Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

klopt, prima te rijden. met mijn kleine man van 8 ga ik even niet. De brandnetel penalty bij een klein foutje is wel iets te.
Verwacht inderdaad geen toptijden.
hans1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:54

Iemand een idee of er behalve maaien ook iets aan bestrijding van de berenklauw gedaan wordt ?
Het lijkt er op dat Door het maaien de boel verder verspreid wordt ze staan zo hier en daar best hoog .
Een beetje extra snoeien op hoofd hoogte is misschien ook een idee zelfs bij de ingang bij polderpoort slaan de takken tegen je helm
If you're not living on the edge you're taking up too much space
Gebruikersavatar
Apostle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 april 2014, 23:56
Mijn mountainbike: Saracen Myst

Vechten tegen de bierkaai, dat spul is bijna niet weg te houden helaas :(
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Er is een groep vrijwilligers van de federatie broekpolder die de berenklauw weghaalt.
Ik ben op vakantie, laat hier even weten of er nog niks aan is gedaan met locatie's waar het groeit.
Dan stuur ik het door.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

sik schreef:Er is een groep vrijwilligers van de federatie broekpolder die de berenklauw weghaalt.
Ik ben op vakantie, laat hier even weten of er nog niks aan is gedaan met locatie's waar het groeit.
Dan stuur ik het door.
Gisteravond geweest, het stuk richting het oude modderbos was nog te doen omdat ik ze een paar weken terug tot ver van het pad weggehakt heb, al zal het daar niet lang meer duren. Stuk op de terugweg vanaf de rollercoaster stond weer helemaal vol, veel overhangende bramen ook. Denk ook dat het weer eens tijd wordt voor een algemene snoeibeurt, op veel plekken kwam ik er (met een 785mm stuur) gewoon niet doorheen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De Rollercoaster is eigenlijk altijd wel weer snel begroeid. Lijkt wel of ze daar Pokon sproeien.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Gisteren voor het eerst geweest, leuk parcour, maar zoals ik hier ook lees, die distels en brandnetels maken maken het wel vervelend rijden.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Te veel brandnetels nu je kan er eigenlijk niet normaal meer rijden compleet dicht gegroeid
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

bonzaiking schreef:Te veel brandnetels nu je kan er eigenlijk niet normaal meer rijden compleet dicht gegroeid
+1 van de week s avonds weer eens een rondje gedaan sinds lange tijd, ik rijd met breed stuur (780mm oid) en moest regelmatig met stuur / arm vol door de begroeiing als ik de juiste lijn wilde houden.
HermanH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 14:48
Mijn mountainbike: Haibike Edition Plus 7.50
Contacteer:

Gisteravond heb ik een rondje Broekpolder gedaan om m'n nieuwe bike uit te proberen. De track was voor het grootste deel redelijk/goed toegankelijk. Inderdaad de Rollercoaster begon al aardig op een jungle te lijken en bij veel stukken is er overhangend onkruid. Echt voluit gaan in een mooie flow is er dan niet bij omdat je of het pad voor je niet kan zien of je bezig bent om het onkruid te omzeilen. En als ik m'n armen en benen nu bekijk is me dat nog goed gelukt. Al met al vond ik het toch wel de moeite waard om op een mooie zomeravond een uurtje rond te trappen in de Broekpolder.
Going to the run
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

HermanH schreef:Gisteravond heb ik een rondje Broekpolder gedaan om m'n nieuwe bike uit te proberen. De track was voor het grootste deel redelijk/goed toegankelijk. Inderdaad de Rollercoaster begon al aardig op een jungle te lijken en bij veel stukken is er overhangend onkruid. Echt voluit gaan in een mooie flow is er dan niet bij omdat je of het pad voor je niet kan zien of je bezig bent om het onkruid te omzeilen. En als ik m'n armen en benen nu bekijk is me dat nog goed gelukt. Al met al vond ik het toch wel de moeite waard om op een mooie zomeravond een uurtje rond te trappen in de Broekpolder.

De track was niet goed toegankelijk ik heb mn armen open gehaald aan de branenstruiken mn benen en vingers zitten onder de bulten van de brandnetels
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

bonzaiking schreef:
HermanH schreef:Gisteravond heb ik een rondje Broekpolder gedaan om m'n nieuwe bike uit te proberen. De track was voor het grootste deel redelijk/goed toegankelijk. Inderdaad de Rollercoaster begon al aardig op een jungle te lijken en bij veel stukken is er overhangend onkruid. Echt voluit gaan in een mooie flow is er dan niet bij omdat je of het pad voor je niet kan zien of je bezig bent om het onkruid te omzeilen. En als ik m'n armen en benen nu bekijk is me dat nog goed gelukt. Al met al vond ik het toch wel de moeite waard om op een mooie zomeravond een uurtje rond te trappen in de Broekpolder.

De track was niet goed toegankelijk ik heb mn armen open gehaald aan de branenstruiken mn benen en vingers zitten onder de bulten van de brandnetels
ach gossie....misschien gaan wielrennen dan, heb je geen last van vervelende plantjes.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Waarom klagen, als je er ook wat aan kunt doen?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

De maaironde komt eraan, als het goed is deze week.
De berenklauwen die er nog staan zijn inheemse en dus niet giftig, de giftige reuzenklauwen zijn verwijderd
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

sik schreef:De maaironde komt eraan, als het goed is deze week.
De berenklauwen die er nog staan zijn inheemse en dus niet giftig, de giftige reuzenklauwen zijn verwijderd

Bedankt top
Plaats reactie