MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik hoorde er ook bij terwijl ik de route al heel vaak gereden heb.
Door de blaadjes zag alles er ook anders uit. Ik heb het pad zelfs nog terug gereden en nogmaals geprobeerd maar kwam weer uit bij hetzelfde punt.
Voelde op dat moment een beetje dom maar ik was dus duidelijk niet de enige.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Dat wilde ik na vanmiddag ook vragen. Wat er volgens mij aan de hand is: er ligt een boom over de eigenlijke singletrack waardoor deze niet meer gebruikt wordt. En door de tijd van het jaar is ie dan ook in no time verdwenen onder de bladeren. Daardoor volg je automatisch het spoor dat je op de oude route brengt. Daar staan dus verder geen bordjes meer? (Ik ben terug gefietst en heb de volgende singletrack gepakt.)

Het was me niet duidelijk of de natuur voor deze omleiding gezorgd had of dat het bewust was. Er leken even na de boom ook nog eens wat takken over de singletrack te liggen, dus ik vroeg me af of het niet opnieuw een aanpassing van deze singeltrack was. Is er iemand van de crew die daar wat over kan zeggen?

Overigens is de track bij het voormalige modderwortelpad een hele verbetering. :-q Hopelijk blijft dat een beetje goed.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Na de meander rechts (breed bospad), weer rechts (breed bospad) en dan linksaf singletrack. Die? Dan ga ik zo 'ns ff kijken.
Afbeelding
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ik sta nu op deze plek. Er zijn twee grote bomen omgevallen en weer ligt inmiddels een fietsspoor links over een oud pad. Ik snap dat iedereen hier verkeerd rijdt.
Afbeelding

Ik ben zo vrij geweest dat pad met wat takken te blokkeren (blauwe streep) op een punt waar je makkelijk de route weer oppakt (rode lijn)
Laatst gewijzigd door StevenK op zo 8 november 2020, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het wordt denk tijd dat de vele mannen waarover gesproken wordt een ochtendje bladblazen ipv achter elkaar aan fietsen :winkie: :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik ga met je mee. Ben benieuwd wat je met die bladblazer tegen de boom gaat uitrichten 😄
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Elvander schreef: zo 8 november 2020, 00:12
Door de blaadjes zag alles er ook anders uit.
👆🏻
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

StevenK schreef: zo 8 november 2020, 09:15 Ik sta nu op deze plek. Er zijn twee grote bomen omgevallen en weer ligt inmiddels een fietsspoor links over een oud pad. Ik snap dat iedereen hier verkeerd rijdt.
Afbeelding

Ik ben zo vrij geweest dat pad met wat takken te blokkeren (blauwe streep) op een punt waar je makkelijk de route weer oppakt (rode lijn)
Ja... Die boom hoort daar niet te liggen. Ik ga m ff aanmelden dat deze verwijderd wordt.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

kuijtje.nl schreef: zo 8 november 2020, 14:34 Ja... Die boom hoort daar niet te liggen. Ik ga m ff aanmelden dat deze verwijderd wordt.
Ik zeg: Silky Bigboy :tong . Vanmiddag hiermee nog een boom van vergelijkbare omvang weggezaagd.

Afbeelding
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De wandelaars-die-niet-zo-van-mtb-ers-houden pakken het wel steeds serieuzer aan. Dat moet je ze toch nageven :lol:
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

dubbelop schreef: zo 8 november 2020, 22:22
kuijtje.nl schreef: zo 8 november 2020, 14:34 Ja... Die boom hoort daar niet te liggen. Ik ga m ff aanmelden dat deze verwijderd wordt.
Ik zeg: Silky Bigboy :tong . Vanmiddag hiermee nog een boom van vergelijkbare omvang weggezaagd.

Afbeelding
Wij laten de terreineigenaar voor ons werken
Kunnen wij fietsen! :lol:
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

kuijtje.nl schreef: zo 8 november 2020, 22:33
dubbelop schreef: zo 8 november 2020, 22:22 Ik zeg: Silky Bigboy :tong . Vanmiddag hiermee nog een boom van vergelijkbare omvang weggezaagd.

Afbeelding
Wij laten de terreineigenaar voor ons werken
Kunnen wij fietsen! :lol:
ben jij ook al terreineigenaar :D maar inderdaad die boom ligt aardig in de weg, ben hier aardig bekent maar moest toch even zoeken.
Mtb Renkum
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De takken van Stevenk helpen wel. Er ontstaat alweer een beetje een paadje om de boom heen.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Ik zag dat de 'springboom' in het oostelijke deel van de route weg is (die na de parkeerplaats van Planken Wambuis en het metalen bruggetje). Heeft dat te maken met ongelukken? Ik heb daar al een paar keer iemand gruwelijk op z'n muil zien gaan :)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Geen idee welke boom dit is maar wel een algemene tip met rijden op Ede doordeweeks:

https://www.gelderlander.nl/ede/wandela ... ~a4cf612f/
Plaats reactie