Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

bikejorgen schreef:afgelopen weekend op de camping gezeten in asten, daar oostappen, vlierden en dennendijksebossen gereden vooral verbinding van oostappen naar dennendijksebossen is lastig te vinden.
De verbindingspijlen staan vooral op verkeers- of lantaarnpalen en bovendien zit er nog een stuk route tussen

bikejorgen schreef:route vlierden is wel leuk ook goed aangegeven als verbinding. heel anders als m'n vaste rondje drunen.
al met al wel genoten!! :-q
Drunen is wat langer ( 2x ) en heeft idd wat meer hoogte . Heb hem enkele weken geleden nog gereden ( 2 rondjes ) . Ik vond hem op enkele linke ( als nieuwkomer daar ) passages hebben . Wel een leuk rondje op het westelijk stukje .
it ain't what you do it's the way that you do it
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag Vlierden, Deurne (Zandbos) en Deurne (Walsberg) aan elkaar gereden. In totaal 43 km op de teller. Gestart in Vlierden, deze route heeft erg leuke single-tracks maar ook gedeeltes waar je flink gas kan geven. Deurne (Zandbos) vond ik een heerlijk rondje, behoorlijk wat single-tracks maar wel bijna allemaal lekker snel! Als laatste het Deurne (Walsberg) gedeelte, volgens mij is deze nog redelijk nieuw? Het is geen snelle route in ieder geval, zeer technisch met veel kort draaien. Al met al was het een prima combinatie. Enige nadeel is dat de verbinding van het Zandbos richting het Walsberg gedeelte wel erg lang is. En dat voor een rondje van 4,5 km ongeveer.

Bewegwijzering was overal zeer degelijk overigens!

Mijn ritje: http://app.strava.com/activities/53258213" onclick="window.open(this.href);return false;

Kom hier zeker vaker terug, al denk ik dat ik de volgende keer Deurne (Walsberg) links laat liggen en de doorsteek naar Liessel pak want dat vind ik ook een super rondje.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Walsberg is idd nieuw . Maar er was al een route die het bos aandeed en een lengte had van 20 km , maar die bevatte vooral landwegen en asfalt en een kort stukje door een kleine bossage . De nieuwe route is er sinds begin van het jaar en het is idd veel draaien . Aangelegd door TWC De Wekkers . Het routenetwerk van Deurne is op 2 Maart geopend en de verbindingen zijn gepijld door zwarte pijlen.

Edit : Ik zie dat ik volgens strava hem al op 17 November heb gereden .
Koenuhhh schreef:Vandaag Vlierden, Deurne (Zandbos) en Deurne (Walsberg) aan elkaar gereden. In totaal 43 km op de teller. Gestart in Vlierden, deze route heeft erg leuke single-tracks maar ook gedeeltes waar je flink gas kan geven. Deurne (Zandbos) vond ik een heerlijk rondje, behoorlijk wat single-tracks maar wel bijna allemaal lekker snel! Als laatste het Deurne (Walsberg) gedeelte, volgens mij is deze nog redelijk nieuw? Het is geen snelle route in ieder geval, zeer technisch met veel kort draaien. Al met al was het een prima combinatie. Enige nadeel is dat de verbinding van het Zandbos richting het Walsberg gedeelte wel erg lang is. En dat voor een rondje van 4,5 km ongeveer.

Bewegwijzering was overal zeer degelijk overigens!

Mijn ritje: http://app.strava.com/activities/53258213" onclick="window.open(this.href);return false;

Kom hier zeker vaker terug, al denk ik dat ik de volgende keer Deurne (Walsberg) links laat liggen en de doorsteek naar Liessel pak want dat vind ik ook een super rondje.
it ain't what you do it's the way that you do it
Heijdy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22 januari 2011, 21:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2010

Vorige week de routes van Vlierden en Liessel gereden.
Als j uit het kleiachtige Zeeland komt is dat wel ff wennen met al dat zand en denneappels die je regelmatig van richting doen veranderen op onverwachte momenten.
Maar beide leuke routes, die van Liessel vond ik sommige stukken supermooi o.a. de twee behoorlijke putten en de single track bij de crossbaan.
op die van Vlierden was ik verrast door de flinke stukken single track vlakbij de snelweg, en het pumptrackachtige gedeelte daartussen.
Verder valt het me op dat ik nauwelijks andere mtb'rs gezien heb. Slechts drie in totaal.
Ik kom zeker nog eens terug kilometers maken.
Laatst gewijzigd door Heijdy op di 16 juli 2013, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ben ook afgelopen weekend hier geweest. Mooie omgeving en geinige tracks. Het eerste deel van vlierden is een beetje recht, maar dat wordt in het tweede deel goedgemaakt. Volgens mij is die in Deurne (zandbos) echt net nieuw, maar er loopt nu al een goed spoor. Een stukje korter, maar wel constant leuk! Er mist 1 paaltje, was kapot getrapt/gereden. Is vlakbij een soort nieuw afgegraven paddenpoel, ligt in ieder geval een flinke berg zand. Hier moet je voor de berg rechts het bos in.

Het is eigenlijk wel mooi, dat er niet zoveel wordt gereden als bijvoorbeeld in LDD: stukken minder zanderig!

Het enige nadeel van de route, was het zoeken naar een geschikte startplaats. Uiteindelijk zijn we begonnen bij een tankstation aan het begin van Deurne. Vanaf de snelweg, in de richting van Vlierden en als je bij Deurne op de weg tussen Deurne en Helmond aankomt, heb je links een benzinepomp en carpoolplaats. Klein stukje fietsen in de richting van Helmond en je zit op de route van Deurne. Verbinding met Vlierden (en andere routes) stond ook goed aangegeven!
Hier staat niets.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Wij hebben gisteren ook de routes Zandbos en Vlierden gefietst, met die groene mannen en vrouwen uit Venray.
Ik moet zeggen dat Zandbos gisteren erbij lag als een racebaan 8) . En Vlierden is ook een zeer mooie ronde, mooie singeltracks, lekkere kombochten omlaag knallen meteen weer omhoog, nie remmen maar de fiets boven in de kombocht drukken en er volle patat erdoor heen knallen, heerlijk. Het paaltje dat markpatat aan geeft is op de route van Vlierden, voor de grote bult zand bij een poel moet je rechtsaf van het fietspad het bos weer in. Nog een beetje slap gel*l gedaan met bikers uit de 'stad' Bakel, was weer een leuke ochtend op 't Brabants grondgebied. :-q
Heijdy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22 januari 2011, 21:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2010

reaction 67 schreef:Het paaltje dat markpatat aan geeft is op de route van Vlierden, voor de grote bult zand bij een poel moet je rechtsaf van het fietspad het bos weer in. Nog een beetje slap gel*l gedaan met bikers uit de 'stad' Bakel, was weer een leuke ochtend op 't Brabants grondgebied. :-q
Klopt!

Dat missende paaltje op de route bij Vlierden zorgde er ook voor dat ik het eerste rondje te ver rechtdoor reed.
Die kombochten lopen inderdaad behoorlijk lekker op Vlierden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag weer even hier geweest. De routes van Vlierden, Liessel, Deurne (zandbos) en Deurne Walsberg gereden. In totaal 64 km op de teller. Blijft toch een mooie combinatie, lekker veel single-tracks. Hoogte verschillen zijn er amper maar een vlakke route is ook wel eens lekker.

Heb alleen mijn twijfels over de Deurne (Walsberg) route. Constant kort draaien en keren, totaal geen ritme, veel dennenappels op het pad en eigenlijk nergens en gedeelte waar je eens flink gas kan geven. Heb hem maar mee gepakt voor de extra kilometers met de hoop dat die beter ingereden zou zijn dan de vorige keer. Helaas, maar de drie andere routes zijn erg leuk naar mijn mening!

Ritje van vandaag:

http://app.strava.com/activities/70893584" onclick="window.open(this.href);return false;
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

walsberg is op zich een mooi rondje maar volgens mij word er niet veel op gefietst. En dan ontstaat er geen lekker lopend pad. Ik ben van mening als daar een hard pad met kombochten ontstaat dan kun je daar lekker sturen.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

De route is afgelopen week op enkele plaatsen aangepast. Enkele natte plaatsen werden eruit gehaald. Enkele gleuven vol gegooid met zand , maar die werden niet aangestampt wat dus over de tijd weer ongedaan word gefietst.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
FsKtNr2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 november 2013, 10:10
Mijn mountainbike: Xtrail carbon 29er / Xtrail Mud 9 29er

Deze routes fiets ik regelmatig en afgelopen week zag ik dat ze ondehoud hebben gepleegd aan de routes, altijd mooi natuurlijk! Het viel me wel op dat de kuilen waar zand in was gegooid alweer redelijk aangerden waren waardoor er nog steeds (welliswaar minder diepe) blijven bestaan. De nieuwe stukjes singeltrack zijn een leuke en op sommige plekken puur een praktische toevoeging aan het routenetwerk.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vandaag Vlierden en Liessel weer een onder de wielen gehad, en natuurlijk weer heerlijk gefietst
Zijn er op de route van Vlierden weer nieuwe paden gemaakt?
Ik dacht te zien en te voelen dat het nieuw aangelegde paden waren.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:Vandaag Vlierden en Liessel weer een onder de wielen gehad, en natuurlijk weer heerlijk gefietst
Zijn er op de route van Vlierden weer nieuwe paden gemaakt?
Ik dacht te zien en te voelen dat het nieuw aangelegde paden waren.
Er zijn enkele aanpassingen geweest in de loop van 2013 op beide routes ( ook in Deurne ) . 1tje vond ik al behoorlijk "uitgesleten" na korte tijd ( Vlierden , ze maar het bijna lusje ).
it ain't what you do it's the way that you do it
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ok ik dacht dat het verser was. Ik was van mening dat het achter op de route van Vlierden (langs de autoweg), eerder rechts ging en dat dat nieuwe paden waren.
Dan zal ik me wel vergissen, ik moest ook alle zeilen bij zetten om bij de eerste groep te komen.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Gisteren Oostappen, Vlierden, Deurne (Zandbos) en Lierop gereden. Viel me op dat er in het beginstuk bij de grote weg weer een nieuw stuk singletrack is bij Vlierden? Deurne had ook een nieuw stukje. Verder rondom de 'berg' in het Zandbos wel leuke stukjes ingebouwd. Een hele tijd geleden Liessel proberen te rijden, maar vrij snel na het Industrieterrein liet de wegwijzering te wensen over; weet iemand of dit inmiddels hersteld is? Dan kan ik die er ook bij 'lussen' ;-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Plaats reactie