https://wvtourdeforce.nl/vereniging/gedragscode
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Bux
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

hanjovdberg schreef: ma 6 juni 2022, 19:13
Sabai schreef: ma 6 juni 2022, 09:59

De club tenue zijn duidelijk zichtbaar. Dus even contact opnemen met de club lijkt mij een eenvoudige oplossing voor de boa. Wel erg jammer dat dit weer gebeurd.

Wij zouden ook allemaal even een mailtje kunnen sturen naar de club om te laten weten dat we dit erg waarderen.
Gedaan. Hieronder zie je overigens dat ze in de gedragscode wel hebben opgenomen hier aandacht voor te hebben.

https://wvtourdeforce.nl/vereniging/gedragscode
Ja geweldig :D "De clubleden respecteren de rustgebieden voor het wild."
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 6 juni 2022, 19:00 Toch weer een groepje van een bekende club uit Barneveld. Helaas zie ik te vaak dat deze gasten totaal geen:
- trailrespect hebben
- tegen routes inrijden
- nachtrijden :evil:
- en nu dus ook gespot waar ze echt niet mogen fietsen

Keihard aanpakken dit tuig. (heb er geen andere woorden voor)
Ietsjes minder is ook goed. De vereniging is niet aansprakelijk voor misdragingen van de leden en heeft ze niet aan een touwtje. Een mailtje naar de secretaris met de foto's erbij plus de oproep van de boa zou moeten volstaan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bert l. schreef: ma 6 juni 2022, 20:25
hanjovdberg schreef: ma 6 juni 2022, 19:00 Toch weer een groepje van een bekende club uit Barneveld. Helaas zie ik te vaak dat deze gasten totaal geen:
- trailrespect hebben
- tegen routes inrijden
- nachtrijden :evil:
- en nu dus ook gespot waar ze echt niet mogen fietsen

Keihard aanpakken dit tuig. (heb er geen andere woorden voor)
Ietsjes minder is ook goed. De vereniging is niet aansprakelijk voor misdragingen van de leden en heeft ze niet aan een touwtje. Een mailtje naar de secretaris met de foto's erbij plus de oproep van de boa zou moeten volstaan.
Klopt ik heb ook al reactie dat ze hier zeker wat mee gaan doen en dat de personen in kwestie zijn herkend.

Goede reactie dus :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Zolang 'we' onszelf niet aan de spelregels houden, geven we de anti's ook wel een hele makkelijke stok om ons mee om de oren te meppen. Misschien een idee om allemaal een 'bedank' mailtje aan de betreffende wielerclub te sturen?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Persoonlijk denk ik niet dat de wielerclub hier veel mee te maken heeft gehad, tenzij het echt een clubrit was.
Veel verenigingen rijden niet illegaal, maar kunnen hun leden niet dwingen dat zelf niet te doen.

Zo te lezen zijn de betreffende leden al herkend en zullen ze er op aangesproken worden. De vereniging zelf dan overspoelen met mailtjes heeft dan geen enkel nut/meerwaarde.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanmorgen weer een heerlijk rondje Ede gereden. Ik vind het ontzettend rustig. Waren er maar zo weinig mensen of zouden we allemaal in hetzelfde tempo achter elkaar aan hebben gereden? :~
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

FreedomRanger schreef: zo 12 juni 2022, 15:37 Vanmorgen weer een heerlijk rondje Ede gereden. Ik vind het ontzettend rustig. Waren er maar zo weinig mensen of zouden we allemaal in hetzelfde tempo achter elkaar aan hebben gereden? :~
De rust op Ede, icm de afwisseling en lengte van de route, is voor mij één van de pluspunten van de route.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik was er gisteren , 2x gedaan , totaal twee vrouwen en 1 man tegengekomen en een paar " rode bosmieren" 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb gisteren delen van Ede, Lunteren en eigen route gedaan. Wel 3-4 mtbers gezien. Pfff wat een drukte zeg. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ede is een populair winter / slecht weer rondje bij de roadies. Met het mooie weer van dit weekend waren die allemaal op het asfalt.
Wij hebben een rondje Doorwerth gereden met delen van Ede er ook bij in en idd het was opvallend rustig.
:-q
Plaats reactie