Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Olie66
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 februari 2016, 14:44
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 7.9

Dit vind plaats op het veld gelijk nahet Klauterwoud. Dus ff omrijden over de kade.
Grtz
Olie
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Thanks, ik ben net terug. Parcours ligt er perfect bij en ook mariniers zeggen gewoon ‘goedemorgen’ als je normaal voorbij rijdt :-q
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

P@trick schreef: za 25 mei 2019, 13:04 Thanks, ik ben net terug. Parcours ligt er perfect bij en ook mariniers zeggen gewoon ‘goedemorgen’ als je normaal voorbij rijdt :-q
Das fijn, gelukkig niet neergeschoten of over een mijn gereden :D
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Nee, die mariniers vallen best mee, die buizerd in dorst was een stuk vervelender 2 weken geleden :lol:
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

[quote=Cube-Elite post_id=2398460 time=1558876563 user_id=6051]
[quote=P@trick post_id=2398277 time=<a href="tel:1558782293">1558782293</a> user_id=46853]
Thanks, ik ben net terug. Parcours ligt er perfect bij en ook mariniers zeggen gewoon ‘goedemorgen’ als je normaal voorbij rijdt :-q
[/quote]

Das fijn, gelukkig niet neergeschoten of over een mijn gereden :D
[/quote]
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :-q
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Gisteravond een rondje gedaan, halverwege een snellere biker voorbij laten gaan en aangehaakt. Ging super lekker.
Parcours ligt er rete snel bij (alleen ik ben het niet :winkie: ) maar toch 1min 45 van PR weten te halen.
Moest alleen nog een 15seconden laten liggen want er liep een stukje rund over met puntige hoorns. Even remmen en wachten tot ie overgestoken was. die hebben natuurlijk altijd voorrang ook al komen ze van links :D
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Vraagje : is er iemand die die wat nieuwere boomstam ttf, die brede na het crazy banana stuk, als dubbel springt? Ik durf dat zelf niet aan in ieder geval. En pumpen lukt wel als ik wat afrem maar niet echt als ik op snelheid aankom. Ik ben er nog niet echt uit hoe ik die nou het fijnste kan nemen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die nieuwe voor dat bruggetje, bedoel je? Nee, die ligt (voor mij dan) te ver uit elkaar om als dubbel te springen, hij is ook te vlak om voldoende lift te genereren.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

TenZNL schreef: zo 2 juni 2019, 10:14 Die nieuwe voor dat bruggetje, bedoel je? Nee, die ligt (voor mij dan) te ver uit elkaar om als dubbel te springen, hij is ook te vlak om voldoende lift te genereren.
Ligt daar een bruggetje? Zou kunnen, dat zijn er zo veel van :) . Ik vind 'm in ieder geval wel lastig om echt hard overheen te gaan zonder controle te verliezen, zelfs op de fully. Kwestie van meer oefenen misschien. Ik denk wel dat iemand die een beetje goed kan springen m zou kunnen halen maar zo zou ik mezelf niet durven omschrijven. Ik ga het ook niet proberen want je komt ongenadig hard terecht als je tekort komt :tong
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik probeer met een soort van manuel over de eerste te komen en pompend met een sprongetje over de 2e. Soms lukt het en dat voelt heerlijk flow, soms lukt het niet en klap ik vol met mijn voorwiel op de top van de 2e en zo’n bottom-out voelt minder flowy... :tong
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik heb me dat ook weleens afgevraagd, maar ik ben zelf ook niet zo'n held met gaps.
als het gat opgevuld zou zijn is het geen probleem denk ik ;-)

pomp je met 2 wielen? wanneer je alleen je achterwiel in de kuil drukt en je voorwiel hooghoudt en op/achter de 2de hobbel neerzet, kan je er sneller door. (oh zelfde als P@trick dus)
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

P@trick schreef: zo 2 juni 2019, 13:25 Ik probeer met een soort van manuel over de eerste te komen en pompend met een sprongetje over de 2e. Soms lukt het en dat voelt heerlijk flow, soms lukt het niet en klap ik vol met mijn voorwiel op de top van de 2e en zo’n bottom-out voelt minder flowy... :tong
sik schreef: zo 2 juni 2019, 13:36 ik heb me dat ook weleens afgevraagd, maar ik ben zelf ook niet zo'n held met gaps.
als het gat opgevuld zou zijn is het geen probleem denk ik ;-)

pomp je met 2 wielen? wanneer je alleen je achterwiel in de kuil drukt en je voorwiel hooghoudt en op/achter de 2de hobbel neerzet, kan je er sneller door. (oh zelfde als P@trick dus)
Ja, dat klinkt wel logisch. Ik geloof dat ik probeer om mijn voorwiel naar beneden te drukken over de eerste hobbel heen om niet de lucht in te vliegen maar meestal krijg ik m dan niet op tijd meer goed omhoog voor de tweede. Ik ga er eens beter op letten wat ik nou eigenlijk doe de volgende keer.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ak-77 schreef: zo 2 juni 2019, 12:50
TenZNL schreef: zo 2 juni 2019, 10:14 Die nieuwe voor dat bruggetje, bedoel je? Nee, die ligt (voor mij dan) te ver uit elkaar om als dubbel te springen, hij is ook te vlak om voldoende lift te genereren.
Ligt daar een bruggetje? Zou kunnen, dat zijn er zo veel van :) . Ik vind 'm in ieder geval wel lastig om echt hard overheen te gaan zonder controle te verliezen, zelfs op de fully. Kwestie van meer oefenen misschien. Ik denk wel dat iemand die een beetje goed kan springen m zou kunnen halen maar zo zou ik mezelf niet durven omschrijven. Ik ga het ook niet proberen want je komt ongenadig hard terecht als je tekort komt :tong
Ja,, heb het net nog gecheckt :wink:
Het kan wel maar het punt is dat er in de aanloop naar toe een slinger zit (met los grind) die het lastig maakt voldoende snelheid te genereren. Ik heb er de benen iig niet voor.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hmmm, geen idee waar jullie 't over hebben. Ik ken wel één boomstam die je haaks op kan rijden met kleine drop. Ook in dat gedeelte volgens mij na de kombochten.
Gisteren eerste gedeelte gereden (fully testritje) tot na het bikepark noord en toen het fietspad genomen, linksaf weer de route op naar vliegveld en laatste stuk off-camber.

Wat toch wel weer lekker hoor, deze route gaat nooit vervelen. Eigenlijk mag ik nog niet offroad rijden, niet doorvertellen maar dit moest even. :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Voor de beeldvorming:
Afbeelding
Giant-E schreef: zo 2 juni 2019, 17:01
Gisteren eerste gedeelte gereden (fully testritje)
Vertel?? :winkie:
Plaats reactie