MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Tsjibiti. Als je in de buurt zou wonen dan zijn er voor jou heel veel mogelijkheden op de Zuid West Veluwe. Ontelbare paden (voor jou ook veel brede paden) waar je veelal gewoon vrij mag fietsen. Tel daar bij op de vele door jou geliefde fietspaden door de bossen en je hebt geen enkele rede om tegen de route in te fietsen. Als je al 40 jaar op de fiets zit valt het wat tegen dat je dit gebied niet kent.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Biker67 schreef:Tsjibiti. Als je in de buurt zou wonen dan zijn er voor jou heel veel mogelijkheden op de Zuid West Veluwe. Ontelbare paden (voor jou ook veel brede paden) waar je veelal gewoon vrij mag fietsen. Tel daar bij op de vele door jou geliefde fietspaden door de bossen en je hebt geen enkele rede om tegen de route in te fietsen. Als je al 40 jaar op de fiets zit valt het wat tegen dat je dit gebied niet kent.
Inderdaad als er buiten de route vrij onverhard gefietst mag blijven worden is er ook voor mij geen enkele aanleiding om een enkele keer de route tegen de bepijling in te rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Veel enthousiaste reacties over de aanvang van de werkzaamheden aan de MTB routes in Ede. Maar ook veel vragen over de exacte locatie.

De exacte locatie was inderdaad nog niet gegeven. Maar nu wel....
We verzamelen 5 september bij het dierenpension 'Hof van Ede' Verlengde Arnhemseweg 144, 6718 SM Ede. Parkeren van de auto kan aan de overkant van de N224 (niet bij het dierenpension parkeren).
Om 19:00 vertrekken we naar het punt waar 11 september voor het eerste de schep in de grond gaat.

Kom op tijd en neem je MTB mee want we moeten een stukje het bos in.
Ter plekke geven we uitleg over de start, hoe we te werk gaan en welke hulp daarbij nodig is. Kortom... wat kan een vrijwilliger zoal doen bij de bouw van een MTB route/track/trail.

Tot 5 september!
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Het begin is er :-D :

Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Gaaf. Gefeliciteerd!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Gister de opengestelde singletracks gereden, dus tussen de A12 en de N224. Best even zoeken, markering loopt nog gewoon over de oude route.
Het ziet er veelbelovend uit, maar 't is nog heel erg mul. Wat regen en daarna voorzichtig aanrijden gaat veel verschil maken denk ik.
Qua route-stijl zie je heel erg de UHR-bouw terug: draaien, keren, omhoog, omlaag: elk heuveltje wordt gebruikt. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de trails bijna helemaal vrij zijn van wortels, maar misschien waren die er al niet zoveel.
Gezien de hoeveelheid groene vlaggetjes in het bos komen er nog veel trails bij.

Mooie aanwinst voor de regio naast de Posbank en Oosterbeek.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

De nieuwe stukken zijn tot nu toe erg gaaf, paar gemene klimmetjes/afdalingen zitten er ook bij :D
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Vandaag voor het eerst in jaren maar eens in Ede gebleven in plaats van richting Rhenen/Amerongen/Leersum te gaan en ik heb genoten. Mooi en uitdagend wat er tot nu toe ligt.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Yep, ook Edenaar hier en afgelopen zondagmiddag ook de nieuwe delen gereden en was blij verrast met de nieuwe single tracks.
Leuke mix van UHR achtige trails die me aan Hoge Vuursche deed denken. Het stuk tegenover het dieren asiel over dat heuvel ruggetje had wel weer wat weg van Rijssen. Daartussen rechte volgas verbinding stukken (of om gewoon lekker bij te kletsen tijdens het fietsen). :-q :-q
Gaat helemaal goed komen op dit stukje Veluwe, Lunteren en Otterlose zand beloofd ook veel goeds natuurlijk. :-q

Omdat ik thuis een garage aan het bouwen ben helaas nog niet in de gelegenheid gekomen om mee te helpen met de aanleg van de trails maar tzt zal er ook onderhoud gepleegd moeten gaan worden. :D

Nog wat plaatjes van zondagmiddag:

Afbeelding

Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ziet er leuk uit om ook op de crosser mee te pakken.

Heb zelf nog geen zin in spoorzoeken en wacht dus wel geduldig tot het af is.
Goed werk :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het eerste deel is al uitgepijld. Maar helaas rijden er best wat mtb'ers het tweede deel verkeerd om. De route loopt officieel vanaf n224 het bos in richting Kreelse plas. Sommige delen zijn ook nog niet echt klaar om al bereden te worden. Je merkt echter dat we met z'n allen erg graag willen. Sommige stukjes hebben nu alweer extra onderhoud nodig. Niet alleen door de door StevenK genoemde grazers ..

Elke zaterdag is er wel een groep die aan het werk is. Meer informatie daarover vind je op de Facebook pagina:

https://m.facebook.com/MTBZuidVeluwe/#_=_

See jullie graag binnenkort! :P
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 18 november 2018, 15:13Het eerste deel is al uitgepijld. Maar helaas rijden er best wat mtb'ers het tweede deel verkeerd om. De route loopt officieel vanaf n224 het bos in richting Kreelse plas.
Veldnamen zijn voor goedwillende buitenlui die van elders komen geen goed aanknopingspunt. Ik ben zelf behoorlijk bekend in de wijde onverharde omgeving van het Sigarenmakersdorp Veenendaal, maar het is verdraaid moeilijk vast te stellen waar jullie nu bezig zijn, wat al open is en wat je nog moet laten liggen. Wij van WC Eend hebben dat oplost op de Utr. Heuvelrug door een kaartenmaker aan te stellen en de kaart regelmatig bij te werken.

(N225 Ok.
Dierenasiel, ook ok
Richting Papendal/A12, ook ok.
maar dan?)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

bert l. schreef: zo 18 november 2018, 15:30 Veldnamen zijn voor goedwillende buitenlui die van elders komen geen goed aanknopingspunt. Ik ben zelf behoorlijk bekend in de wijde onverharde omgeving van het Sigarenmakersdorp Veenendaal, maar het is verdraaid moeilijk vast te stellen waar jullie nu bezig zijn, wat al open is en wat je nog moet laten liggen. Wij van WC Eend hebben dat oplost op de Utr. Heuvelrug door een kaartenmaker aan te stellen en de kaart regelmatig bij te werken.
Ach, dit zijn de perikelen die bij elke bouw van nieuwe routes ontstaan. Lastig soms, maar er wordt hard aan gewerkt door de bouwers, vrijwilligers en coördinatoren. Kaartmateriaal is in de maak. Voor de kaarten wordt gebruik gemaakt van de kennis van de buren van de UHR.
Palen slaan/boren zijn we ook aan begonnen. Voor de locals is het inderdaad allemaal wat makkelijker. Voor de rest is het soms nog ff zoeken.

Komt allemaal goed!!!!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Jefro98 schreef: vr 16 november 2018, 22:55 Afbeelding
Mmmmmm ...... dat bruggetje vraagt om een tandemtest :tong
Plaats reactie