Garderenseveld Garderen, gemeente Barneveld

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

bduits schreef: vr 18 november 2011, 21:59 **UPDATE 17-11-2011**
Vandaag met de terreinbeheerder ter plaatse wezen kijken. Ik heb enige uitleg gekregen over de redenen die men er toe heeft bewogen om dit gebied af te sluiten. Grote oorzaak zijn de illegale motorcrossers en eigenlijk nog meer de (waarschijnlijk) plaatselijke terreinwagenjongens.

Aan de bandensporen te zien hebben deze jongens behoorlijke grote terreinwagens en zijn ze ook niet te beroerd om een complete helling leeg te slepen. Om vervolgens weer te proberen boven te komen en opnieuw een stuk naar de vernieling te helpen. Het probleem wat de beheerder met ons mtb'ers heeft, is niet het feit dat wij daar fietsen, wel met het gegeven dat als wij een pad hebben daar vervolgens ook een motorcrosser over kan. Na 5 crossers is het pad naar de kloten.
Nu geloof ik niet dat hij fabeltjes verteld, ik heb met eigen ogen sporen gezien van terreinwagens hier, alleen was ik in de veronderstelling dat dit militairen waren. En ook de motorcrossers, crossbrommers heb ik in de afgelopen tijd gehoord en gezien. Zelfs bij het Solsche Gat diep in de bos richting Putten.

Maar het resultaat is dat er een doorgang rondom en door het gat voor ons mtb'ers gemaakt wordt. Als direct betrokkene bij de wielervereniging TCdeVolharding zal ik mijn best doen en er wat van de maken hier. Ik hoop dat de wielerverenigingen uit de direct omgeving evt. ook bereidt zijn hierin te helpen, wat dat ook zou mogen zijn. Al is het maar voorlichting/uitleg aan hun leden.

Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat een vast pad belachelijk is....alleen voor een gebied waar je eigenlijk niet mag komen, denk ik dat dat het hoogste haalbare is. En als die gemotoriseerde jongens verwijderd zijn, is er misschien nog weer wat meer mogelijk in de toekomst.

Laten wij als mtb'ers maar laten zien dat we prima op het voorgeschreven pad kunnen blijven rijden.
Hoe staat het er nu voor? Zag dat er nu heel veel dichtgezaagd is.
Blijft er wel een spoortje open?
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Zoals ik begrepen heb, hebben omwonenden geklaagd i.v.m. overlast van motorcrossers en is dit andermaal de reden dat men als een zombie door het gebied gegaan is en links en rechts bomen omgezaagd heeft. Ze zijn echt als een dolle bezig geweest. I.p.v. dat men met beleid iets doet, of eigenlijk nu echt eens die crossers aanpakt, gaat men weer voor de makkelijkste weg. Ik heb geen begrip voor dit soort acties net zo min als voor de crossers.
Plaats reactie