Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Waar ligt deze dan ?
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

waar eerst de omleiding voor het modderbos was.

houdt er rekening mee dat dit ook hondenlosloopgebied is en dat de slootkant voor hun een wandelpad is.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Afbeelding

Beste vrijwilligers,

Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben heeft het parcours de afgelopen maanden flink te lijden gehad onder het natte weer. Daarom organiseren we een onderhoudsdag op zondag 26 maart.
Details:
· 9:00u bij de polderpoort(bij de containers aan de achterkant). De onderhoudsdag zal naar verwachting tot begin van de middag duren.

· Materialen als grondboren, zagen etc. zijn aanwezig, indien mogelijk graag zelf een kruiwagen, schep en hark meenemen. Heb je die niet of is het teveel gedoe om ze (op de fiets..) mee te nemen dan hebben wij er ook een paar liggen.

· Aanmelden graag per mail: onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com, graag aangeven met hoeveel je komt en of je materiaal meeneemt.


tot de 26e!
Met vriendelijke groet,

Onderhoudscommissie MTB-parcours Broekpolder
Jemmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 24 juli 2015, 21:50

Iemand toevallig in Vlaardingen geweest dit weekeinde? Na de paar droge aaneengesloten dagen die we achter de rug hebben ben ik benieuwd hoe het erbij ligt. Misschien van de week in de vroege avond weer eens een rondje te doen....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als je het bikepark negeert ligt het er best goed bij. Paar plekjes nog een beetje modderig, maar het viel me erg mee gisteren. Wat me niet meeviel was een dikke dame in een scootmobiel die tegen de route inreed en me een grote bek gaf toen ik haar vriendelijk waarschuwde dat het een mtb route was. Dame had mazzel dat mijn reflexen en remmen het zo goed deden. Sowieso veel wandelaars op de route, waarvan de meeste ook aangaven te weten dat het een mtb route was :o
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tsja, niet elke MTB-route is verboden voor wandelaars... Weten is één, ernaar handelen twee...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Ja, ik ben gisteren geweest. Vooral tussen Show Off en Cakewalk (14 en 15) is het wel behoorlijk modderig; ook daarvoor bij Dubbel D en de crazy bananas is het zeker nog niet overal droog, maar het viel mij ook mee.
De rollercoaster ligt er prima bij bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik vermoed dat geen enkele mtb route verboden is voor wandelaars, maar op een snelle doch slingerende en zeer onoverzichtelijke singletrack te gaan wandelen is vragen om ongelukken. Je kan bij de rollercoaster prima op het middelste pad gaan wandelen, maar dat vond men niet leuk...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik ben gisteren geweest en vond het op sommige plekken een aardige glibberbende. Niet echt mijn ding, als ik dat geweten had was ik naar Dorst of UHR gegaan. Het 'bikepark' was inderdaad een groot drama, de table staat als een eiland in een grote plas..
Jemmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 24 juli 2015, 21:50

Hmm, misschien dat ik dan nog even wacht......vooral vanwege de angst om die dikke dame te treffen ;-)
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

vandeweek geweest was goed te doen maar het lijkt nu wel een echt mtb parkoer :lol:
maar het jammere is dan dat na elke bui flinke plassen zullen onstaan met al die kuilen en sleuven :((
de route heeft idd erg op ze klote gehad je kan dus zien dat er nog veel gefietst is met slecht weer
ik zag vandeweek dat de loodgieter bezig is geweest met watergootjes te maken van zink,nu maar hopen dat het niet gepikt word want glimt heel erg en er is gelukkig op een aantal plekken al wat onderhoud gedaan :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

http://enduro-mtb.com/en/take-care-trails-call-arms schreef:When puddles form, we cut around them, making the hole bigger and making the situation worse. We skid into corners, dragging the trail with us, and when it’s muddy as hell and the trail finally breathes a sigh of relief, we slap on a big spiked mud tyre and paddle steamer our way to the bottom, leaving ruts deep enough to hide a body. It’s time for us to act more responsibly, we need to change our mindset from ‘build’ to ‘rebuild’, we can still shred, but with one eye on sustainability.

Giving Something Back
The ‘Take Care Of Your Trails’ weekend seems the perfect time to rebuild some trail karma, so why not give your local trails some thought. It could be anything from restoring an old trail back to it’s former glory, or simply draining some puddles. Imagine if the mountain bike community took more responsibility for our trails, giving a little back each ride, well wouldn’t that be a flowy, berm rich nirvana? To get you started here’s some tips to try on your next ride to give your trails some love.
Afbeelding

Tot zondag!
het wordt mooi weer, eigenlijk iets te mooi, dus als je een gieter hebt kan je die meenemen om de verse repack nat te maken.
(en denk aan de zomertijd)
Jasperzz
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 23:33

het weer lijkt inderdaad goed mee te zitten voor zondag misschien meld ik me ook nog even aan
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

graag, er is genoeg te doen!
Plaats reactie