MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De bewegwijzering is volgens mij nog niet klaar. Ik neem aan dat de oude op termijn ook weg gehaald zal worden. En anders doe ik zelf wel een keer een rondje met de accuboormachine in m'n shirt :wink:
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

ik wil zaterdag ochtend ede de route de voor het eerst gaan fietsen
start bij pannenkoeken huis de Langenberg.
waar kun je het beste de route op pakken
welke kleur bordjes zijn dat?
zijn er meerdere routes te koppelen?
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tegenoveer het pannenkoekenhuis staat een tank. Daar langs op fietsen tot het klaphek. Na het klaphek rechts en doorfietsen tot het fietspad, dan links en je zit op de route, rood / witte bordjes volgen. Je kunt de route combineren met een nieuw stukje Lunteren (de moeite waard). Ten noorden van de Ede route kun bij de kazerne ( Hessenweg) rechtdoor de Ede route volgen of rechtsaf richting het nieuwe stukje Lunteren, paarse bordjes.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Biker67 schreef: do 18 april 2019, 22:53 Tegenoveer het pannenkoekenhuis staat een tank. Daar langs op fietsen tot het klaphek. Na het klaphek rechts en doorfietsen tot het fietspad, dan links en je zit op de route, rood / witte bordjes volgen. Je kunt de route combineren met een nieuw stukje Lunteren (de moeite waard). Ten noorden van de Ede route kun bij de kazerne ( Hessenweg) rechtdoor de Ede route volgen of rechtsaf richting het nieuwe stukje Lunteren, paarse bordjes.
bedankt is deze verbinding ook aangegeven met paaltjes ?
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Biker67 schreef: do 18 april 2019, 22:53 Tegenoveer het pannenkoekenhuis staat een tank. Daar langs op fietsen tot het klaphek. Na het klaphek rechts en doorfietsen tot het fietspad, dan links en je zit op de route, rood / witte bordjes volgen. Je kunt de route combineren met een nieuw stukje Lunteren (de moeite waard). Ten noorden van de Ede route kun bij de kazerne ( Hessenweg) rechtdoor de Ede route volgen of rechtsaf richting het nieuwe stukje Lunteren, paarse bordjes.
Maar dan rij je dus niet de route zoals 'ie uitgezet is. Als je de bordjes volgt, ga je bij het pannenkoekenhuis rechts de kazernelaan in en dan iets verder links de bordjes volgen. Maakt verder niet veel uit, tenzij je je druk maakt om een Strava segment :)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die kruising bij de tank kwam ik laatst uit en toen was ik het spoor bijster, kon geen bordje meer vinden.
Op goed geluk toen langs de tank gereden en kwam ik ook door een klaphekje.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Rayb81 schreef: vr 19 april 2019, 16:30 Die kruising bij de tank kwam ik laatst uit en toen was ik het spoor bijster, kon geen bordje meer vinden.
Op goed geluk toen langs de tank gereden en kwam ik ook door een klaphekje.
Staan toch echt bordjes langs de weg.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik heb onlangs een paar mensen op sleeptouw genomen die ook bij de tank wilden beginnen, maar toen ik ze tegenkwam (!) Waren ze al meer dan een uur aan het zoeken...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Paaltjes zijn er pas net een week gezet.

Tevens oproep aan allen die meer info hebben wat betreft de toekomstige route om deze nog niet te delen.

Vandaag kwam ik iemand tegen die de lange paarse route dacht te rijden. Die is er echter nog lang niet maar als mensen de kaartjes zien zoals een paar pagina’s terug gaan ze denken dat ie al helemaal te fietsen zijn. Gpx delen kan natuurlijk altijd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Biker67 schreef: do 18 april 2019, 22:53 Tegenoveer het pannenkoekenhuis staat een tank. Daar langs op fietsen tot het klaphek. Na het klaphek rechts en doorfietsen tot het fietspad, dan links en je zit op de route, rood / witte bordjes volgen.
Zoals al gezegd loopt de route over de Nieuwe Kazernelaan en niet door het klaphek bij de tank. Daar kom je nl op Defensie terrein en daar is MTB'en niet toegestaan. Dus volg de rode markeringen via de Nieuwe Kazernelaan.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef: do 18 april 2019, 20:25 De bewegwijzering is volgens mij nog niet klaar. Ik neem aan dat de oude op termijn ook weg gehaald zal worden. En anders doe ik zelf wel een keer een rondje met de accuboormachine in m'n shirt :wink:
Ik weet het, een opmerking met een knipoog... Maar toch even voor de zekerheid:

Oude bordjes worden door de Gemeente Ede weggehaald. Dat hebben we al in gang gezet. Niet zelf gaan slopen zonder overleg met MTB Zuid Veluwe. Wordt dan lid van het klusteam, via het klusteam worden de werkzaamheden aan de route gecoördineerd.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

kuijtje.nl schreef: za 20 april 2019, 14:07
klaast schreef: do 18 april 2019, 20:25 De bewegwijzering is volgens mij nog niet klaar. Ik neem aan dat de oude op termijn ook weg gehaald zal worden. En anders doe ik zelf wel een keer een rondje met de accuboormachine in m'n shirt :wink:
Ik weet het, een opmerking met een knipoog... Maar toch even voor de zekerheid:

Oude bordjes worden door de Gemeente Ede weggehaald. Dat hebben we al in gang gezet. Niet zelf gaan slopen zonder overleg met MTB Zuid Veluwe. Wordt dan lid van het klusteam, via het klusteam worden de werkzaamheden aan de route gecoördineerd.
Wees gerust: het was niet serieus bedoeld. En aansluiten bij het klusteam is al gebeurd 🙂
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Rayb81 schreef: vr 19 april 2019, 16:30 Die kruising bij de tank kwam ik laatst uit en toen was ik het spoor bijster, kon geen bordje meer vinden.
Op goed geluk toen langs de tank gereden en kwam ik ook door een klaphekje.
Stickers op de verkeers palen....idd tikkeltje onhandig....en ook nog dat de stickers uit de tijd zijn van Ede 2 richtingen uit te rijden....dus staan ze daar tegen elkaar in op de palen geplakt :roll: ...wie dat ooit bedacht heeft... :lol: maar idd dat klap hekje door :-D en je bent weer op route :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik hoop dat de route nu echt beter is uitgepijld....met de klok mee rijden was geen doen :( ik kwam één mbt paaltje tegen met ik denk wel 6 richtingen uit... :~ kwam er geen wijs uit daar :-? :(
Gelukkig ben ik niet van snel opgeven en een week later weer terug....verder puzzelen :lol: kom tijdens het puzzelen een mede mtb'er tegen en gevraagd of hij bekend was op Ede en deze beste man antwoordde dat ik beter tegen de klok in moest rijden, anders zou ik steeds weer het spoor kwijt raken....en zo heb ik toen de route aan Oosterbeek geplakt... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Nog even een huishoudelijke mededeling over de Lapierre Mountainbikeroute Ede en het kinderrondje. Deze twee lussen worden woensdagmiddag 24 april geopende door de opdrachtgever... Gemeente Ede.
Natuurlijk zijn daar ook de bouwers, sponsors voor het onderhoud (Lapierre en Velozine) en media aanwezig.

Het programma is als volgt:
13.45 - 14.00 uur: Inloop hoofdingang/bedrijfsrestaurant gemeente Ede (Bergstraat 4, Ede)
14.00 - 14.10 uur: Toelichting wethouder
14:10 - 14.20 uur: Verzamelen bij de hoofdingang (bij de fietsen)
14:20: -14.30 uur: Aankomst bij de kinder mtb route
14.30 - 14.45 uur: Openingshandeling
14.45 - 15.15 uur: Samen de route rijden (4,5 km)
15.15 - 15.20 uur: Verzamelen bij het einde van de route
15.20 - 15.30 uur: Terugrijden naar het gemeentehuis
15:30 - 16.30 uur: Hapje en drankje in bedrijfsrestaurant

Indien je er bij wilt zijn, neem dan je fiets mee om ook bij de opening in het bos aanwezig te kunnen zijn. De fiets wordt tijdens de toespraak van de Wethouder bewaakt door de beveiliging.

Tot dan!
Plaats reactie