MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Is er eigenlijk al een GPX beschikbaar met daarin de vrijgegeven stukken van de paarse route? Een paar weken geleden kwam ik al wat nieuwe singletracks tegen op weg naar de Goudsberg, maar nog zonder bordjes. Via Paars naar de Goudsberg, daar even spelen, en dan via Rood (Ede) weer terug lijkt mij erg gaaf.

Mocht er nog niks zijn dan ga ik binnenkort maar eens op verkenning.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kelvin_ schreef: wo 10 april 2019, 14:44 Vandaag die kant weer opgegaan, geen "buik open rijtende zwijnen" gezien maar wel twee reeën die even op schrokken van mij thv het pannenkoekenhuis de Langeberg en op niet meer dan tien meter van mij gewoon doodleuk verder gingen met het jonge groen op te peuzelen. Heb ze mooi kunnen bekijken 😃.

Maar heb de paarse route ook geprobeerd vanaf het steakhouse. Echt een leuk stuk met leuke verrassinkjes. Alleen op een gegeven moment kreeg ik een Y splitsing waar het bordje daarvoor mij duidelijk naar rechts wilde hebben, vervolgens kwam ik hierdoor in een loop terecht en ben er maar via brede paden vanaf gegaan en terug naar het steakhouse gegaan.

Bij het vervolgen van mijn route richting de rode paaltjes kwam ik thv de kazerne nog een paars paaltje tegen ln welke me doodleuk tegen hek liet rijden 😀

Het is duidelijk dat de route nog niet af is maar vond het wel een beetje misleidend. Hoe dan ook, groot applaus weer voor de route bouwers.
Als je op de Y splitsing links gaat volg je de rest van de Lunteren (paars) loop maar die is nog in aanleg.
Rechts brengt je idd in een loop, de zogenaamde "kids" loop. Groen aangegeven op de kaart maar ook met paars bewijzerd.

Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

spiked schreef: wo 10 april 2019, 15:24 Is er eigenlijk al een GPX beschikbaar met daarin de vrijgegeven stukken van de paarse route? Een paar weken geleden kwam ik al wat nieuwe singletracks tegen op weg naar de Goudsberg, maar nog zonder bordjes. Via Paars naar de Goudsberg, daar even spelen, en dan via Rood (Ede) weer terug lijkt mij erg gaaf.

Mocht er nog niks zijn dan ga ik binnenkort maar eens op verkenning.
Ik rijd dit soort rondjes regelmatig maar denk niet dat er een officiele GPX beschikbaar is.

https://www.strava.com/activities/2227468474

Dit rondje is een grove versie van paars die dan oversteekt naar rood en de gezamelijk rood/paars weer terug naar Ede pakt.
Je zou vanaf het MOB complex ook rood verder kunnen pakken...
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Jefro98 schreef: wo 10 april 2019, 16:00 Ik rijd dit soort rondjes regelmatig maar denk niet dat er een officiele GPX beschikbaar is.

https://www.strava.com/activities/2227468474

Dit rondje is een grove versie van paars die dan oversteekt naar rood en de gezamelijk rood/paars weer terug naar Ede pakt.
Je zou vanaf het MOB complex ook rood verder kunnen pakken...
Helemaal perfect, bedankt!
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Jefro98 schreef: wo 10 april 2019, 15:34
Kelvin_ schreef: wo 10 april 2019, 14:44 Vandaag die kant weer opgegaan, geen "buik open rijtende zwijnen" gezien maar wel twee reeën die even op schrokken van mij thv het pannenkoekenhuis de Langeberg en op niet meer dan tien meter van mij gewoon doodleuk verder gingen met het jonge groen op te peuzelen. Heb ze mooi kunnen bekijken 😃.

Maar heb de paarse route ook geprobeerd vanaf het steakhouse. Echt een leuk stuk met leuke verrassinkjes. Alleen op een gegeven moment kreeg ik een Y splitsing waar het bordje daarvoor mij duidelijk naar rechts wilde hebben, vervolgens kwam ik hierdoor in een loop terecht en ben er maar via brede paden vanaf gegaan en terug naar het steakhouse gegaan.

Bij het vervolgen van mijn route richting de rode paaltjes kwam ik thv de kazerne nog een paars paaltje tegen ln welke me doodleuk tegen hek liet rijden 😀

Het is duidelijk dat de route nog niet af is maar vond het wel een beetje misleidend. Hoe dan ook, groot applaus weer voor de route bouwers.
Als je op de Y splitsing links gaat volg je de rest van de Lunteren (paars) loop maar die is nog in aanleg.
Rechts brengt je idd in een loop, de zogenaamde "kids" loop. Groen aangegeven op de kaart maar ook met paars bewijzerd.

Afbeelding
Aha, duidelijk verhaal. Ben zeer benieuwd hoe het gaat worden. Kijk er naar uit op de Goudsberg af te dalen.

Gaat de vuilnisbelt en een deel van het Wekeromse Zand ook in de route opgenomen worden? Kan het niet goed zien met het kaartje maar lijkt er op van niet.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

spiked schreef: wo 10 april 2019, 16:13

Helemaal perfect, bedankt!
:-q :-q Veel plezier.

Kelvin_ schreef: wo 10 april 2019, 16:40

Aha, duidelijk verhaal. Ben zeer benieuwd hoe het gaat worden. Kijk er naar uit op de Goudsberg af te dalen.

Gaat de vuilnisbelt en een deel van het Wekeromse Zand ook in de route opgenomen worden? Kan het niet goed zien met het kaartje maar lijkt er op van niet.
Ik heb nog maar weinig informatie gezien over de route Lunteren dus weet het niet zeker.
Wekeromse zand lijkt me niet maar het Otterlose zand schijnt er wel een deel van bij de blauwe lus in te komen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

StevenK schreef: wo 10 april 2019, 14:41 We lachen maar het kan heel serieu zijn met die beesten: ik heb een cliënt die op de Veluwe, in het schemerdonker, op een fietspad, waarschijnlijk tussen een varken en haar biggen door fietste.
Dat het een varken was weten ze omdat hij onder de varkensharen zat. Gelukkig werd hij tijdig gevonden door een passat. 6 weken coma, meer dan 30 breuken in zijn ribben en diverse forse interne bloedingen hebben de man voor de rest van zijn leven uitgeschakeld in het arbeidsproces.
Hmmm, dat is ook geen verhaal om voor het slapen gaan aan je kinderen te vertellen. :-{
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik kwam een paar weken geleden nog een enorm mannetjes zwijn tegen op het allereerste stukje van de paarse route, nog voor je bij de rotonde bent vanaf het MOB. Dat was een gaaf gezicht.

Vorig jaar ben ik op de planken Wambuis ook tussen een moederzwijn en haar jongen doorgereden. Ik kwam vanaf de mossel en reed bij het (boswachters?)huisje de bocht om. Het was al schemerig en na de bocht zat ik er ineens tussenin. Maar de jongen schoten de ene kant op en de moeder de andere kant. Niets aan de hand dus.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Afgelopen vrijdagmiddag nog even wat stukjes MTB route Ede gereden. Op de rode route, het stuk achter het veld bij mevr Tok langs de N224 lagen er een aantal dikke boomstammen over het pad, een stuk of 3 binnen 120-150m ...1 ervan lag net achter zo'n steil heuveltje. Met een beetje kunst en vliegwerk kon ik er net omheen/overheen maar iemand met wat mindere skills of met hogere snelheid was er waarschijnlijk bovenop geklapt met alle gevolgen vandien. Even gestopt en dat ding weggehaald want dit was echt een hele 'vuile'....grrrrrrrr. Die zijn er niet vanzelf op gerold :evil: Hou je ogen open zou ik zeggen
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4720
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zou je de exacte plek even kunnen aangeven? Dan meld ik het in de beheerdersgroep van de route. Hoe laat was je daar?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Hanjo, check PB
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4720
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het is sowieso goed om te beseffen dat je op de Veluwe en dus de route Ede veel meer wild gaat tegenkomen dan bijvoorbeeld op de UHR. Afgelopen zaterdag heb ik het laatste stuk langs de A12 gereden en die stukken staan vol met paardenhoeven van de wilde paarden die daar lopen. Die zag ik overigens ook lopen net als een mooie ree en wat wilde grazers :)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien al vaker gevraagd maar kan ik gewoon de gpx van de website Mtbroutes gebruiken?

Wil wellicht morgen een beetje gaan exploren daar.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

dale c schreef: ma 15 april 2019, 07:50 Afgelopen vrijdagmiddag nog even wat stukjes MTB route Ede gereden. Op de rode route, het stuk achter het veld bij mevr Tok langs de N224 lagen er een aantal dikke boomstammen over het pad, een stuk of 3 binnen 120-150m ...1 ervan lag net achter zo'n steil heuveltje. Met een beetje kunst en vliegwerk kon ik er net omheen/overheen maar iemand met wat mindere skills of met hogere snelheid was er waarschijnlijk bovenop geklapt met alle gevolgen vandien. Even gestopt en dat ding weggehaald want dit was echt een hele 'vuile'....grrrrrrrr. Die zijn er niet vanzelf op gerold :evil: Hou je ogen open zou ik zeggen

De (oude) route van Otterlo lag zojuist ook helemaal vol met boomstammen en takken.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Rayb81 schreef: ma 15 april 2019, 18:35 Misschien al vaker gevraagd maar kan ik gewoon de gpx van de website Mtbroutes gebruiken?

Wil wellicht morgen een beetje gaan exploren daar.
Op het eerste gezicht lijkt die te kloppen.






Ik zag achter restaurant de Plancken Wambuis ook al een nieuw stuk liggen. Is dat al open?
Plaats reactie