MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Mario070 schreef: do 2 mei 2019, 12:54
kuijtje.nl schreef: do 2 mei 2019, 12:00

Klopt. Onderdeel van de lus Lunteren. Geen onderdeel van het kidsrondje.
En waar is de start van de Kids route... :-?

https://www.mtbroutes.nl/gelderland/ede-kinderroute
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4657
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Morgenochtend rijd ik beide routes. Start om 9.00 bij Amadeus of de tank (nog even te bepalen).

Join me if you want
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: do 2 mei 2019, 21:05 Morgenochtend rijd ik beide routes. Start om 9.00 bij Amadeus of de tank (nog even te bepalen).

Join me if you want
Ik haak om een uur of 2 in op het verste punt richting Arnhem. Maar ik neem aan dat je dan al klaar bent... :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4657
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wel de bedoeling idd :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

hanjovdberg schreef: vr 3 mei 2019, 08:29 Wel de bedoeling idd :winkie:
Zoals het er nu uitziet.... Komen jullie elkaar onderweg nog tegen.... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Mario070 schreef: do 2 mei 2019, 12:54
kuijtje.nl schreef: do 2 mei 2019, 12:00

Klopt. Onderdeel van de lus Lunteren. Geen onderdeel van het kidsrondje.
En waar is de start van de Kids route... :-?
Als je parkeert bij P Driesprong, dan kom je via het nu geopende deel van de Paarse route vanzelf op de Groene route.

Heb de laatste weken de nieuwe paden en gemarkeerde routes van Ede en verbindingen met andere routes in Openstreetmap aangevuld, de samenhang tussen de rode/paarse/groene route kan makkelijk in detail bekijken via Waymarked Trails . Daar kan je ook per route een gpx op basis van de Openstreetmap-gegevens downloaden, zoals deze voor paars

Heb ook fotoserie gemaakt van de route voor Mapillary , een soort Open Source versie van Streetview (waar je wel data voor eigen kaarten uit mag afleiden itt Streetview) Hier start van de Paarse route bij P Driespong

Je kan op "play" drukken en dan rijd je virtueel de route (bij Amadeus moet je even de nieuwe sequentie aanklikken)
Hier zie je het punt waar je vanaf paars op de groene route komt.

Lees dit forum over MTB-routes al nu een tijdje met interesse, mooi dat er hier zoveel positieve uitwisseling is van lokale kennis en ervaringen. Denk dat er een aantal hulpmiddelen zijn die erg kunnen bijdragen aan het makkelijker uitwisselen van die kennis, en aan meer fietsplezier, zoals de voorbeelden hierboven. Als er interesse in is, dan wil ik daar best een draadje over starten om een paar voor MTB handige dingen mbt Openstreetmap en daarop gebaseerde diensten op een rij te zetten.

Werk ook aan een mtb-kaart waarop je -obv de data in Openstreetmap- kan zien welke delen van routes singletrack zijn, en waar alle routes in hun eigen kleur worden weergegeven, zeg maar een mtb-variant van deze wandelkaart waarop je ziet waar je op voetpaden loopt ipv tussen de fietsers (-;.


PS
met de genoemde gpx'en met Openstreetmap data mag je heel veel (zelf kaarten maken, verkopen etc), alleen wat onder de licentie niet kan is uploaden naar Google MyMaps (zoals deze onvolprezen verzamelkaart), omdat Google zich die data dan -kort gezegd- met hun "alles is voor Bassie" licentie toe-eigent en vervolgens de afgeleide producten op slot zet voor verder gebruik. Dat past weer niet binnen de "gelijk delen" regel van de Openstreetmap-licentie.

Maar er zijn zeker technische alternatieven mogelijk voor zo'n verzamelkaart waarbij dat Google-licentieprobleem niet speelt, zal dat eventueel nog wel in dat forumdraadje toelichten.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Heel interessant! De algemene info die je geeft moet je niet in dit draadje verstoppen. Misschien moet je ook even wat posten in alle routes op google maps, draadje heb je al in de gaten, of het gps deel van deze site.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Post lijkt wel heel erg op reclame voor je eigen product...
Je 1ste post met als forumnaam Openkaart en links naar je website...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16708
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

awinkel schreef: za 4 mei 2019, 13:24 Post lijkt wel heel erg op reclame voor je eigen product...
Je 1ste post met als forumnaam Openkaart en links naar je website...
Open Streetmaps is niet zijn site hoor, dat is cartografie voor ieders gebruik, waar ook iedereen een bijdrage aan kan leveren. Soort Wikipedia-achtige insteek zeg maar.

Je kunt er bijvoorbeeld zelf uitsnedes uit halen die je op sommige gps-apparaten kunt gebruiken, dan hoef je de Garmin-kas niet te spekken voor hun dure kaartmateriaal ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ok, wist ik niet. Bedankt voor de toelichting. :-q
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

pietervl schreef: za 4 mei 2019, 12:58 Heel interessant! De algemene info die je geeft moet je niet in dit draadje verstoppen. Misschien moet je ook even wat posten in alle routes op google maps, draadje heb je al in de gaten, of het gps deel van deze site.
Thx!
Had "alle routes" inderdaad al wel gezien, maar nog helemaal over GPS Techniek en Routes heengekeken tussen alle onderwerpen :o

Ben wel bewust met een voorbeeld nav een concrete vraag begonnen ipv een heel algemeen verhaal, ook om even te polsen of het niet al lang allemaal bekend is, dit helpt me weer op weg (-;

En nav een toch wel verrassend "welkomstbericht" van een andere poster:
Ik ben een van de duizenden vrijwilligers die bijdragen aan open data via Openstreetmap en Mapillary.
Daarbij heb ik een eenvoudige hobbywebsite waarop ik links naar gerelateerde open data /open source projecten deel, en zelf ook wat eigen kaartjes publiceer. Daar stop ik veel vrije tijd in (en leg er geld op toe), omdat ik het leuk vindt en omdat ik denk dat er mensen zijn die iets kunnen hebben aan die informatie.

Was me er nog niet van bewust dat ik een "product" heb waarvoor ik "reclame" maak, maar als iemand briljante ideeën heeft hoe ik voortaan daarmee de kost kan verdienen en zo de hele week alleen nog maar kan fietsen, wandelen en kanovaren (vandaar mijn nickname in Openstreetmap/Mapillary), dan houd ik me van harte aanbevolen :P
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Vandaag voor het eerst de route gereden en zeker positief verrast. Zitten aardig wat gave stukken in. Met name hoe strak sommige paden erbij liggen is echt een genot.

Helaas ook wel stukken die echt langdradig zijn en waar een extra stuk single track zeker de moeite waard zou zijn. Overigens miste er vlak voor de militaire basis een bordje waardoor ik bijna verkeerd reed (reed rechtdoor maar moest linksaf). Gelukkig waren er twee andere fietsers waardoor ik begon te twijfelen en de gpx maar even erbij pakte. Verder was de bewegwijzering prima.

Zal de route zeker vaker gaan rijden!
houthakkertje
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 26 april 2019, 20:38

Wij hebben er pas een mooie trail gefietst op advies van een bekende van me.
Gestart bij restaurant Planken Wambuis.
Daar stukje terug gereden en de route met de rode borden gefietst. Prachtig met redelijk wat technische stukken. Misschien hebben jullie hier iets aan.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

openkaart schreef: za 4 mei 2019, 12:29
Mario070 schreef: do 2 mei 2019, 12:54
En waar is de start van de Kids route... :-?
Als je parkeert bij P Driesprong, dan kom je via het nu geopende deel van de Paarse route vanzelf op de Groene route.

Dit is natuurlijk geen handige tip....wanneer je met kinderen/kind bent... En dan een N304 gaat oversteken terwijl dat niet nodig is :-? :(

6 pag. geleden... De ingang/start zit op het hoekje van de Otterloseweg en de Jan Hilgersweg dat is naast een parkeerplaats wat natuurlijk erg handig is :-D :-q

Mijn vraag was meer voor.... zie je van buitenaf hoe je moet aanrijden naar de Kids route...(ik ben woensdag 2 weken geleden om dat stuk gereden om te kijken en kwam alleen tegen wat ik hierboven toen ook heb gepost) .... Zodat niemand Kids route hoeft te gaan zoeken :-{ .... met kroost achter hem of haar aan :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4657
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

houthakkertje schreef: zo 5 mei 2019, 09:19 Wij hebben er pas een mooie trail gefietst op advies van een bekende van me.
Gestart bij restaurant Planken Wambuis.
Daar stukje terug gereden en de route met de rode borden gefietst. Prachtig met redelijk wat technische stukken. Misschien hebben jullie hier iets aan.
Kidding?? :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie