Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Goed bezig! Mag ik eens een rare suggestie doen? Zou het niet logisch zijn om die gekke lus in de rode route, dwz tussen de qualifier en ergens na die steenhoopjes, op één of andere manier bij de blauwe route te trekken? Als onderdeel van rood slaat dat stuk nergens op als je het mij vraagt, maar voor de rest is het een prima pad. Ik weet niet precies hoe dat gerealiseerd zou moeten worden maar helemaal onmogelijk lijkt het me niet als ik de satelliet beelden bekijk (Btw, het kaartje in de startpost van deze thread is verdwenen).

Het is maar een idee, ben ik de enige die er zo over denkt?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik pak daar meestal de shortcut en rij zo rood een aantal keer achter elkaar. Het bikepark zelf is simpelweg ‘t leukst.
Die lus buitenom is hooguit leuk voor gasten die kicken op rockgardens. Persoonlijk sla ik die liever over, net als de north shores.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

dat is geen rare suggestie, we hebben een plan ingediend bij staatsbosbeheer voor het upgraden van het rode bikepark. (al een tijdje geleden, maar we hebben goede hoop dat het uiteindelijk wel wordt uitgevoerd)
daarin komen oa het interessanter maken van die lus, een goede jumpline en de bereikbaarheid voor ambulances voor.
hebben jullie suggesties hoe we die lus interessanter kunnen maken?
bv. technieken en technical trail features die jullie willen oefenen?

nu we het toch over het bikepark hebben:

daar zijn onlangs wat sprongen gebouwd door enthousiaste bikers, ik weet niet of die hier meelezen.
helpende handen en suggesties zijn altijd welkom, maar:
1 constructies moeten degelijk zijn en niet omvallen wanneer je er met je voet tegenaan duwt.
2 de moeilijkheids gradatie van het bikepark is xc rood, niet bikepark zwart, dat betekent dat ttf's rolbaar moeten zijn, dus geen grote drops en gaps. (helaas)
3 het is zonde van je tijd om iets aan te leggen op plekken die regelmatig onder water staan.

ps. ik zie het kaartje nog wel, tijdelijk storinkje?
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Zit idd wel een donkerzwarte drop in. Omdat de ambu nog niet makkelijk aan kan rijden, heb ik hem maar overgeslagen 😉
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

sik schreef: ma 25 maart 2019, 21:52 dat is geen rare suggestie, we hebben een plan ingediend bij staatsbosbeheer voor het upgraden van het rode bikepark. (al een tijdje geleden, maar we hebben goede hoop dat het uiteindelijk wel wordt uitgevoerd)
daarin komen oa het interessanter maken van die lus, een goede jumpline en de bereikbaarheid voor ambulances voor.
hebben jullie suggesties hoe we die lus interessanter kunnen maken?
bv. technieken en technical trail features die jullie willen oefenen?
ps. ik zie het kaartje nog wel, tijdelijk storinkje?
Vwb het bikepark, mijn suggesties voor wat je eventueel met die lus zou kunnen doen:
  • Een pumptrack. Die hele lus is een beetje lang daarvoor, maar misschien een deel ervan? Een pumptrack die rond loopt is natuurlijk mooier.
  • Een wipwap
  • Een wallride. Kan mooi op het keerpunt van die lus, half rond en een beetje oplopend in steilte naar boven toe. 50m pad ervoor recht en vlak maken en sprinten maar.
  • Een wat langere rockgarden die licht afloopt, zodat je niet veel snelheid ontwikkelt maar niet bij hoeft te trappen. Voor mij persoonlijk nog liever een lange steile rockgarden maar een berg van meer dan 20m hoog zit er waarschijnlijk toch niet in, en minder steil is goed voor beginners om te oefenen met lijnkeuze etc. De rockgardens die er nu zitten zijn ofwel heel kort en steil met begin vlak na een klim, zodat het gewoon een kwestie van remmen los en blik op oneindig is, of helemaal vlak, wat meer trial-achtig wordt. Dat laatste is weer z'n eigen uitdaging maar in het korte lusje zitten er daar ook al twee van.
  • Een setje krappe haarspelden naar beneden waar je endo turns (nose pivots, hoe je het wil noemen) kunt oefenen. Op een of andere manier zodanig uitgevoerd dat je niet gelijk van de rand af kukelt als je het fout doet.
Kun je daar wat mee?

PS, startpost: Ik zie nog steeds alleen het woord 'afbeelding' (op een andere computer dus cache oid ligt het ook niet aan).
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Plaatje in de OP is voor mij gewoon zichtbaar, al verschillende browsers geprobeerd?
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

floris500 schreef: di 26 maart 2019, 15:14 Plaatje in de OP is voor mij gewoon zichtbaar, al verschillende browsers geprobeerd?
Ah, juist. Ik gebruik Firefox, met een plugin (ghostery) om advertenties en andere tracking zooi te weren. Daar lag het aan kennelijk. Als ik die uitzet werkt het. Voor dit plaatje is dat nodig, andere niet. Zal wel met de site waar het plaatje gehost wordt te maken hebben want andere zie ik wel....
Mooi, dan kunnen we het nu weer over het parcours hebben!

(edit, het werkt toch anders dan ik dacht)
Give me little bits of / more than I can take
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

ak-77 schreef: di 26 maart 2019, 12:14

[*]Een wipwap
[*]Een wallride. Kan mooi op het keerpunt van die lus, half rond en een beetje oplopend in steilte naar boven toe. 50m pad ervoor recht en vlak maken en sprinten maar
[/quote]

Ik weet nog een veel betere plek voor de wallride! Op het beruchte bruggetje op de rollercoaster!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

markpatat schreef: di 26 maart 2019, 16:05 Ik weet nog een veel betere plek voor de wallride! Op het beruchte bruggetje op de rollercoaster!
Dat zou wel mega gaaf zijn 8)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Beetje korte uitrol met die switchback op 5 mtr. :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: di 26 maart 2019, 17:03 Beetje korte uitrol met die switchback op 5 mtr. :wink:
Toch meer snelheid en een betere lijn. Bovendien ondervang je dan ook het probleem van de bikers die van het bruggetje afschieten :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Van mij mag ‘t hoor. :-q
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Bedankt mannen hij ligt er weer goed bij!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

bonzaiking schreef: do 28 maart 2019, 06:43 Bedankt mannen hij ligt er weer goed bij!!
Jazeker, ben gisteren voor het eerst dit jaar geweest en het lag er erg strak bij. Heb zelfs nog een paar PR`s verbeterd en dat zo vroeg in het seizoen. Ik zag een hoop werkzaamheden, hier en daar wat bergjes vulling en zelfs wat nieuwe kombochten en TTF`s :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed om te lezen. Ben er al een tijdje niet geweest, blijft toch een lekker knalrondje hoor.
Na 2x blauw nog een aantal keer rood en je bent wel behoorlijk klaar hoor. Althans, ik wel.

Zal mei worden als alles meezit. Game on!
Plaats reactie