Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Er wordt een z.g.n. klauterbos aangelegd.
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Ik ga ook even kijken vanavond ben benieuwd..
Het zeer kleine stukje wat er tot nu toe was ligt nu vol met split en gravel, weinig MTB plezier meer aan..

Voor degene die komen tot vanavond!
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

is er al wat bekend van de avond? ben zelf niet helemaal lekker dus heb besloten lekker thuis te blijven.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Gisteravond ben ik even wezen buurten op de informatie avond, er waren zo'n 40 aanwezigen.
Er werd een presentatie gehouden door de GZH (Groenservice) en door Patrick Jansen van T&T.
Na afloop van deze presentatie was er ruimte om met zijn allen aan de slag te gaan om aan te geven wat de wensen van de gebruikers zijn mbt de route en het aan te liggen 'skillpark'.

De landschapsontwerper van de GZH had een voorlopig ontwerp gepresenteerd waar de route ongeveer moet komen te liggen. Dit is vooral aan de rand van de Broekpolder zodat er in totaal een route van ong. 12km ontstaat.
Verder is er ruimte op 2 plekken waar technische features gebouwd kunnen gaan worden. Dit is naast het atletiekterrein en aan de noordkant.

De groenservice gaf aan dat de gemeente weinig grondverzet uit zal gaan voeren, dit betekent dat er vooral gebruik gemaak moet gaan worden van de bestaande hoogteverschillen in het terrein. De meeste aanwezigen juichten juist toe om nog extra hoogteverschillen aan te brengen. Hier zit dus nog nog wat werk in voor de GZH om het parcours voldoende uitdagend te maken.

Op basis van uitgedraaide kaarten konden we aangeven waar eventueel routewijzigingen plaats moeten vinden en hoe eventueel onderhoud en beheer later verricht kan worden.
Verder staat in de planning om de 1e fase aanleg van dit parcours te starten in 2013.

Ik denk dat met de begeleiding van T&T er uiteindelijk wel een uitdagend parcoursje komt te liggen. Dit zal dan meer met technische passages zijn dan met hoogteverschillen denk ik.
Ben benieuwd hoe het voorstelontwerp verder wordt uitgewerkt!
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Waanzinnig nieuws! Ik moet wel leren geduldig te zijn,.. hoop dat ze in januari 2013 gaan beginnen en niet in december, hahah!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

winnfield schreef:Waanzinnig nieuws! Ik moet wel leren geduldig te zijn,.. hoop dat ze in januari 2013 gaan beginnen en niet in december, hahah!
1e fase zal waarschijnlijk najaar 2013 worden gestart. Na de winter kan dan de waterhuishouding gecheckt worden en het parcours eventueel aangepast.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

pfff,... Ik begrijp dat er planning nodig is voor dit soort zaken. Waarom dit zo lang moet duren begrijp ik dan weer niet zo goed.
Ik lees al over de planning van een vaste route sinds 2008!
nou ja,..over 1,5 jaar is het dan hopelijk zover,..
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Meer nieuws over de aanleg van de federatie Broekpolder (27-08)
Na het eerste ontwerp wordt gewerkt aan een voorlopig ontwerp (VO) en een definitief ontwerp (DO). In 2013 wordt gestart met de voorbereidingen en aanbesteding voor de aanleg. In 2014 moet het nieuwe mountainbikeparcours met een lengte van ongeveer 12 kilometer gerealiseerd zijn.
Geen veranderingen in de planning dus vooralsnog.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Lees net op de site van de ontwerpers dat er in het onwerp van het parcours wel zgn TTF's (Technical Trail Features) gaan komen!
Het lijkt er wel op dat het een mooi en uitdagend parcours gaat worden!


http://trackstrails.nl/projecten
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik ben inmiddels ook toegevoegd aan de groepsmail van de gemeente mbt de aanleg van het MTB parcours.
(denk dat jij die mail ook krijgt Michel_?)

Ik blijf hier de informatie posten. Voorlopig blijft de planning nog zoals hij was. Najaar 2013 gaat men beginnen.
Er wordt gesproken over kombochten, rockgarden, skinies en drop offs.
Aan de noord kant van de polder is redelijk wat hoogteverschil (vergelijkbaar met oostvoorne). Kennelijk wil men dat ook gaan gebruiken in de route.

Keep u posted!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Mooi man. Dan zit er toch wel een mooie verzameling parcours in mijn bereik. Met Vlaardingen erbij zou ik er 4 kunnen bereiken binnen drie kwartier.
Ik zit er met smart op te wachten!
franksteenvoorden
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 30 oktober 2012, 15:25

Kijk dit is leuk om te lezen, en nog redelijk in de buurt ook! Eens goed in ge gaten houden!
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ben benieuwd, houd het met smart in de gaten...
als er tegen die tijd hulp nodig is met aanleggen dan houd ik me wel aanbevolen!
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Dat kun je bij Stijn Boode aangeven, deze coördineert het een en ander en zoekt mensen voor een klankbord groep.

Aanmelden voor de klankbordgroep kan door contact op te nemen met Stijn Boode: sa.boode@pzh.nl of telefonisch: 010-2981009
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Is dit nieuws of stond dit er al langer?
"Voorbereidingen route Vlaardingen gestart. Aanleg start begin 2013"
http://trackstrails.nl/home
Plaats reactie