Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gisteren het routekaartje gekocht. Ga daar nog heel wat kilometers met plezier biken.
Gebruikersavatar
casjansen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 27 september 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Orbea Occam M30 2020, Trek Fuel Ex 2014, Niner EMD 2011, Kona Explosif 2002; Klein Pulse 1996
Contacteer:

ben wel heel benieuwd naar deze route, geweldig gebied daar.
Mooie flow volgens mij en mooie afwisseling.

Ziet er veel beter uit dan de route bij Ootmarsum.
Ik ben niet slordig, ik heb een hoge chaos-tolerantie!
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

Vandaag de gehele route gefietst in een redelijk rustig tempo. Gem. 20 km/uur
Gestart bij Erve Bruggert en ik was gelukkig net voor het donker terug.
Prachtige route, zeer afwisselend en goede flow. Dit is ook een prachtig gebied.
Voor de trap wordt je gewaarschuwd maar het bruggetje erachter was toch een verrassing :winkie:
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
mark69
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: za 26 september 2009, 22:38
Mijn mountainbike: American Eagle Mammoth, Trek GF Paragon, Scott CR1 en Intense BMX Factory Pro Cruiser

De Melkboer schreef:Voor de trap wordt je gewaarschuwd maar het bruggetje erachter was toch een verrassing :winkie:
...want je miste vervolgens het bruggetje?
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

mark69 schreef:...want je miste vervolgens het bruggetje?
Gelukkig niet maar het werd wel heel smal, gevoelsmatig dan.
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
johnnyr
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Giant NRS / TREK 8500

Als je start bij Erve Bruggert kan dan daar ook je auto parkeren of kan je dat beter doen bij de sportvelden?
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

johnnyr schreef:Als je start bij Erve Bruggert kan dan daar ook je auto parkeren of kan je dat beter doen bij de sportvelden?
Ik heb afgelopen donderdag geparkeerd bij Erve Bruggert. Het was er toen heel rustig, maar ik kan me voorstellen dat het er in het weekend en zomers een stuk drukker is met hotelgasten e.d.
Dan is er natuurlijk plek genoeg bij de sportvelden en fiets je in een paar minuten naar de route toe.
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
henkv
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 december 2003, 13:14
Mijn mountainbike: Specialized Levo

De Melkboer schreef:
johnnyr schreef:Als je start bij Erve Bruggert kan dan daar ook je auto parkeren of kan je dat beter doen bij de sportvelden?
Ik heb afgelopen donderdag geparkeerd bij Erve Bruggert. Het was er toen heel rustig, maar ik kan me voorstellen dat het er in het weekend en zomers een stuk drukker is met hotelgasten e.d.
Dan is er natuurlijk plek genoeg bij de sportvelden en fiets je in een paar minuten naar de route toe.
Tegenover Erve Bruggert is net na de brug ook een parkeerplaats die je kunt gebruiken.
Henk
henkv
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 december 2003, 13:14
Mijn mountainbike: Specialized Levo

De Melkboer schreef:Vandaag de gehele route gefietst in een redelijk rustig tempo. Gem. 20 km/uur
Gestart bij Erve Bruggert en ik was gelukkig net voor het donker terug.
Prachtige route, zeer afwisselend en goede flow. Dit is ook een prachtig gebied.
Voor de trap wordt je gewaarschuwd maar het bruggetje erachter was toch een verrassing :winkie:
We hebben extra dikke planken op het bruggetje gemonteerd zodat het bruggetje een vallende fietser overleeft, het bruggetje is immers het lijdend voorwerp? (eh.. of niet?)
Henk
johnnyr
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Giant NRS / TREK 8500

@henkv en @De Melkboer.
Thanks.

Morgen de route eens verkennen.
De Melkboer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 12:50
Mijn mountainbike: Centurion Backfire 500

We hebben extra dikke planken op het bruggetje gemonteerd zodat het bruggetje een vallende fietser overleeft, het bruggetje is immers het lijdend voorwerp? (eh.. of niet?)
Henk[/quote]

Mijn probleem was dat ik al behoorlijk naar links zat en ik ging dus links langs de rand van de brug. :-{
Hier zit geen leuning dus dat was bijna een nat pak. :bier:
Maar met een flinke stoot adrenaline in mijn lichaam vervolgde ik mijn weg :D
Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel.
BraMKJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 21:31
Mijn mountainbike: Sensa Catena Disc

Gisteren een deel van de route gefietst... Eerst een stuk Rutbeek en vervolgens bij 't Kippenboertje de Leppeweg op gegaan en naar de route Haaksbergen gereden, na het Buurserzand rechtsaf gegaan via weekend terrein om het stuk singletrack in het bos achter de begraafplaats mee te pakken... Geweldig stuk in de route, schitterende flow...

Na dit stuk niet de Buurserstraat overgestoken, maar weer linksaf gegaan en een deel van de route teruggefietst, heb bij het Buursermeertje de route weer opgepakkt en toen de hele lus bij Buurse gefietst (ook even een bak koffie gedronken bij Captain Jack, ideale locatie), uiteindelijk weer via de Leppeweg het laatste stukje Rutbeek meegepakt en vervolgens naar huis (Pathmos/Stadsveld). Toch weer bijna 50 km en erg gaaf...

Ben wel flink hard onderuit gegaan net na het Witteveen (daar waar je het veen uitkomt en meteen weer linksaf en bospad in gaat). Ging iets te hard een s-bocht in waardoor mijn voorwiel in de 2e bocht weg slipte op de natte bladeren met als gevolg een schitterende faceplant... helaas nu ook flinke blauwe plekken, zere botten en een pijnlijke pols, maar wel weer een geweldige tocht achter de rug... Zeker een aanrader!
Vaak bu'j te bange...
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

:-q Wij zijn zondag de Route geriden.Great Stuff.
Ik heb nog en Verslag in de duitse mtb-news forum gemaakt.

http://www.mtb-news.de/forum/showthread ... 43&page=57" onclick="window.open(this.href);return false;
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ben er nog niet geweest, maar wel vet voor de bouwers dat ie gelijk op 1 binnen komt! Kunnen ze in Ommen nog wat van leren ;)
Hier staat niets.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Vandaag ook de route gefietst. Ik moet echt zeggen dat de stukken die je niet op het asfalt fiets of op een fietspad super zijn! Erg mooi gemaakt door de bouwers in deze vlakke maar mooie omgeving!

- puntje vind ik dus toch wel een beetje het vele asfalt/fietspaden.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Plaats reactie