Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Gister 2 rondjes gereden. De laatste keer dat ik hier was, was op 27 mrt. Er is merkbaar veel gerepareerd in de tussentijd. Parcours ligt er, voor het grootste gedeelte, weer prima bij! :-q
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

de lachende derde schreef: Ik snap niet waarom routebouwers zo van de shores zijn, de risk to rewardverhouding ligt naar mijn idee wel erg scheef (zo leuk zijn die dingen niet maar als je eraf dondert zal je het weten).
+1
In het begin van de BP dacht ik het te "moeten" doen maar laat ze nu consequent links liggen.
Een mooie table of drop kan ik wel zeer waarderen!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Na lange tijd afwezig geweest afgelopen weekend weer een paar rondjes gemaakt.
Er is weer super onderhoud verricht, ben ook wel content met de manier waarop de snelheid eruit wordt gehaald op het bruggetje bij de rollercoaster.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leuk trappetje is dat geworden ja. Niet echt spannend maar wel noodzakelijk. Toch blijft het daar oppassen met banden vol modder. Ik pak ook altijd even het bikepark mee, al lag het er een paar weken terug erg slecht bij. Vooral onder in de put veel diepe plassen.

Maar, blijft een gaaf baantje, zeker op tempo. Ben zelfs al eens onderuit gegaan op Evil Cows, terwijl de bochten daar niet echt scherp zijn. Al lag dat aan mijn bandenspanning, hier op die losse repack moet je echt met wat lagere druk rijden.
En wat 't ook erg leuk maakt zijn de kleine TTF's, waarvan ik de meeste wel even meepak. Niet in een Strava rondje (wel die boomstam, daar pak je tijd), maar meestal het rustige 2e rondje erna.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Giant-E schreef: En wat 't ook erg leuk maakt zijn de kleine TTF's, waarvan ik de meeste wel even meepak. Niet in een Strava rondje (wel die boomstam, daar pak je tijd), maar meestal het rustige 2e rondje erna.
Ja die boomstam pak ik ook altijd :D
Ik zag wel weer 'strava' afsnijdpaadjes ontstaan
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Vergeet de 'rollers' en kombochtjes niet na de 'Mousetrap' en "Dubbel D' :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Sensor schreef:Vergeet de 'rollers' en kombochtjes niet na de 'Mousetrap' en "Dubbel D' :-q

Afbeelding
Inderdaad, ik zie maar weinig mensen deze lus mee nemen. Het is een leuk stukje alleen het is pittig om weer boven te komen.
Ik rij overigens alle ttf's en neem alle jumps, lekker belangrijk dat ik hierdoor langer over een rondje doe.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Sensor schreef:Vergeet de 'rollers' en kombochtjes niet na de 'Mousetrap' en "Dubbel D' :-q

Afbeelding
Doe ik meestal zelfs twee keer. Echt supermooi gemaakt :-q :-q
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

inderdaad zie je hier maar weinig mensen, terwijl het ook voor de oefening een goed stukje is. En omdat het zo weinig wordt gereden kan je het ook best eens de andere kant oprijden.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Gister 3 heerlijke rondjes gefiets. Ging al vele male beter. En vertrouwde zowel mijn fiets als ik zelf beter. En de schenen heerlijk onder de brandnetels de route bij de rollor coaster was al aardig volgebloeid met brandnetels. Verder lag alles er nog strak bij.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Yannic92 schreef:Gister 3 heerlijke rondjes gefiets. Ging al vele male beter. En vertrouwde zowel mijn fiets als ik zelf beter. En de schenen heerlijk onder de brandnetels de route bij de rollor coaster was al aardig volgebloeid met brandnetels. Verder lag alles er nog strak bij.
volgens mij was er al een start gemaakt met snoeien bij de rollercoaster? ! goed werk trouwens
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

ik ben verleden week bij de culture club bezig geweest maar zag dat er na mij ook iemand is bezig geweest.
is dat iemand van dit forum :~
zie ook al enige tijd die glimmende goten bij een berg repack liggen :-{
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Gisteren vergeten te posten :-{

We hebben een betaalpas gevonden bij de het startbord bij de Polderpoort. Deze is afgegeven bij de info balie van de PP.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Giant-E schreef:En wat 't ook erg leuk maakt zijn de kleine TTF's, waarvan ik de meeste wel even meepak. Niet in een Strava rondje (wel die boomstam, daar pak je tijd), maar meestal het rustige 2e rondje erna.
Dan laat je je toch wel erg door Strava regeren hoor, als je ze leuk vindt maar laat liggen om je tijd te verbeteren. Ik ben sinds kort ook aan de Strava, maar ik vergelijk gewoon mijn tijden met alle extra's erbij, want die pak ik vrijwel altijd mee. Sprongetjes, boomstammetjes, extra lusjes (bij Dubbel D, pumptrackje Broekse Bergen, extra dipje bij Chickens Victory). Alleen die ene sprong in Broekse Bergen waar je, vlak voor een bocht naar rechts, met je neus naar links landt, die vind ik niet erg leuk dus die laat ik zitten. Kleine bikeparkje sla ik ook vaak over.
Je zou er misschien een segment van kunnen maken in Strava, rondje inclusief sideshows, maar Strava ziet echt niet of je wel of niet de jump meepakt enzo dus het heeft denk ik weinig zit.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik vind beide leuk. Een gevecht op de limiet tegen jezelf, en een rustig rondje met alle extra's.
Plaats reactie