Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Het gaat trouwens hard met dit topic!
Zou me niet verbazen als over het laatste half jaar hier de meeste reacties geplaatst zijn van alle topics op het forum.
Ook wel grappig te zien dat het megavaak bekeken wordt (wellicht door niet forumleden?)

Tja, mooie baan in de Randstad ;)
Riggard
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 29 december 2011, 22:07

Idd, geeft ook aan dat het waarschijnlijk wel een erg goede zet is geweest van de gemeente Vlaardingen, geen prutser van het AD die daar wat tegen kan doen ;)
mrperry
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 december 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Trek Cobia 29er 2012, Rocky Mountain Slayer 2007

Is het geen idee dat ze in de rode route ergens de mogelijkheid geven om op "drops" te kunnen oefenen?
Laatst gewijzigd door mrperry op vr 11 oktober 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrikus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 12:28
Mijn mountainbike: Xtrail Mud 9.0 29-er 2013

mrperry schreef:Is het geen idee dat ze in de rode route ergens de mogelijk geven om op "drops" te kunnen oefenen?
Dat lijkt mij inderdaad een goed plan. Eenvoudige hindernissen om de basisvaardigheden los van elkaar te kunnen oefenen. Daar zou ik inderdaad enorm bij gebaat zijn :-q
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

+1! Als er nog bijeenkomsten komen om over het parcours te praten mag dat van mij ook worden meegenomen.
Met de bestaande heuvels en een flinke platte steen ( of gewoon met de schep) zijn gemakkelijk drops in de techniek parken aan te leggen.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mrperry
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 december 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Trek Cobia 29er 2012, Rocky Mountain Slayer 2007

Ja bijvoorbeeld! :) gewoon 1 of 2 drops.. halve meter en meter ofzo... dat is al zat,
als ik het maar kan oefenen voor als je keertje in bikepark kom dat je het ook kan :)
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

is er een drop van een meter in het bikepark? :o
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Baldert schreef:is er een drop van een meter in het bikepark? :o
Nog niet ;-)
Morgen maar weer eens buurten na de buien, wie gaat er nog meer?
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

winnfield schreef:+1! Als er nog bijeenkomsten komen om over het parcours te praten mag dat van mij ook worden meegenomen.
Met de bestaande heuvels en een flinke platte steen ( of gewoon met de schep) zijn gemakkelijk drops in de techniek parken aan te leggen.
Dat, en een paar mooie tables. Niks spectaculairs maar een paar heuvels van een meter of 3 lang zouden het park compleet maken.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Michel__ schreef:
Baldert schreef:is er een drop van een meter in het bikepark? :o
Nog niet ;-)
Morgen maar weer eens buurten na de buien, wie gaat er nog meer?
Ben ook van plan morgen een rondje te maken. Denk dat het eind van de middag wordt.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Vanmiddag met een maat de route gedaan, hij was er voor het eerst en vond het geweldig. Ff voorop gegaan en in 31:40 rondgegaan vanaf dubbele brug. Niet slecht voor de vuurdoop lijkt me.
Af en toe een beetje modderhappen, dus we hebben ons goed vermaakt!
Na de witte keet en in de kombochtensectie is het een beetje oppassen maar verder zeer goed te doen!
Laatst gewijzigd door Michel__ op za 12 oktober 2013, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hans1963
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:54

Weet iemand waarom bij de route achter de witte keet de twee bruggetjes ook afgezet zijn,je mist zo toch wel een flink stukmroute
If you're not living on the edge you're taking up too much space
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

hans1963 schreef:Weet iemand waarom bij de route achter de witte keet de twee bruggetjes ook afgezet zijn,je mist zo toch wel een flink stukmroute
Ik denk om het werk in uitvoering zo goed mogelijk te omheinen. Aan de zandbulten zal nog gewerkt worden, dus dan wil men geen mensen op dit terrein.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Het parcours ligt er echt heerlijk bij. Het is een beetje modderig, maar geen blubber, dus perfect voor het echte mountainbike gevoel. Ik werd er weer helemaal blij van :)

De bruggetjes bij de witte keet zijn afgezet om mensen weg te houden van het slib-depot leek het, dus je mag niet van de andere kant gezien het bruggetje over. Je kan er makkelijk langs als je even afstapt, dus het nut ervan snap ik ook niet zo goed.

Overigens wel weer een bijna-botsing gehad met een loslopende hond. De eigenaren waren zich van geen kwaad bewust want ze waren gewoon een leuk paadje ingelopen. En tegen de richting in kom je inderdaad geen bordjes tegen.. Misschien is het een idee (voor de beheerder) om ook tegen de richting af en toe een bordje neer te zetten waarop aangegeven wordt dat er mtb-ers aan kunnen komen?
Hagenaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 08:40

Na wat er ik hier over gelezen heb zelf maar 1 rondje gereden (wel eerst dik 20K heen moeten trappen - en ook weer terug). Ligt er erg mooi bij. Heerlijk parcours, een verademing na Zoetermeer en B'hoek, die zijn op zich ook wel leuk, maar veel stukken daar zijn aan mij niet besteed, te technisch. Hier rij ik de blauwe route met gemak in 1* uit. En de rode stukken zijn ook wel te doen, behalve die rare balkjes en plateau's dan, die laat ik wel voor de echte cracks.
Ik ga er nog vaak komen.
Plaats reactie