MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Lars: Je weet toch dat Fredje een boswielrenner is............. Maar vanaf startpunt N224 tot eerste singletrack met 7 km idd lang en verderop dat fietspad vanaf Planken Wambuis met 3 km ook lang. Denk qua km's dat het 50/50 is met km's recht en singletrack.

@pietervl: Zag bordjes wel staan, maar vond 3 "normale" rondjes genoeg, maar bij volgende keer Ede (dan zeker geen 3 ronden) pak ik die wel mee.

@Sasha1: Verwachting was idd anders, maar zeker niet minder leuk
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Miob schreef: di 11 juni 2019, 20:18 Weet iemand wanneer de verbindingsroute vanaf de route van Lunteren naar die van Ede officieel open gaat? Die ziet er vrij heftig uit.
Hoezo 'heftig'?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: wo 12 juni 2019, 07:09 @Lars: Je weet toch dat Fredje een boswielrenner is.............
Dat weet ik. En het is ook goed om aan te geven hoe je beleving is, gewoon om de verschillen te benadrukken. Zodat ook de parcoursen voor iedereen aantrekkelijk blijven!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 12 juni 2019, 09:32
Fred (mtb-sport) schreef: wo 12 juni 2019, 07:09@Lars: Je weet toch dat Fredje een boswielrenner is.............
Dat weet ik. En het is ook goed om aan te geven hoe je beleving is, gewoon om de verschillen te benadrukken. Zodat ook de parcoursen voor iedereen aantrekkelijk blijven!
Denk dat dit Ede prima mix is met van alles wat (muv klim/daalwerk). Wil je echt bosracen dan ga je naar Apeldoorn, wil je klimmen ga je naar Kwintelooyen en zo zijn er meer voorbeelden.
Gewoon lekker als je kan kiezen en ik was prettig verrast door parcours Ede :-q . Zal er zeker nog eens komen en dan ook maar paars er bij pakken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: wo 12 juni 2019, 09:36 Denk dat dit Ede prima mix is met van alles wat ...
Of van het verkeerde net te veel, zoals in onze gevallen :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Gisteravond tussen 19:30 en 22:00 gereden, echt super. Vertrokken vanaf papendal zodat ik daar om 2200 nog op de rockgardens kon rijden. Prima startplek, singletrack achter het Shell-station afzakken onder de A12 door en je bent direct op de route. Mooi ook zo fietsen tijdens de gouden uurtjes. Veel wild gezien. En het viel me op dat er eea was verlegd, waar de route eerst over het fietspad ging na het kazerne-woonwijkje na de Langenberg gaat hij nu parallel aan het fietspad.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: wo 12 juni 2019, 09:41

Of van het verkeerde net te veel, zoals in onze gevallen :winkie:
Klopt, maar van wat ik vernomen heb komen er een op paar lange (imo saaie) rechte stukken nog wat single track meters naast te liggen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Omdat ik anders aanfiets vanaf huis rijd ik dat stuk van de Langenberg tot aan de meander over de hei eigenlijk nooit. Onlangs wel omdat ik het rondje 2x deed. Maar dat is wel een lang saai stuk zeg. Geen leuk begin als je daar start...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef: wo 12 juni 2019, 10:37 Omdat ik anders aanfiets vanaf huis rijd ik dat stuk van de Langenberg tot aan de meander over de hei eigenlijk nooit. Onlangs wel omdat ik het rondje 2x deed. Maar dat is wel een lang saai stuk zeg. Geen leuk begin als je daar start...
Klopt ja, dat deel sla ik ook altijd over.

Tussen de 2 tunneltjes onder de A12 door zou in de toekomst nog wat mogelijk zijn voor singletrack aanleg.
Hopelijk gaat dit door. :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Bram87 schreef: wo 12 juni 2019, 09:58 Gisteravond tussen 19:30 en 22:00 gereden, echt super. Vertrokken vanaf papendal zodat ik daar om 2200 nog op de rockgardens kon rijden.
Even off-topic: kan iedereen op de rockgardens van Papendal rijden? Lijkt ons wel interessant om eens met de tandem te proberen!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Volgens mij wel? Het wordt niet onderhouden ofzo maar je kunt er gewoon op komen. Ligt naast de atletiekbaan bij P3. De pumptrack is ook leuk, naast de BMX baan.

Het parcourtje met de rockgardens heeft hele felle klimmetjes, ben benieuwd hoe je daar met een tandem wegkomt. Stel je er verder vooral niet teveel van voor :)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Met die tandem gaan ze fluitend Kwintelooijen rond dus met de skills zit het wel goed :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

dubbelop schreef: wo 12 juni 2019, 22:46
Bram87 schreef: wo 12 juni 2019, 09:58 Gisteravond tussen 19:30 en 22:00 gereden, echt super. Vertrokken vanaf papendal zodat ik daar om 2200 nog op de rockgardens kon rijden.
Even off-topic: kan iedereen op de rockgardens van Papendal rijden? Lijkt ons wel interessant om eens met de tandem te proberen!
Nee, De Rock garden, pump track e.d. zijn niet afgesloten maar mag je het niet betreden zonder toestemming (en dus betaald, je kan het afhuren) van Papendal.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

kuijtje.nl schreef: do 13 juni 2019, 19:26
dubbelop schreef: wo 12 juni 2019, 22:46 Even off-topic: kan iedereen op de rockgardens van Papendal rijden? Lijkt ons wel interessant om eens met de tandem te proberen!
Nee, De Rock garden, pump track e.d. zijn niet afgesloten maar mag je het niet betreden zonder toestemming (en dus betaald, je kan het afhuren) van Papendal.
OK, dank voor de informatie. Off-topic topic gesloten :tong
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nooit geweten!
Plaats reactie