Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

uit de nieuwsbrief van staatsbosbeheer:


Vieze mountainbike? Geen probleem!
Bochtjes, heuvels, jumps en balansbruggen, stoffig of door de modder, het 12 kilometer lange mountainbikeparcours in de Broekpolder is een inspannende uitdaging! Het enige probleem? Je keert terug met een mountainbike vol modder. Dit was ook een probleem van een nieuwe inwoonster van Vlaardingen. Zij kaartte dit probleem aan en na snel schakelen is er nu een oplossing.

Sinds kort kun je na alle inspanningen je fiets voor slechts 2 euro afspoelen bij de Polderpoort. Zo gaat die trouwe tweewieler waar je zoveel plezier aan beleeft weer schoon mee terug naar huis. De 'douche' voor je stalen ros is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur en in de weekenden van 09.00 tot 13.00. Je kunt je melden bij de receptie van Polderpoort.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Vandaag niet nodig om je bike af te spoelen, parcours ligt er prachtig bij en geheel droog! Enkel omleiding vanwege de kap maar dat valt erg mee.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wát een drukte vanmiddag. Zelfs verkeersregelaars om mensen te verhinderen de overvolle parking op te rijden. Dit heb ik hier nog nooit meegemaakt. :-{

2 rondjes blauw gereden, daarna nog een klein uurtje gespeeld in 't skillzpark. Ook daar al druk met veel Corona bikers.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Idd veel drukker dan " vroeger".... Was er vanochtend vroeg, 2e auto op de parkeerplaats. Toen ik om 10 uur vertrok was het al aardig druk aan het worden.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Die afzetting voor het kappen van de bomen was niet voor niets, behoorlijk drastisch tekeer gegaan...

Weet iemand wat er terugkomt?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Daar schrok ik ook wel van. Op 3 percelen alle bomen weg. :((

Wel blij verrast met 't nieuwe technisch lusje "Ome Kobus". Zelfs een identiek bordje zoals bij HS. Wordt steeds leuker hier.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik was op de gravelracer dus na al t gestuiter dat lusje links laten liggen :D
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Blij dat ik er vrijdag was, maar 2 andere bikers gezien! Kaalslag is inderdaad rigoreus, maar ach, natuur groeit vanzelf weer.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ja er schijnt een hoop groeizaam spul in de grond te zitten daar 😋

Maar niemand die weet wat het plan ermee is?
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

er zijn plannen om het gebied te saneren, maar SBB kan er nog geen concrete plannen of data aan toevoegen. Voorlopig blijft het parcours zoals het is. Wel is toegezegd om de schade ontstaan door de kap en de coronarijders te herstellen iom de onderhoudscommissie. Men is reeds begonnen met het flink terugsnoeien van de bramenstruiken langs het parcours. De herindeling van het bikepark staat ook op de planning maar daar ligt het weer bij de gemeente Vlaardingen. Er schijnt ook nog een dingetje met geld te zijn, maar dat kan natuurlijk nooit een probleem zijn
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

:-q

Mogelijk best wat ontwikkelingen dus..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Een herindeling van het bikepark juich ik toe, eerste zorg lijkt me om de boel als geheel op te hogen waardoor alle plassen nu eens verleden tijd worden.
Ik moet er wel bijzeggen dat 't er nu eigenlijk ook al leuk bijligt, mede door de alternatieve lijntjes die er door de tijd zijn ontstaan. Hopelijk blijven die zoals ze zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik denk ik ga nog even snel voordat het de hele week regent, maar het was al best wel nat en modderig. (Heel handig met een nog ongelakte stalen fiets :roll: ) inderdaad een aardige kaalslag en een paar leuke nieuwe lijntjes. Niettemin een prima lunchride en goed aam te rijden vanaf mijn nieuwe locatie. Gaan we vaker doen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

suravida schreef: wo 10 maart 2021, 15:15 ...mijn nieuwe locatie.
Geen Berkel meer? :roll:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben tegenwoordig gezegend met een mooie werkplaats in historisch Schiedam. :D
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie