vaste route Overloon...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag voor het eerst de route Overloon gereden. Wat een leuke route! Mooie single tracks met een lekkere flow. Verassende korte stijle klimmetjes en afdalingen. De route is perfect onderhouden en ligt er werkelijk prachtig bij. Dank en complimenten aan de onderhoudscrew! :-q Ik heb ervan genoten en kom zeker nog wel een keer terug.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Nou, vandaag dus teruggekomen. Gezien het feit dat de vorige post ook van mij was en dateert van half oktober, is de route op dit forum niet heel populair. Jammer, want het is een mooie route.

Vandaag was het een stuk modderiger dan de vorige keer. De combinatie van vette bagger en gladde boomwortels maakten dat ik met mijn 26” wielen al mijn stuurmanskunsten uit de kast moest trekken om er goed doorheen te komen. Was aan het eind van de rit dan ook kei moe. Toch een mooie track.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Weet iemand hoe de route erbij ligt?
nivulhaor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 september 2021, 18:13

Gisteren het zuidelijke stuk gefietst (Helder en Helderse duinen) en dit gedeelte lag er goed bij. Enkel wat modder gezien op de brede zandpaden waar ook gemotoriseerd verkeer over gaat.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor je reactie
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Overloon is 1 van mijn vaste routes, zeker de moeite waard. Maar als het een tijdje nat is geweest kun je er beter niet komen.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag rondje overloon gedaan.
Erg leuk en hulde voor bouwers en onderhouders. Technisch idd niet erg uitdagend, maar heerlijke single Tracks door het bos.
Asfalt stukjes zijn daarentegen wat minder, maar erg mooie ochtend gehad. En op het einde bij de begraafplaats nog een toetje met 2 keer de heuvel, waarbij ik de 2e keer net te weinig vaart had.
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Iemand bekend met hoe droogte bestendig deze route is? Ga binnenkort naar Overloon op vakantie en heb het plan de MTB mee te nemen, maar als de route(s) rond Overloon niet te doen zijn overweeg ik de racer mee te nemen i.p.v. de MTB.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Het is mul, op zich nog wel te doen, maar het is geen knikkerbaan momenteel.

Tenzij er in de weken tot je vakantie nog een aantal flinke buien komen zal het zo blijven.

Ik zou ze allebei meenemen, heb je altijd de keuze.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Thanks voor de info! Beide gaat helaas niet heb maar één plek beschikbaar op de fietsendrager naast de fiets van m'n vrouw😉.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Vandaag geweest, viel allemaal nogal mee met het mulle, was goed te doen. Loonse en Drunense duinen is een stuk muller
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Thanks, dan gaat de mtb gewoon mee. Altijd leuk om nieuwe routes te verkennen op vakantie 😀
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik zou Venray er ook aan lussen (of los rijden). IJsselstein is met droogte ook goed te doen. Die route moet het voornamelijk van de natuur hebben. Niet zo zeer van de uitdaging.
Als het niet droog is zou je Horst ook kunnen dien. Die route lijkt wel een achtbaan, maar met droogte is die heel slecht te doen.
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Top, hier kan ik wat mee. Nog een klein werkweekje doorbijten en dan lekker wat rondjes doen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Milheeze is relatief dichtbij.

Korte route(s) maar wel heel leuk!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie