Noordhollands Duinreservaat NHD

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Cycleintothewind schreef: do 3 februari 2022, 18:07
Singletrack Sundays schreef: do 3 februari 2022, 18:00 Het plan was om aankomend weekend weer eens PWN te gaan rijden.
Nu ben ik een route in Komoot aan het uitzetten vanaf Wijk aan zee maar het valt me op dat zo'n beetje alle (leuke)paden verboden zijn
voor fietsers. zeker aan de kant van WAZ.
zijn er laatste tijd zoveel meer paden gesloten?
Is al tijdje zo. Maar je kan nog wel wat leuks linken hoor van WaZ naar Egmond.
Als ik een route op komoot probeer te maken kom ik eigenlijk niet verder dan fietspad...
Have fun!
Rinse.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Klopt inderdaad dat er weinig leuks meer is in het PWN. Alle leuke stukjes met enige uitdaging zijn daar afgesloten. Mensen gaan dan ergens anders hun uitdaging zoeken. Mede daarom wordt er volgens mij ook zoveel illegaal gereden bij Schoorl.

Ik zag dat meerdere lokale MTB clubs ook al trainingen geven op de nieuwe lussen.

Maar als je van WaZ naar Egmond wilt rijden kijk dan ook even bij Egmond aan Zee bij de Van Balen klim. Dat is wel een leuke bult met een hoop technische dingen.
Tim_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 11:05

Singletrack Sundays schreef: do 3 februari 2022, 18:22
Cycleintothewind schreef: do 3 februari 2022, 18:07

Is al tijdje zo. Maar je kan nog wel wat leuks linken hoor van WaZ naar Egmond.
Als ik een route op komoot probeer te maken kom ik eigenlijk niet verder dan fietspad...
De NH100 als inspiratiebron pakken misschien een idee? https://www.komoot.nl/tour/296286553#previewMap
Daar zitten veel van de leukere stukken tussen Wijk aan Zee en Egmond wel in.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tim_ schreef: do 3 februari 2022, 20:08
Singletrack Sundays schreef: do 3 februari 2022, 18:22

Als ik een route op komoot probeer te maken kom ik eigenlijk niet verder dan fietspad...
De NH100 als inspiratiebron pakken misschien een idee? https://www.komoot.nl/tour/296286553#previewMap
Daar zitten veel van de leukere stukken tussen Wijk aan Zee en Egmond wel in.
Thanx!
Ook daar geeft hij aan dat 24km verboden te fietsen is (voornamelijk de leuke stukken)Kan het zijn dat Komoot paden als verboden aangeeft die dat niet zijn?
Waar komt deze info eigenlijk vandaan, geeft de terrein beheerder dit door aan Komoot of kan iedereen dit doen via open street maps.
Have fun!
Rinse.
Tim_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 11:05

Singletrack Sundays schreef: do 3 februari 2022, 20:15
Tim_ schreef: do 3 februari 2022, 20:08

De NH100 als inspiratiebron pakken misschien een idee? https://www.komoot.nl/tour/296286553#previewMap
Daar zitten veel van de leukere stukken tussen Wijk aan Zee en Egmond wel in.
Thanx!
Ook daar geeft hij aan dat 24km verboden te fietsen is (voornamelijk de leuke stukken)Kan het zijn dat Komoot paden als verboden aangeeft die dat niet zijn?
Waar komt deze info eigenlijk vandaan, geeft de terrein beheerder dit door aan Strava of kan iedereen dit doen via open street maps.
Ja, komoot geeft hele stukken aan als verboden te fietsen, terwijl dat het niet is. In ieder geval het stuk tussen Egmond en Wijk aan Zee is 100% zeker alles gewoon toegestaan om te fietsen. Voor 10:30 en met een duinkaart, maar die zijn bekend denk ik. :)

Sowieso zijn vrijwel alle paden in PWN gebied daar gewoon open. Alleen de paden wat meer naar de duinrand niet, maar die zijn 11 van de 12 maanden toch één grote zandbak.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

:-q
Ga wel gewoon fietsen, staat er een bordje ga ik er niet.
Have fun!
Rinse.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Tim_ schreef: do 3 februari 2022, 20:23
In ieder geval het stuk tussen Egmond en Wijk aan Zee is 100% zeker alles gewoon toegestaan om te fietsen. Voor 10:30 en met een duinkaart, maar die zijn bekend denk ik. :)

Sowieso zijn vrijwel alle paden in PWN gebied daar gewoon open. Alleen de paden wat meer naar de duinrand niet, maar die zijn 11 van de 12 maanden toch één grote zandbak.
Tussen Derp en Age Binnen is onverhard 100% verboten. 24/7
Tim_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 11:05

debe schreef: do 3 februari 2022, 21:02
Tim_ schreef: do 3 februari 2022, 20:23
In ieder geval het stuk tussen Egmond en Wijk aan Zee is 100% zeker alles gewoon toegestaan om te fietsen. Voor 10:30 en met een duinkaart, maar die zijn bekend denk ik. :)

Sowieso zijn vrijwel alle paden in PWN gebied daar gewoon open. Alleen de paden wat meer naar de duinrand niet, maar die zijn 11 van de 12 maanden toch één grote zandbak.
Tussen Derp en Age Binnen is onverhard 100% verboten. 24/7
Ik weet niet waar dat ligt maar ten noorden van Egmond-Binnen is alles verboden. Daarom volgt die NH100 daar dus ook het verharde fietspad. :)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De open street map aanduidingen zijn meestal al jaren oud en staan vaak op verboden te fietsen. Ik zie er geen aanduiding aanhangen van dat je er tussen zonsopgang en 10:30 mag fietsen. Dat kan wel in OSM. Iemand die ter plaatse bekend is zou dit op de kaart kunnen aanpassen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Willem Altes schreef: do 3 februari 2022, 21:19 De open street map aanduidingen zijn meestal al jaren oud en staan vaak op verboden te fietsen. Ik zie er geen aanduiding aanhangen van dat je er tussen zonsopgang en 10:30 mag fietsen. Dat kan wel in OSM. Iemand die ter plaatse bekend is zou dit op de kaart kunnen aanpassen.
Maar kan ook een tegenstander van mountainbiken in PWN via OSM toegankelijke paden als verboden aanduiden?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Anne Jan schreef: do 3 februari 2022, 20:08 Maar als je van WaZ naar Egmond wilt rijden kijk dan ook even bij Egmond aan Zee bij de Van Balen klim. Dat is wel een leuke bult met een hoop technische dingen.
Klopt, daar kan je leuk spelen. Paar mulle afdalingen met wortels in mijn herinnering. Ik zat toen een weekend in ‘t vakantiepark dat tegen die bult aanligt. PWN zelf was mooi, maar technisch weinig uitdaging.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Volleyoghurt schreef: do 3 februari 2022, 18:13
Cycleintothewind schreef: do 3 februari 2022, 18:07

Is al tijdje zo. Maar je kan nog wel wat leuks linken hoor van WaZ naar Egmond.
Wil je het ook met mij delen? Dankje :-q
Geen idee hoe dat moet. Stuur ff pb‘tje. Ik track mijn ritten wel met strava, geen idee of daar een gpx van te maken is.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Singletrack Sundays schreef: do 3 februari 2022, 22:37
Willem Altes schreef: do 3 februari 2022, 21:19 De open street map aanduidingen zijn meestal al jaren oud en staan vaak op verboden te fietsen. Ik zie er geen aanduiding aanhangen van dat je er tussen zonsopgang en 10:30 mag fietsen. Dat kan wel in OSM. Iemand die ter plaatse bekend is zou dit op de kaart kunnen aanpassen.
Maar kan ook een tegenstander van mountainbiken in PWN via OSM toegankelijke paden als verboden aanduiden?
Ja
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Giant-E schreef: do 3 februari 2022, 22:45
Anne Jan schreef: do 3 februari 2022, 20:08 Maar als je van WaZ naar Egmond wilt rijden kijk dan ook even bij Egmond aan Zee bij de Van Balen klim. Dat is wel een leuke bult met een hoop technische dingen.
Klopt, daar kan je leuk spelen. Paar mulle afdalingen met wortels in mijn herinnering. Ik zat toen een weekend in ‘t vakantiepark dat tegen die bult aanligt. PWN zelf was mooi, maar technisch weinig uitdaging.
hmm die kende ik nog niet- ik rijd altijd door naar bergen aan zee. Volgende keer eens kijken daar..

edit: nevermind, ik ken 'm wel. Die kom ik op de heenweg al tegen. Wist niet dat ie zo heette in de volksmond. :)
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Anne Jan schreef: do 3 februari 2022, 20:08

Maar als je van WaZ naar Egmond wilt rijden kijk dan ook even bij Egmond aan Zee bij de Van Balen klim. Dat is wel een leuke bult met een hoop technische dingen.
Tegenover het "van Balen" duin is er vanaf het uitkijkpunt (stalen toren) een leuk downcountry-achtig paadje uitkomend op de begraafplaats. Start is schuin tegenover jeugdcentrum "de Wal" naast parkeerplaats voetbalclub Egmondia.
Plaats reactie