Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Ha mannen,

Heeft iemand een kaartje van de route van het bikepark (zuid)? De kaartjes die hierboven zijn geupload doen het niet meer. Gisteren voor het eerst een rondje bikepark gereden, maar na drie verschillende lijnen te hebben gepakt kom ik constant in de kuil of weer bij de kombocht terecht. Uiteindelijk maar via de ingang weer terug, maar dat kan vast niet de bedoeling zijn.
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Hi,
De afbeelding heb ik thuis (nu op werk...). Ik zal binnenkort even een nieuw plekje zoeken om het te uploaden.

Maar de ingang is wel ook de uitgang...
(Qualifier is het begin, de drie jumps het einde van het rondje)
Laatst gewijzigd door BPD op di 26 november 2019, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gewoon beetje zelf ontdekken. De rode route is niet lang maar heeft erg veel zijtakken, die wel behoorlijk fel zijn qua dalen en klimmen.
Na de qualifyer kan je ergens naar links een shortcut nemen, dan hoef je die saaie lus met de rockgardens niet te rijden.
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Afbeelding
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Ja thanks. Volgens mij ben ik bij 33 / 34 verkeerd gereden. Het idee is dus dat je vanaf de heuvel de northshore op rijdt naar de kombocht , dan terugkeert en dan rechts aanhoudt?
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Giant-E schreef: ma 25 november 2019, 18:57 Gewoon beetje zelf ontdekken. De rode route is niet lang maar heeft erg veel zijtakken, die wel behoorlijk fel zijn qua dalen en klimmen.
Na de qualifyer kan je ergens naar links een shortcut nemen, dan hoef je die saaie lus met de rockgardens niet te rijden.
Ieder zijn ding maar ik vind die rockgardens best leuk
:P
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

bij de start is de prullenbak weg zo ook het infobord en de palen met aanwijzers van start en aankomst waren verwisseld :~ :-{ :o
bij iemand bekend?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

:~ daar weet ik niks van, waren er verder nog sporen van werkzaamheden? of zag het er meer uit als vandalisme?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Onderhoudsdagen 29 december en 19 januari

Beste vrijwilligers,

Door leveringsproblemen wat later in het jaar dan anders maar op zondag 29 december en 19 januari organiseren we weer een onderhoudsdag aan het parcours in Vlaardingen. Eerst wordt het stuk rond de Vogelhutdijk en de Ruigte aangepakt, de tweede dag gaan we aan de slag in het Uilenbos.

Details:
• Om 9:00u verzamelen we bij de Polderpoort, aan de kant van het klauterwoud. De dag duurt naar verwachting tot begin van de middag.
• Indien mogelijk willen we jullie vragen zelf een kruiwagen en schep mee te nemen, lukt dit niet dan hebben wij er ook een aantal ter beschikking.
• Aanmelden kan via onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com, geef hierbij graag aan of je een kruiwagen meeneemt.

Hopelijk tot de 29e en/of de 19!

Met vriendelijke groet,

De Onderhoudscommissie



Afbeelding
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

sik er was niets meer te zien geen sporen niets,moet gebeurd zijn tussen nu en 3 weken geleden
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Vraagje aan het onderhoudsteam: is het weer een beetje te doen? Ik was een week of 3(?) terug op het parcours, op een droge dag, en er waren delen die zo naar de kl@te waren dat ik besloot uit trail respect niet meer terug te komen tot maart oid.
Is er na het pas gepleegde onderhoud weer te rijden zonder dat er al te veel schade optreedt? Aan de baan he, ik en mijn fiets kunnen wel wat hebben.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

we zijn nu alleen op het heen en weer dijkje bezig geweest. aan de (vele) bikers die langskwamen te zien ligt de rest er niet al te best bij.

het is nu al een paar dagen droog en blijft ook droog, dus als je in de buurt woont kan je het erop wagen.
maar als je er toch voor in de auto moet stappen, zou ik naar dorst of de heuvelrug rijden.

ennuh... zet de onderhoudsdag van 19 jan. in je agenda :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik wil zaterdagmiddag met TenZNL in het bikepark m'n FS gaan finetunen.
Ligt dat er wél droog bij nu? :roll: (Onderin de kuil na de jump lijkt chronisch wel een waterput.)
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

sik schreef: di 31 december 2019, 11:07 we zijn nu alleen op het heen en weer dijkje bezig geweest. aan de (vele) bikers die langskwamen te zien ligt de rest er niet al te best bij.

het is nu al een paar dagen droog en blijft ook droog, dus als je in de buurt woont kan je het erop wagen.
maar als je er toch voor in de auto moet stappen, zou ik naar dorst of de heuvelrug rijden.

ennuh... zet de onderhoudsdag van 19 jan. in je agenda :wink:
Ik woon in de buurt, 20 min op de fiets dus dat is het probleem niet. De laatste keer was het ook 2 dagen droog geweest, maar er is meer nodig dan dat ben ik bang. Ik zoek het momenteel nog maar even elders.

Vwb onderhoudsdag, ik wens jullie veel succes en probeer altijd rekening te houden met hoe en wanneer ik rij, maar ik doe naast mijn werk en gezin al diverse vrijwilligers dingen dus dat ga ik er niet ook nog bij doen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef: di 31 december 2019, 11:31 Ik wil zaterdagmiddag met TenZNL in het bikepark m'n FS gaan finetunen.
Ligt dat er wél droog bij nu? :roll: (Onderin de kuil na de jump lijkt chronisch wel een waterput.)
Nou, dat werd dus finetunen op de parkeerplaats en even het bikepark in. De route (blauw) lag er bedroevend nat en drassig bij. Andere bikers kwamen kompleet onder de modder terug. :roll:

TenZNL, nogmaals bedankt, was toch wel effe gezellig. En met 't bekeren van die wielrenner zelfs nog een goede daad verricht. :wink:
Plaats reactie