Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Een helm is zeker een must daar !!!
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
Gebruikersavatar
MTBnoob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 17:06
Mijn mountainbike: Bulls Sharptail Supreme 29 (2013) - [Ridderkerk]

Heb mijzelf ook verplicht een helm aan te schaffen alvorens ik uberhaupt een track bezoek.
Niet omdat het van me verwacht word, maar meer omdat ik stiekem nog wel wat langer wil meegaan :P.
Jaakke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 20 augustus 2013, 21:13
Mijn mountainbike: Trek Elite 8.5

Vandaag weer een rondje gedaan, het gaat steeds lekkerder en blijft een leuke track.

Ik heb wederom geen voortgang gezien in de aanleg, ze zijn nog net zo ver als afgelopen zondag.
Enige nieuwe is die berg zand/aarde die ze naast dat witte keetje gegooid hebben waarmee ze het pad blokkeren.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ik heb ook geen vorderingen gezien tov maandag of vorige week. :( Het was wel lekker druk vanavond.

En het ziet er naar uit dat er een flink stuk alsnog ingereden gaat worden aanstaande zondag! Gewijzigd parcours NK triathlon offroad
Galibier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 00:40

Voor zover nog niet bij iedereen bekend, hierbij twee links over het MTB-parcours in aanleg en de aankomende klusdag (geef je op!):
http://www.recreatiegebied-midden-delfl ... p?page=243
http://www.recreatiezuidholland.nl/docu ... tember.pdf
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Baldert schreef:Ik heb ook geen vorderingen gezien tov maandag of vorige week. :( Het was wel lekker druk vanavond.
Volgens mij was er parcoursverkenning gisteren voor de offroad triathlon, aan het kaartje te zien hebben ze logische wijzigingen aangebracht, sommige delen die geschrapt werden zijn lastig te rijden
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

patronics schreef:Veel goede berichten!

Helaas ben ik nog niet op het parcours geweest, omdat ik net van vakantie terug ben en mijn fiets in de revisie staat.
Ik hoop toch deze week nog wel een rondje of (zoveel mogelijk) te kunnen maken!
Gisteren mijn eerste 2 rondjes over het parcours gereden, ik heb me geen moment verveeld dus dat is goed!
De paden zijn op sommige stukken wat listig door het (nu nog) redelijk los liggende granulaat. Als je met wat zachtere banden dan normaal rijdt is het trouwens goed te doen, en wat ook al eerder aangegeven is, dat het snel went. Eerste rondje gaat wat moeizaam de rondes daarna gaan al veel beter.

Ik ga daar nog vele rondjes maken.. Toch handig een MTB route op nog geen 2km van huis :-q
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
kmt85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 14:56

De laatste 200 meter van het parcours is voor een beginner zoals mij niet echt te rijden, vrij steil van een dijkje af en dan een scherpe bocht voor de sloot maken.
Misschien eens handig om wat tips te krijgen van iemand, ik heb inmiddels wel een helm aangeschaft want dan kan je ook wat meer risico's nemen en word het een stuk leuker.

Zo meteen even eten en dan weer een rondje rijden ;-)
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Ja leuk stukje is dat ;-)

Zadel redelijk laag en zover mogelijk naar achter hangen.
De voorvering uitzetten scheelt ook (eigenlijk kun je het hele parcours de vering wel uitzetten)

succes!
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Niet onbelangrijk zorg dat je in je goede verzet zit !!!
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
lukeotto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 19:17

Gisteren ook 2 rondjes gereden, heb me erg vermaakt. Eerste stuk met wat te harde banden gereden (eerst 15 km vanuit huis op asfalt naar de route), en flink gevallen op de stenen.(zal ook aan m'n skills liggen) Daarna wat lucht uit de banden en rustig verder gereden.

Op het stuk langs de vogelplas steek je een soort droge sloot over. Steil naar beneden, modder en dan steil weer omhoog. Iemand al gelukt om dit fietsend te doen? Zou hier nog iets van een bruggetje/verhoging komen, of moet ik gewoon meer oefenen?

Naar het einde toe ook de stenen zien liggen, maar ik herkende er toen geen pijl in. Ben toen rechtdoor gegaan en een stukje verderop de bult op gereden. Na de afdaling is er een leuke 180 graden kom bocht. Daar kan je ook de bult weer af en de route vervolgen.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Die kuil/droge sloot lukte me afgelopen week ook niet omdat het wat glibberig was. Daarvoor was ie wel te doen. Ik vermoed dat daar nog wel wat aan gebeurt, maar tot die tijd is het gewoon oefenen :)

Heb je een gpx logje van dat stukje over die bulten? Ik raak daar altijd verdwaald dus volg de route van de pijl maar gewoon..
lukeotto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 19:17

Hier een linkje naar Strava http://www.strava.com/activities/76475229. Als ik thuis ben zal ik kijken of ik de GPX nog kan uploaden.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik heb ook een gpx van de route beschikbaar. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Gaat er nog iemand kijken (meedoen?) bij de cross triathlon vandaag?
Plaats reactie