Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

TenZNL schreef: ma 3 juni 2019, 21:17 Er zit ook nog 1,5 "bikepark" bij :wink:
Dat is ook precies waarom ik er graag eens wil kijkenl :D

Maar de weers voorspelling is niet zo best :evil:
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

RWEEDA schreef: zo 2 juni 2019, 23:06 Tijd dan voor een update van de routekaart want op het kaartje loopt de route ook nog door het "moerasbos" en niet met de nieuwe brug en dan bovenlangs.
Ik heb mijn best gedaan om de route te verleggen. :D
Afbeelding

Destijds heb ik de afbeelding van de officiële pdf gehaald en daar allemaal layers in photoshop op gezet.
Nu dus de originele pdf afbeelding aangepast; tekenen op pixelniveau... en het extra labeltje met Broekse Bergen natuurlijk!
Ik hoop dat jullie hem goed genoeg vinden.

(stuur anders even een pb als je heel graag het origineel met layers wilt hebben en er zelf aan wilt klussen...)

edit: rijrichting klein bikepark
Laatst gewijzigd door BPD op wo 5 juni 2019, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Ziet er mooi uit! :-q

BB loopt iets anders, maar kniesoor die daar op let.

1 klein ander puntje, de rijrichting van het kleine bikepark staat m.i. verkeerd om (of ik rij hem verkeerd om :-? )
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Like2Bike schreef: wo 5 juni 2019, 10:26 Ziet er mooi uit! :-q

BB loopt iets anders, maar kniesoor die daar op let.

1 klein ander puntje, de rijrichting van het kleine bikepark staat m.i. verkeerd om (of ik rij hem verkeerd om :-? )
Thanks!

En er loopt wel meer niet helemaal zoals op het kaartje, denk ik. :)

De rijrichting van het kleine bikepark is inderdaad verkeerd. Was me nog nooit opgevallen..
Als ik er de tijd voor vind, zal ik dat even aanpassen.
Everglide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 3 augustus 2014, 21:44

Hallo,

Zijn er negatieve ervaringen met hardlopers op deze route?
En, zijn er veel hardlopers die gebruik maken van deze route?

Ik wil graag trail runnen en de hinder voor MTB-ers minimaliseren, bv:
tegen de route inlopen en op tijd aan de kant gaan; op impopulaire tijden lopen.

Hoe kijken de MTB-ers hier tegenaan?

bvb dank,
koe bertha
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

je komt ze wel tegen, en meestal tegen de richting in. Heb er weinig last van. Zo lang de trailrunners weten dat het een mtb parcour is en die dus voorrang hebben.....

Ik zou de rollercoaster mijden.... daar zijn veel onduidelijke punten en vaak ook weinig ruimte om snel weg te springen. zo zijn er nog een paar punten.

maar er zijn ook diverse paden / ruiterpaden waar je ook prima kunt rennen; vaak nog leuker als op t mtb parcour (en daar mogen wij officieel weer niet rijden ((-; )
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Everglide schreef: wo 5 juni 2019, 14:40 Hallo,

Zijn er negatieve ervaringen met hardlopers op deze route?
En, zijn er veel hardlopers die gebruik maken van deze route?

Ik wil graag trail runnen en de hinder voor MTB-ers minimaliseren, bv:
tegen de route inlopen en op tijd aan de kant gaan; op impopulaire tijden lopen.

Hoe kijken de MTB-ers hier tegenaan?

bvb dank,
koe bertha
Er zijn wel wat stukjes waarvan ik denk dat je daar wel kunt hardlopen zoals het koeiendeel...

Maar er zijn vooral veel stukken waar je dat echt niet moet doen, en ik denk dat dat nu juist de plekken zijn waar je wel wilt trainen.
Het punt is dat je op plekken als bijvoorbeeld de Roller Coaster en Mouse Trap niet aan de kant kan en de situatie onoverzichtelijk is. Je ziet elkaar gewoon heel laat en ik denk niet dat je dan graag de reuze berenklauw, braamstruiken of een sloot in springt.
Dan zit er voor ons mountainbikers niets anders op dan hard remmen en maar hopen dat alles goed gaat...
Kortom: te onveilig, liever niet.

Om op je eerste 2 vragen antwoord te geven: in het verleden kwam ik nog wel eens een hardloper tegen maar ik heb ze recent niet gezien; waarschijnlijk om wat ik net hierboven schrijf. :)
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Like2Bike schreef: wo 5 juni 2019, 10:26 Ziet er mooi uit! :-q

BB loopt iets anders, maar kniesoor die daar op let.

1 klein ander puntje, de rijrichting van het kleine bikepark staat m.i. verkeerd om (of ik rij hem verkeerd om :-? )
Naar mijn idee klopt hij wel, hoe wil je anders op de northshores komen? Dat wordt zeker bij die balk een hoge bunnyhop :winkie:
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Ik had hem al omgedraaid, dus ja, zo klopt het. :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Waar is “The Four Leaf Clover Forest” gebleven?
Everglide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 3 augustus 2014, 21:44

@BPD, @Like2Bike,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga binnenkort zelf even een kijkje nemen,,,,met hardloopschoenen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

BPD schreef: wo 5 juni 2019, 15:30
Everglide schreef: wo 5 juni 2019, 14:40 Hallo,

Zijn er negatieve ervaringen met hardlopers op deze route?
En, zijn er veel hardlopers die gebruik maken van deze route?

Ik wil graag trail runnen en de hinder voor MTB-ers minimaliseren, bv:
tegen de route inlopen en op tijd aan de kant gaan; op impopulaire tijden lopen.

Hoe kijken de MTB-ers hier tegenaan?

bvb dank,
koe bertha
Er zijn wel wat stukjes waarvan ik denk dat je daar wel kunt hardlopen zoals het koeiendeel...

Maar er zijn vooral veel stukken waar je dat echt niet moet doen, en ik denk dat dat nu juist de plekken zijn waar je wel wilt trainen.
Het punt is dat je op plekken als bijvoorbeeld de Roller Coaster en Mouse Trap niet aan de kant kan en de situatie onoverzichtelijk is. Je ziet elkaar gewoon heel laat en ik denk niet dat je dan graag de reuze berenklauw, braamstruiken of een sloot in springt.
Dan zit er voor ons mountainbikers niets anders op dan hard remmen en maar hopen dat alles goed gaat...
Kortom: te onveilig, liever niet.

Om op je eerste 2 vragen antwoord te geven: in het verleden kwam ik nog wel eens een hardloper tegen maar ik heb ze recent niet gezien; waarschijnlijk om wat ik net hierboven schrijf. :)
+1, Het hele parcours is smal, er wordt hard gereden en er zijn heel veel blinde bochten. De Roller coaster en de mousetrap zijn al genoemd maar ook Double D ,Cakewalk en de Broekse Bergen zijn potentieel gevaarlijk. Ik heb daar al een paar close calls gehad met zowel wandelaars als trailrunners en ik zit er niet op te wachten om iemand aan te rijden of zelf in de prak te liggen omdat ik iemand moet ontwijken.

Off-topic:
Weet iemand hoe dat zit als je als MTBer een wandelaar of trailrunner aanrijdt op een officiele MTBtrack? Wie is er dan aansprakelijk, wettelijk of verzekeringstechnisch?
Open ik een apart topic voor.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

BPD schreef: di 4 juni 2019, 20:33
RWEEDA schreef: zo 2 juni 2019, 23:06 Tijd dan voor een update van de routekaart want op het kaartje loopt de route ook nog door het "moerasbos" en niet met de nieuwe brug en dan bovenlangs.
Ik heb mijn best gedaan om de route te verleggen. :D

Destijds heb ik de afbeelding van de officiële pdf gehaald en daar allemaal layers in photoshop op gezet.
Nu dus de originele pdf afbeelding aangepast; tekenen op pixelniveau... en het extra labeltje met Broekse Bergen natuurlijk!
Ik hoop dat jullie hem goed genoeg vinden.

(stuur anders even een pb als je heel graag het origineel met layers wilt hebben en er zelf aan wilt klussen...)

edit: rijrichting klein bikepark
Thanks voor de update van het kaartje.
Wat ik al eerder aangaf dat er wat mij betreft er nog wat leuke jumps mogen komen en eventueel ook uitbreiding van de route.
Net zoals bij route Dorst werden er steeds weer kleine stukjes toegevoegd. Lijkt mij in hier ook best mogelijk.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Everglide schreef: wo 5 juni 2019, 14:40 Hallo,

Zijn er negatieve ervaringen met hardlopers op deze route?
En, zijn er veel hardlopers die gebruik maken van deze route?

Ik wil graag trail runnen en de hinder voor MTB-ers minimaliseren, bv:
tegen de route inlopen en op tijd aan de kant gaan; op impopulaire tijden lopen.

Hoe kijken de MTB-ers hier tegenaan?

bvb dank,
koe bertha
Ik persoonlijk ben er nooit zo blij mee. Tis best link:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5140001149
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik snap ook nooit zo waarom je als hardloper elk pad in het bos mag gebruiken en je dan persé moet lopen op dat ene paadje waar MTBers wel mogen rijden....
Ik ben helaas toch ook al teveel van die pannenkoeken tegen gekomen die je dan maar nét mist. Laatst op Rhenen eentje met koptelefoon met de richting mee. Na een paar minuten oeverloos roepen maar met moeite ingehaald en getracht uit te leggen waarom hij niet zo handig bezig was. Werd niet gewaardeerd...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie