Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Ik ben straks nog even door het Zandbos gereden en zag nu dat er nieuwe paaltjes geplaatst waren , die nu wel de goede richting aanwezen .

De plassen waren op sommige plaatsen een stukje groter geworden , enkele obstakels verwijdert . Niet de gehele route gereden , alleen wat getoerd door de omgeving.
it ain't what you do it's the way that you do it
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb net een flinke ronde door half Brabant gedaan.
Lekker tochtje allen die bramen en brandnetels van 1.5 meter hoog hebben toch wel behoorlijk wat sporen achtergelaten
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

byorka schreef:Ik heb net een flinke ronde door half Brabant gedaan.
Lekker tochtje allen die bramen en brandnetels van 1.5 meter hoog hebben toch wel behoorlijk wat sporen achtergelaten
Ik rij daarom niet voor niets niet met blote armen en benen .

Ik merk ook dat in de zomer er veel meer natuur is rond vaste routes . Het is veel meer opletten geblazen . laaghangende takken , brede jonge boompjes waardoor sommige passages smal geworden zijn . Inderdaad planten met pikkers (als je van Liessel naar Ommel gaat en dan na de oversteek van de N279 de VR op wilt rijden is het een bijna dichte haag van stekels) . Een paar krassen over gehouden . Hoge begroeiing maakt het ook mindder overzichtelijker dan in de "winter" .

Maar heb je je al aangemeld bij strava om de routes wel te kunnen downloaden ??
it ain't what you do it's the way that you do it
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

whocares schreef: Maar heb je je al aangemeld bij strava om de routes wel te kunnen downloaden ??
Aangemeld wel maar dat downloaden kan ik niet vinden.
Of komt die optie alleen tevoorschijn wanneer je je toestel ook aangesloten hebt.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

byorka schreef:
Aangemeld wel maar dat downloaden kan ik niet vinden.
Of komt die optie alleen tevoorschijn wanneer je je toestel ook aangesloten hebt.

Ik zie het nu , schijnbaar kun je alleen van je eigen routes een GPX downloaden :( .

Ik zal Strava eens de vraag sturen waarom het niet mogelijk is om van andermans routes een GPX download te krijgen .
it ain't what you do it's the way that you do it
Joriss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 januari 2012, 14:42
Mijn mountainbike: Stevens Fluent

ik heb vandaag vlierden gereden het nieuwe stuk is mooi en uitdagend alleen zijn ze vergeten van die stukjes in de rest van de route te verwerken..... t zandbos is in mijn ogen leuker om te rijden. maargoed ieder zn eigen ding toch. het crossen met motoren is helemaal in want niet alleen in vlierden word er gecrosst maar afgelopen zondag kwam ik een quad tegen op de route in het zandbos. lekker dat die lui de routes naar de knoppen rijden :-? zaterdag maar eens rondom liessel rijden kijken hoe het daar is.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

byorka schreef:
Aangemeld wel maar dat downloaden kan ik niet vinden.
Of komt die optie alleen tevoorschijn wanneer je je toestel ook aangesloten hebt.
whocares schreef:Ik zie het nu , schijnbaar kun je alleen van je eigen routes een GPX downloaden :( .

Ik zal Strava eens de vraag sturen waarom het niet mogelijk is om van andermans routes een GPX download te krijgen .
The rides data is very different than segment data. If you download someone's ride data and import it into your account, it will simply appear as if you did that ride. If you want to compete against someone else, you just need to ride the same segment they are riding. If there isn't an existing segment, you can ride that same path and create a segment from your ride data and make it public. It will match all existing rides to the segment including your own.

Please check out this article for instructions and tips on creating segments:

https://strava.zendesk.com/entries/2094 ... -a-segment" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers,
Carl
Strava Support Team
it ain't what you do it's the way that you do it
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Is de route van Vlierden weer iets aangepast in dat nieuwe getrokken stuk ?? Dit omdat je ineens rechtdoor kon daar waar je ook linksaf kon .

Beide KOM scherper gesteld , al stond die van Vlierden niet echt scherp na 2 registraties .

Die van Deurne ietsjes scherper gesteld , al zaten daar ook een paar foutjes in die tijd kosten en door plassen water is het ook niet echt uitdagend om risico's te nemen .

http://app.strava.com/rides/15640739
it ain't what you do it's the way that you do it
willy666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: di 14 februari 2012, 12:26
Mijn mountainbike: Trek Full Stache 8

@whocares
Dat had ik gisteren ook gemerkt in vlierden
Op een of ander manier leest Strava mijn Garmin niet meer, hij vraagt steeds om de Garmin Communicator Pugin te installeren. Dit heb ik al talloze keren gedaan [ met succses ] maar Strava blijft erom vragen.
Training center ziet hem wel, evenals Garmin connect
Dus mijn tijden zullen even achterwege blijven op Strava hahahaha

gr willy
HOPE DOET LEVEN!!!
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Je kunt via Garmin Connect de GPX ( staat onder Exporteren , even op klikken ) downloaden en die uploaden naar Strava ( Upload files from your computer ) . Dat doe ik met oude ritten .
willy666 schreef:@whocares
Dat had ik gisteren ook gemerkt in vlierden
Op een of ander manier leest Strava mijn Garmin niet meer, hij vraagt steeds om de Garmin Communicator Pugin te installeren. Dit heb ik al talloze keren gedaan [ met succses ] maar Strava blijft erom vragen.
Training center ziet hem wel, evenals Garmin connect
Dus mijn tijden zullen even achterwege blijven op Strava hahahaha

gr willy
it ain't what you do it's the way that you do it
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Als ik volgende week terug ben zal ik eens kijken of ik een tijd neer kan zetten voor de route van Vlierden,moet wel lukken om die heel aardig snel af te raffelen na aale berg training die ik gedaan heb :winkie:
Dan zal ik em eens opnemen met mijn MIO.

Grtz; mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Het viel me twee weken geleden op dat je op de route van Vlierden, op de terugweg naar de route van oostappen bij de grote weg een mooi nieuw aangelegd stuk singletrack vind; hij moet nog een beetje ingereden worden maar was wel gaaf!
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

QriZ schreef:Het viel me twee weken geleden op dat je op de route van Vlierden, op de terugweg naar de route van oostappen bij de grote weg een mooi nieuw aangelegd stuk singletrack vind; hij moet nog een beetje ingereden worden maar was wel gaaf!
Welke grote weg ?? De N279 ??
it ain't what you do it's the way that you do it
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Straks de route van vlierden gereden en een tijd van 29.44 minuten gereden.
Kan wel een stukske sneller maar had niet echt goede pootjes.

Grtz; mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

@whocares; op de terugweg van vloerden steek je die weg weer over om dan naar asten (of Deurne) te kunnen; de laatste kilometer voordat je die weg oversteekt is nieuw; hele mooie singletracks en kleine bultjes :-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Plaats reactie