Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Bedoel halverwege zwarte route. Dat je op groen over kunt :)
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Agamer schreef: do 29 augustus 2019, 08:35
Bike-chica schreef: wo 28 augustus 2019, 21:47 Is de splitsing van zwart met groen een beetje goed aangegeven?
Heel makkelijk. Na de Rustende Jager ga je na ongeveer 30 meter rechts het bos in voor zwart, of eerst een heel stuk langer over het fietspad voor groen.
..of je gaat sowieso rechts het bos in en gaat bij de volgende keer dat je dat zelfde fietspad tegenkomt rechts. :winkie: Dat scheelt asfalt. :-q
Be nice :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanavond een stuk gereden. De regen heeft de route serieus goed gedaan. Top!
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

Zwart lag er zondag prima bij. Heerlijke rit gehad.

Groen was hierna doorbijten ivm hongerklop en top voorbereiding (not). Wijze les geleerd weer (voer mee!).
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

B@rry schreef: do 29 augustus 2019, 15:56
Agamer schreef: do 29 augustus 2019, 08:35

Heel makkelijk. Na de Rustende Jager ga je na ongeveer 30 meter rechts het bos in voor zwart, of eerst een heel stuk langer over het fietspad voor groen.
..of je gaat sowieso rechts het bos in en gaat bij de volgende keer dat je dat zelfde fietspad tegenkomt rechts. :winkie: Dat scheelt asfalt. :-q
Ohhh die kende ik nog niet. Goede voor de volgende keer, thanks!
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

fyb schreef: di 10 september 2019, 11:28
B@rry schreef: do 29 augustus 2019, 15:56

..of je gaat sowieso rechts het bos in en gaat bij de volgende keer dat je dat zelfde fietspad tegenkomt rechts. :winkie: Dat scheelt asfalt. :-q
Ohhh die kende ik nog niet. Goede voor de volgende keer, thanks!
Blijkbaar was de manier waarop ik de 2 routes aan elkaar knoopte niet zo vanzelfsprekend als ik dacht :lol: Ik heb het nooit anders gedaan. Het stukje zwarte route doe ik dan 2 keer als ik zwart en groen combineer maar dat vind ik geen straf. :-q Ik fiets nu eenmaal liever door het bos dan over het fietspad. Misschien geven de bordjes wel de route over het fietspad aan? (ik let daar niet meer zo op.. :wink: )
Be nice :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Barry: àls ik ze aanelkaar knoop, dan doe ik dat ook op jouw manier. Dus zo vreemd is dat niet. En ook om dezelfde redenen. Dat beginstuk is een mooi stuk trail. En ik wil zo min mogelijk asfalt als ik naar de LDD ga. :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

B@rry schreef: di 10 september 2019, 14:24
fyb schreef: di 10 september 2019, 11:28

Ohhh die kende ik nog niet. Goede voor de volgende keer, thanks!
Blijkbaar was de manier waarop ik de 2 routes aan elkaar knoopte niet zo vanzelfsprekend als ik dacht :lol: Ik heb het nooit anders gedaan. Het stukje zwarte route doe ik dan 2 keer als ik zwart en groen combineer maar dat vind ik geen straf. :-q Ik fiets nu eenmaal liever door het bos dan over het fietspad. Misschien geven de bordjes wel de route over het fietspad aan? (ik let daar niet meer zo op.. :wink: )
Ja de bordjes geven wel het fietspad aan. Denk met de logica dat de groene route zo onafhankelijk van de zwarte route te fietsen is. Wellicht omdat de groene route meer als 'beginnersroute' wordt neergezet?
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik schat in dat dat inderdaad de reden is. Het stukje vanaf de Rustende Jager naar Giersbergen over de zwarte route is erg mooi maar kent aardig wat hoogteverschil, een drop, flink wat kombochten. Heerlijk stukje, maar als je de groene als route wilt handhaven voor de minder ervaren of bedreven mountainbiker is het op zich logisch dat stukje achterwege te laten. Just my five cents, misschien helemaal verkeerd, maar zo kronkelt mijn brein in deze:)
likeahurricane
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 21:07
Mijn mountainbike: Santos

Vandaag weer eens Drunen gereden, het was aardig druk.

Daar ben ik mijn Mobius camera kwijt geraakt. Het is een klein zwart doosje met een Samsung SD micro kaart van 64 GB.
Heeft iemand hem misschien gevonden? Ik zou hem graag weer terug hebben.
Afbeelding
deBoog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 6 oktober 2014, 13:17

Heren, dames,

Tijdens een rondje Drunense duinen ben ik mijn rijbewijs verloren.

Wie heeft deze gevonden?

Naam op het rijbewijs: M van L
Geboortedatum: 6-6-83.

Ik hoor het graag!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag weer eens de beide rondjes gedaan. Ik had de groene route weleens eerder gereden, maar dat is alweer een paar jaar terug en het is iets veranderd tov toen, nu begin je niet meer bij Giersbergen. Geen idee hoe lang het al zo is...

Vond het best een leuk rondje eigenlijk, wel wat "oldskool" rechte paden erin, maar ook leuke stukken singletrack. En de beide routes lagen er prima bij, de fiets is niet viezer geworden :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De kans op droog weer is morgen ‘t grootst in het zuiden des lands dus we gaan maar weer eens richting LDD.
Altijd leuk voor de afwisseling, en ook dit keer pakken we Giersbergen erbij. Hoe is de staat van de track momenteel? :roll:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: za 12 oktober 2019, 10:50 De kans op droog weer is morgen ‘t grootst in het zuiden des lands dus we gaan maar weer eens richting LDD.
Altijd leuk voor de afwisseling, en ook dit keer pakken we Giersbergen erbij. Hoe is de staat van de track momenteel? :roll:
Grappig, ik wilde morgen die kant ook op aangezien de A15 dicht is. Heb je zin om wat af te spreken, we hebben er nog 1 openstaan :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prima! :-q

Reinoud87 en ik (Robko zit in de Ardennen) zijn rond 9 uur bij De Roetselberg. (zoek de witte VW-bus)
Plaats reactie