Vaste route Sweikhuizen (stammenderbos)/ danike?????

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Wie weet hier meer van? Ik kwam vanmiddag met mijn scooter door Sweikhuizen rijden. Toen ik ineens een mountainbike route bordje zag staan. Ik ben even gaan kijken en het leek er op dat deze nieuw was. Betekend dit dat er iemand een vaste route in Sweikhuizen (stammenderbos)/danike aan het aanleggen is?

Dit is het des betreffende bordje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Ja dat heb je goed gezien. Dit is inderdaad een nieuwe route. Stond vorige maand of zo een artikel in de stadskrant van Sittard. Ik heb de route nog niet helemaal kunnen rijden. Maar gaat in ierder geval via de Kolleberg/Windraak in Sittard, via de heemtuin in Munstergeleen naar Danike en Stammenderveld.

Als je interesse hebt heb ik de route voor gps. :-q
"You can't always get what you want ............"
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

OH dat is wel handig. Ben al een tijdje aan het kijken wanneer er weer wat met die route gedaan zou worden. Ik heb wel interesse in die gps route. Kan ik daar morgenochtend even mijn nieuwe fiets proberen ;)

ik pb me mail adres even voor gps
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Dat is mooi :-q Gps heb ik helaas niet maar ik zal Zondag eens op verkenning gaan. Hoe veel km is de route?
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Ben nog even aan het zoeken geweest.

Voor de geinteresseerde is het stuk in de stadskrant HIER na te lezen. Op de voorpagina nog wel. Geen bijzondere informatie overigens, wel opvallend positief geschreven. Ik heb wel vervelendere teksten vanuit gemeenten/organisaties omtrent bikers gelezen ;)

Doorklikken op de gemeentewebsite gaf overigens wél iets van nuttige info, namelijke DIT mooie kaartje. Morgen toch echt eens een proefrondje rijden!
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Dat is mooi :-q Ik heb gehoord dat route ongeveer 35 km is. Vind het alleen jammer dat er veel asvalt in de route zit en dat de mooie stukken bos overgeslagen worden (je fietst er langs) :~ . ondanks dat is het een mooie trainings route :winkie:

Grtzz
fuel_80
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 13 december 2006, 19:18
Contacteer:

Volgens mij is de route ongeveer 39km lang.... tenminste als je goed kijkt naar het kaartje op de site van de gemeente ;).

Er zitten best leuke stukken in, maar inderdaad ze slaan de allerbeste stukken in de buurt toch echt over :(
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Inderdaad wordt er redelijk wat gemist. Maar dat is het nadeel van alle recreatie in het zelfde gebied, ze willen de wandelpaden immers mijden en juist dat zijn vaak erg leuke stukken. Toch vind ik het gewoon erg fijn dat er een voorziening voor ons gemaakt is, mét aansluiting naar het heuvelland. Voor iemand als ik, die zelden maar gewoon even wat rond gaat crossen, maar eigenlijk altijd vaste routes neemt, is dit toch erg fijn.

Maar één manier om echt te weten wat het is. Helaas vanochtend nog niet aan toe gekomen, maar ik wil vanmiddag nog proberen om (iig een deel van) de route te verkennen.
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Ik vind het gewoon wel cool dat er nu ook een vaste route in de buurt is. Het is een leuke route zonder daarvoor de auto te hoeven starten. Een minuutje of 5 fietsten en ik zit op de route. :-q

De meeste paden zijn wel bekend. Maar zoals de vorige posters aangeven missen ze een aantal stukken. Welke bedoelen jullie dan?

Wat betreft het asfalt, leuke doorsteekjes kunnen we natuurlijk, voor zover mogelijk, ook zelf verzinnen. :D.

En gezien mijn conditie is de route op dit moment zwaar genoeg qua hoogtemeters.
Ik vraag me wel af wie de route gaat onderhouden/bijhouden?
"You can't always get what you want ............"
fuel_80
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 13 december 2006, 19:18
Contacteer:

@Daliz, met name de beklimmingen / afdalingen in Stammen en Daniken kunnen best hier en daar uitgebreid worden. En er zitten hier en daar wel wat mogelijkheden om de route nog wat aan te passen en zwaarder te maken indien gewenst :). Verder top initatief natuurlijk! :-q Mooi dat het gebied achter Windraak (Heemtuinen?) ook deels is opgenomen in de route! Dat is toch altijd wel een leuk stukje.

Het blijft natuurlijk lastig om de vershillende recreanten allemaal hun eigen plekje te geven. Misschien is het wel beter op deze manier en wordt de "grote" bulk mtb'ers en voetgangers op deze wijze van elkaar gescheiden en die paar mensen die af en toe een andere route rijden worden dan (hopelijk) geaccepteerd. :~
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Vanmiddag even een lekker rondje danike/stammenderbos gedaan. Helaas stuiten ik op sporen van vandalen :evil: Er lagen wat dikke boomstammen in de afdaling en een paaltje van de nieuwe route. Als ik geweten had waar deze vandaan kwam had ik hem wel even terug gezet :~ De stammen heb ik even aan de kant gerold 8) Ik vind de paatjes trouwens ook erg lang en dus makkelijk om te duwen. :~

Afbeelding
Viper TR 4.0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 1 augustus 2011, 09:26
Mijn mountainbike: Trek fuel ex 5
Contacteer:

heb deze net ook gereden. Wilde eigenlijk vanmorgen met jullie mee gaan maar aangezien de vrouw ook wil sporten moest ik op de kleine passen.
Het is best een aardige route. Wel met aardig wat asfalt er tussen maar dat mag de pret niet deren. Heb de route niet helemaal gereden, want na een tussen stop bij de bokkerijder heb ik ergens achter puth een bordje gemist. Hierdoor kwam ik weer uit bij danikker.
Bij het vrouwenbos achter Spaubeek was ook een paaltje uit de grond getrokken. Deze lag een paar meter verder dus maar ff terug gezet. Jammer dat men schroevendraaier te groot was anders had ik het bordje op een ander paaltje gezet.
reneke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 13 januari 2010, 18:03
Mijn mountainbike: Cube stereo rx, Cube acid

vandaag ook maar eens de route gedaan en ook ik ben bij puth ( samen met nog 4 bikers ) schijnbaar te ver door gefietst. Ik kwam ook weer mooi in het begin bij daniken uit. Ik heb uiteindelijk blijkbaar het stuk windraak gemist.
Volgende keer beter. Ik heb nu iig een kaartje. :-q
Fietsen is gezond.................. eet meer fiets!
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Ik heb vandaag ook met een aantal medebikers de route voor het eerst gefietst. Een mooie route ondanks de soms toch wel lange stukken asvalt. Met wat extra lusjes erbij is het zeker een mooie trainings route, die waarschijnlijk nog druk bezocht gaat worden! :winkie:
reneke schreef: schijnbaar te ver door gefietst. Ik kwam ook weer mooi in het begin bij daniken uit. Ik heb uiteindelijk blijkbaar het stuk windraak gemist.
Volgende keer beter. Ik heb nu iig een kaartje. :-q
Onderweg zijn we zeker 3 of 4 plaatsen tegen gekomen waar de paaltjes eruit getrokken waren. :evil: Waarschijnlijk zijn jullie vanuit Kasteel Terborg de berg op gefietst en stond er boven geen paaltje meer. Je moet daar naar Rechts richting Puth.
Een van de mede bikers waar ik vandaag met ben gaan fietsen werkt op de gemeente en heeft de verantwoordelijke ambtenaar al een mail gestuurd over de niet deugende en vermiste palen.
Viper TR 4.0 schreef:heb deze net ook gereden. Wilde eigenlijk vanmorgen met jullie mee gaan maar aangezien de vrouw ook wil sporten moest ik op de kleine passen.


Dat kan gebeuren, herkenbaar. :wink: Je moet zeker eens mee gaan! We hebben een heel leuk groepje bij mekaar gebracht met mensen uit Sittard/Geleen. :-q Ik stuur je wel een pm als we weer gaan.
Viper TR 4.0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 1 augustus 2011, 09:26
Mijn mountainbike: Trek fuel ex 5
Contacteer:

Ik ben iets verder door idd te ver door gereden. Als je boven aan komt ben ik eerst links gegaan naar de bokkerijder. Daarna terug op en vervolgens weer voor het dorp links het veld in. Daar ben ik geen bordje meer tegen gekomen. Toen ben ik maar door gefietst richting thuis.
Plaats reactie