Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Vandaag ontdekte ik een voor mij nieuw stuk op de route van Liessel:
https://www.strava.com/segments/9109464" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit dat er al lang in? Als het er nl langer dan een maand inzit heb ik dat de vorige keer gemist nl :tong
Is er een website waar dit soort updates worden vermeld of aangekondigd soms?
Sowieso lag de route er netjes bij, vlgs mij is er onlangs onderhoud gepleegd?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Tacoos schreef:Vandaag ontdekte ik een voor mij nieuw stuk op de route van Liessel:
https://www.strava.com/segments/9109464" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit dat er al lang in? Als het er nl langer dan een maand inzit heb ik dat de vorige keer gemist nl :tong
Is er een website waar dit soort updates worden vermeld of aangekondigd soms?
Sowieso lag de route er netjes bij, vlgs mij is er onlangs onderhoud gepleegd?
Zou best een nieuw stuk kunnen zijn . Normaal rij je naar het groene veld aan de rechter kant . Er zijn wel meer aanpassingen gedaan aan de route in het laatste jaar. In de toertocht Liessel van 8 Februari zat ie er in iig niet in , anders hadden ze die er wel ingelegd.

Segmenttijden zijn allemaal van 22 Maart .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Afgelopen zondag Oostappen, Vlierden, Deurne, Helmond en Liessel gereden; mooi 95 km op de teller!

Wat me opviel is dat de route van Vlierden echt flink kapot is gereden door crossmotoren zo langs de grote weg; erg jammer :-(
Gaat het nu weer over het fietsen?
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Dit weekend zit ik in Vlierden, hoe ligt de route erbij? Leuk om te doen of heeft iemand een tips of een betere gps track beschikbaar om te fietsen in omgeving Vlierden.

Thnx!!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hoe die er nu bijligt weet ik niet. Op 17km afstand zit je op de route Horst. De huidige nr. 1 van Nl.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Liessel, Vlierden, Zandbos en Bakelse bossen mooie routes, en die liggen er nu goed bij.
Bakelse bossen een mini Horst route, maar Vlierden en Liessel zijn ook zeker de moeite waard.
Deze routes kun je allemaal aan elkaar lussen door middel van verbindingsroutes.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Thnx,Vlierden en omgeving dan en misschien nog Horst pakken op zondag.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Terug van weekend Vlierden. Mooie omgeving en wat is het overal rustig daar, heerlijk als je Schoorl gewend bent! Wel opletten met al die eikels ( uit de bomen :D ) op de baan, is net alsof je op kogellagers fietst.

Vlierden: leuke route, snel en op dit moment in zeer goede staat en perfecte uitgepijld. De tussenstukken met hobbels zijn bijna pumptracks! Erg leuk.

Zandbos: Eerst deel langs het meer leuk en prima flow, tweede deel vond ik wel erg park-crossbaan en ook gevaarlijk met wandelaars die af en toe op t pad liepen ( en kan t ze niet kwalijk nemen )

Bakels bos: lag er netjes bij maar vond het niet bijzonder.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

mugged schreef:Terug van weekend Vlierden. Mooie omgeving en wat is het overal rustig daar, heerlijk als je Schoorl gewend bent! Wel opletten met al die eikels ( uit de bomen :D ) op de baan, is net alsof je op kogellagers fietst.

Vlierden: leuke route, snel en op dit moment in zeer goede staat en perfecte uitgepijld. De tussenstukken met hobbels zijn bijna pumptracks! Erg leuk.

Zandbos: Eerst deel langs het meer leuk en prima flow, tweede deel vond ik wel erg park-crossbaan en ook gevaarlijk met wandelaars die af en toe op t pad liepen ( en kan t ze niet kwalijk nemen )

Bakels bos: lag er netjes bij maar vond het niet bijzonder.
Meer is een Ven , Buntven :wink:
it ain't what you do it's the way that you do it
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Op de vaste route van Liessel is er een nieuw stuk aangelegd .Sommige zullen hem misschien al gereden hebben.
Waar je voorheen de verbindingsroute naar Vlierden of Asten volgde , doe je nog steeds , kwam je bij de wegovergang met hekwerk uit . Daar moet je , voor het hekwerk , rechtsaf. De route is daardoor ruim 1 km langer geworden .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Afgelopen zaterdag deze route weer eens gereden samen met Oostappen, Liessel, Bakel en Deurne. Bij terugkomst ruim 90 km op de teller. Als je dan ook nog Neerkant erbij neemt dan heb je wel een dikke ronde door technischere routes.

Op de route van Vlierden ietwat voorbij de mooie kronkelige singletrack door de naaldbomen werd ik bijna overhoop gereden door niet minder dan 50 motorcrossers. De mtb-er achter mij sprak er ook al zijn verontwaardiging over uit....
Gaat het nu weer over het fietsen?
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Is er sinds vorig jaar een klein stuk weggehaald in de Vlierden route? Deel wat vlak bij de N279 ligt en de nertsenfokkerij, daar had je eerder nog een stuk liggen (lag op een gegeven moment een boom over het MTB-pad). Nu rij je dat stuk voorbij (anno mei 2016). Zijn daar wegwijzers weggehaald of is dat bewust zo gedaan?

Zandbos vond ik afgelopen weekend een ramp. Veel mensen, honden en het tweede deel rond het Buntven is heel erg traag en zonder flow.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Symbolio schreef:Is er sinds vorig jaar een klein stuk weggehaald in de Vlierden route? Deel wat vlak bij de N279 ligt en de nertsenfokkerij, daar had je eerder nog een stuk liggen (lag op een gegeven moment een boom over het MTB-pad). Nu rij je dat stuk voorbij (anno mei 2016). Zijn daar wegwijzers weggehaald of is dat bewust zo gedaan?

Zandbos vond ik afgelopen weekend een ramp. Veel mensen, honden en het tweede deel rond het Buntven is heel erg traag en zonder flow.
De route van Vlierden is het laatste jaar onveranderd. De route van Liessel is wel vaak vernieuwd met nieuwe singletracks. Deurne/Zandbos is; inderdaad vooral op zondag rondom het speelterrein; erg druk en vind het op sommige stukken ook kielekiele; je zou in een afdaling een peuter voor je wiel krijgen...
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Symbolio schreef:Is er sinds vorig jaar een klein stuk weggehaald in de Vlierden route? Deel wat vlak bij de N279 ligt en de nertsenfokkerij, daar had je eerder nog een stuk liggen (lag op een gegeven moment een boom over het MTB-pad). Nu rij je dat stuk voorbij (anno mei 2016). Zijn daar wegwijzers weggehaald of is dat bewust zo gedaan?

Zandbos vond ik afgelopen weekend een ramp. Veel mensen, honden en het tweede deel rond het Buntven is heel erg traag en zonder flow.
Het beheer en onderhoud valt onder het gezag van http://www.verzetjedeurne.nl/ , http://www.verzetjedeurne.nl/index.php/facebook
it ain't what you do it's the way that you do it
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Viel mij op zondag met de TT van Liessel dat een modderstukje uit de route Deurne Zandbos gehaald is. Een hele verbetering :-)
Plaats reactie