Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik heb Patrick van tracks & trails via de mail gevraagd hoe het ervoor staat!
Antwoord zal hier verschijnen!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Antwoord van tracks & trails:

Het ontwerp van het parcours is klaar. Die is besproken met de
begeleidingsgroep waar lokale mountainbikers in zitten. Morgen heb ik een
afspraak met GZH over het bestek. Het is de bedoeling om het bestek eind
januari uit te zetten. De winnende aannemer wordt dan ergens in
februari/maart bekend gemaakt. Ondertussen is er een vergunning
aangevraagd bij de gemeente. Afhankelijk of hier protest op wordt
aangetekend komt deze in maart of zo rond. Daarna kan er gestart worden,
waarbij we dan wel rekening moeten houden met het broedseizoen. Dus niet
werken in de buurt van broedvogels.

Als alles meezit kan er dus in het voorjaar (maart/april) begonnen worden.
Dat is nu de planning, maar het is dus even afwachten of alles gladjes
verloopt.

Groet, Patrick
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Antwoord van tracks & trails:

Het ontwerp van het parcours is klaar. Die is besproken met de
begeleidingsgroep waar lokale mountainbikers in zitten. Morgen heb ik een
afspraak met GZH over het bestek. Het is de bedoeling om het bestek eind
januari uit te zetten. De winnende aannemer wordt dan ergens in
februari/maart bekend gemaakt. Ondertussen is er een vergunning
aangevraagd bij de gemeente. Afhankelijk of hier protest op wordt
aangetekend komt deze in maart of zo rond. Daarna kan er gestart worden,
waarbij we dan wel rekening moeten houden met het broedseizoen. Dus niet
werken in de buurt van broedvogels.

Als alles meezit kan er dus in het voorjaar (maart/april) begonnen worden.
Dat is nu de planning, maar het is dus even afwachten of alles gladjes
verloopt.

Groet, Patrick
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Dit is alles veelbelovend.
Kunnen we misschien al het parcours ergens inzien?
Stel dat ze in maart/april beginnen, wanneer zijn ze dan klaar en kunnen we er gebruik van maken.
En dan hebben we er weer een parcours in de buurt van Rotterdam erbij.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

@ RWEEDA

http://www.vlaardingen.nl/download/1064 ... polder.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Pagina 39 , figuur 17 . Kan je een "beetje" zien hoe de baan zal gaan lopen ... (Volgens mij zijn er nog geen gps bestanden ...)

En inderdaad ... Zuid-Holland gaat eindelijk eens de goeie kant op ! :D (Zag dat er ook 2km in Rozenburg gepland staat ...)
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Remy_ams100 schreef:(Zag dat er ook 2km in Rozenburg gepland staat ...)
Zoals ik het begrijp wordt dat meer north shore, dus voor de freeriders onder ons.

Op de landtong van Rozenburg wordt op een voormalige vuilstort/gronddepot een recreatiegebied gecreëerd, waarin ook een mountainbikeparcours is voorzien van bijna twee kilometer. Er is door Tracks & Trails voor deze locatie in 2010 een parcours ontworpen. Deze route met talloze TTF's van eikenhout en rotsen wordt eind 2012 gebouwd.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

@ Scaryhead , thanks voor de opheldering :D , heb waarschijnlijk net over het stukje "eikenhout" en "TTF's" heengelezen .. ah well ... Vlaardingen is mij al meer dan voldoende voorlopig :) (Nu nog een leuk trailtje op Zuid , en dan ben ik helemaal heppie :D ) . :-q
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Op zuid een route............... Als je een plek weet, steun ik jouw initiatief :tong

Hier langs de Oude Maas, rondom het oude openluchtbad van Rhoon, ligt wel een zelf geimproviseerd stukje. Wordt jaarlijks ook gebruikt voor een nationale veldrit. Is niet echt lang, maar ach, alles helpt. Is wel een beetje zoeken, want gaat dwars door de bossages.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Goed nieuws winnfield! Was er eigenlijk al een beetje vanuit gegaan dat de aanleg pas in het najaar zou zijn.
Remy_ams100 schreef:
Pagina 39 , figuur 17 . Kan je een "beetje" zien hoe de baan zal gaan lopen ...
Ik was bij de voorlichtingsbijeenkomst afgelopen juli, het voorstelontwerp voor het parcours loopt inderdaad langs de 'rand' van de Broekpolder. Hier bevinden zich de meeste 'natuurlijke' hoogteverschillen waarvan gebruik gemaakt zal worden.
Wegens beperkt budget zal zo min mogelijk grondverzet worden verricht.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de staat van het parcours geborgd gaat worden. Ik was afgelopen weekend ter plaatse en de waterhuishouding was nou niet echt optimaal te noemen. :wink:
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Scaryhead schreef:Op zuid een route............... Als je een plek weet, steun ik jouw initiatief :tong
Haha , je wil niet weten hoe vaak ik me helemaal suf zit te zoeken naar lijnen (overigens niet om ze illegaal te rijden , maar meer om een idee ergens neer te leggen ...).
Zo rij ik vaak door de parken alhier , maar dat is zeker geen optie ... lol , tja en dan houdt het op :P

En dat stukje in Rhoon langs de oude Maas ken ik ... , althans , als we het over dezelfde stukje hebben :) ..
Ik weet me nog te herinneren dat ik op een gegeven moment bij het jachthaventje was , en richting het pontje (oud Beyerland) reed om even wat te drinken . Toen ben ik rechtsaf richting Spijkenisse gereden langs de oude Maas , tot ik op een gegeven moment op een soort "paardenpad" belandde . Maar ik heb ook al een paar pipo's gespot die met de MTB de Rhoonse grienden uitkwamen stormen ... dat vindt ik dan weer net even te aso ... (Mag je niet fietsen)
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Het ligt dus parallel aan dat "paardenpad" en slingert tussen de bossages verder. Is echt een stukje waar voor de rest geen recreatie verkeer kan komen. Rhoonse grienden ook wel eens gedaan in het verleden. Is inderdaad verboden, maar is behalve de smalle padjes hard afknallen ook niet bijzonder. Maar goed, we dwalen af.

Het initiatief van Vlaardingen moeten we alleen maar toe juichen. Is voor mij ook weer een route dichterbij. Na Bergschenhoek en Oostvoorne nummer 3.

Let wel dat de polder tussen Rhoon en Barendrecht ook op de nominatie staat om "teruggegeven" te gaan worden aan de natuur. Als compensatie voor de 2e Maasvlakte.

Op dit moment is er er nog niets bekend over de invulling hiervan. Het zou echter wel mooi zijn om een dergelijk initiatief als Vlaardingen en Oostvoorne hier dan op te zetten. De totale oppervlakte die het uiteindelijk moet gaan opleveren aan nieuw recreatie gebied leent zich er uitstekend voor. Aanrij routes zijn ook ideaal.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

RWEEDA schreef:Dit is alles veelbelovend.
Kunnen we misschien al het parcours ergens inzien?.
Ik heb Patrick gevraagd om een digitale versie van de geplande route. Als hij die heeft komt hij hier!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik heb een PDF ontvangen waarop de route in woord en beeld beschreven is!
Zeer veel belovend! Dit wordt echt een hele gave route! Zowel de xcer als de freeriders kunnen hier leuk op spelen verwacht ik!

Ik weet niet hoe ik het bestand hier kan posten.
de mensen die niet kunnen wachten kunnen me een PB sturen met hun email adres. Dan zet ik hem door!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Pdf bestand zul je moeten uploaden naar een site als bijv. lulu.nl of rapidshare. Dan kun je een link creëren die hier zichtbaar is.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Dankzij winnfield het pdf'je binnen .. (Nogmaals thanks !)

Ik heb hem ook even op dropbox gezet , om zijn mailbox te ontlasten ...

https://dl.dropbox.com/u/36498662/Gemee ... A4def2.pdf

:-q
Plaats reactie