MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Jefro98 schreef: ma 9 september 2019, 10:37 Ik denk dat je de aansluiting van de nieuwe trail die vanaf 'sHeerenloo komt en net voor de jumpline samen komt gezien hebt.
Klopt, hier komt de route Lunteren samen met Ede. Net voorbij het MOB complex buigt Lunteren dan weer naar rechts, de Hessenweg op, richting het kinderrondje.
Wil niet zeggen dat route Lunteren al klaar is. Daar wordt nog aan gewerkt. Staan er nog geen palen met de paarse MTB bordjes, dan niet fietsen om ons tijd te geven om de tracks netjes af te werken.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

StevenK schreef: za 7 september 2019, 09:37 De varkens hebben duidelijk honger. Meteen na het MOB complex is de route goed te grazen genomen.
We hoeven nog steeds geen trail respect te verwachten van die wroetende gasten.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ze zorgen er in ieder geval voor dat er niet gesnoeid hoeft te worden ;)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 9 september 2019, 12:02 ze zorgen er in ieder geval voor dat er niet gesnoeid hoeft te worden ;)
Nee, maar dat was hier niet meer nodig. Een behoorlijke klus om dit weer met de hand redelijk begaanbaar te krijgen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

sowieso een beetje dweilen met de kraan open als je dat wil herstellen. Gisteren in ieder geval nergens last van gehad.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dan is het vannacht gebeurd want de foto die ik zag is toch echt van recent. En het eerste deel van rood bij het Mob complex is nu echt niet te rijden. https://m.pinkbike.com/photo/17721503/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 9 september 2019, 21:39 Dan is het vannacht gebeurd want de foto die ik zag is toch echt van recent. En het eerste deel van rood bij het Mob complex is nu echt niet te rijden. https://m.pinkbike.com/photo/17721503/
Dit was waar ik met de CX voorover ging. Maar toen was het nog niet zo slecht.

Heeft iemand stiekem varkensvoer in de trail verwerkt ofzo?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

toen ik daar zondag langs reed was er al weer een hard spoor overheen....denk het vocht + vele rijders, die het weer netjes vastrijden...maar 1 nacht later kan het inderdaad weer los liggen. Tja, ik vind het geen probleem, je bent daar als fietser te gast. Wel vervelend voor het werk van de vrijwilligers uiteraard. Als blijkt dat het steeds op hetzelfde stuk is kun je overwegen een vlonder er overheen te leggen. Het lijkt alsof sommige stukken niet in trek zijn, want bij de kombochten langs de N224 (begin van de piste) zitten ook erg veel zwijnen maar daar blijft het hard.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef: di 10 september 2019, 09:08 toen ik daar zondag langs reed was er al weer een hard spoor overheen....denk het vocht + vele rijders, die het weer netjes vastrijden...maar 1 nacht later kan het inderdaad weer los liggen. Tja, ik vind het geen probleem, je bent daar als fietser te gast. Wel vervelend voor het werk van de vrijwilligers uiteraard. Als blijkt dat het steeds op hetzelfde stuk is kun je overwegen een vlonder er overheen te leggen. Het lijkt alsof sommige stukken niet in trek zijn, want bij de kombochten langs de N224 (begin van de piste) zitten ook erg veel zwijnen maar daar blijft het hard.
Ligt aan de ondergrond. Als deze hard genoeg is dan vinden de zwijnen het niet meer interessant en blijven ze naast de tracks. Gedeelte na de MOB is nog zacht (heeft veel tijd en veel MTB'ers nodig om hard te worden). Over een tijdje (als de zwijnen het even met rust laten) is het probleem ook hier weg. Binnenkort gaat de minikraan het herstellen.

Feit blijft dat er op de Veluwe veel eigenwijs wild is. Heel mooi, maar soms ook lastig. Maar liever overlast door wild dan door saboterende tegenstanders.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag waren een aantal tracks al redelijk hersteld. Maar je ziet wel dat de zwijnen zich niet inhouden. Nog gekker op het fietspad naar de Mossel dus waar het bos uitkomt en dan re af over zandpad of fietspad stonden gewoon midden op de dag 14.30, 4 everzwijnen te wroeten en grazen. Diverse mensen stonden gewoon op 4 meter afstand en de zwijnen trokken zich er niets van aan. Ze worden dus niet alleen brutaler maar ook vrijer.

Moet niet gekker worden :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Komend weekend zijn er rond de MTB routes van Zuid Veluwe vele evenementen voor de herdenkingen van de slag om Arnhem.

Er zijn geen afsluitingen maar het kan op bepaalde plekken drukker zijn dan je gewend bent en mogelijk zijn er her en der wat obstakels .

Grootste knelpunten zijn de Ginkelse heide in Ede (zaterdag), en bij Oosterbeek, Pluryn (weekend) en Airborne War Cemetery (zondag).
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Bedankt voor de waarschuwing.

Eergisteren was er niemand. Nouja, op een familie zwijnen vlak naast het fietspad bij de Mossel na dan. Ik dacht even ene foto te maken, maar de vader des huizes vond dat duidelijk niet zo leuk. Staart omhoog, kop omhoog en mijn kant op rennen. Dat was een mooi moment om even door te fietsen leek me zo. :lol:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:lol: :lol: :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

De drop op route Ede voor de kruislaan; is die vernieuwd? Leek een stukje hoger dan een paar weken terug. Vandaag 'over the bars' gegaan. Had niet genoeg snelheid en was te passief op mijn fiets.
Laatst gewijzigd door bjlevi op zo 22 september 2019, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Maps kent bij mij geen kruisweg, ik heb geen flauw idee wat 'de drup' is. Sowieso vind ik de toponiemen op dit forum storend. Je moet maar net weten wat er met het MOB-complex bedoeld wordt. Heb je een google maps linkje?


Ik zag dat het laatste jumpline https://www.google.com/maps/place/Portu ... d-8.224454 eruit gehaald is, jammer, dat was zo leuk! En het plotselinge mulle zand was ook even wakker worden ;)
Plaats reactie