Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Oei

Beter even wachten op beter weer :-{
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Majoorkees schreef: wo 26 augustus 2020, 10:36 Oei

Beter even wachten op beter weer :-{
De bomen die nu gevallen zijn, vallen niet nog een keer, maar het zal flink kraken op dit moment.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Klopt maar zolang het zo waait zullen er regelmatig bomen vallen denk ik.

Zeker met het beleid van natuurmonumenten om meer ruimte in het bos te scheppen. Kan de wind tenminste lekker doorhakken :cry:
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Majoorkees schreef: wo 26 augustus 2020, 13:48 Klopt maar zolang het zo waait zullen er regelmatig bomen vallen denk ik.

Zeker met het beleid van natuurmonumenten om meer ruimte in het bos te scheppen. Kan de wind tenminste lekker doorhakken :cry:
Precies de reden waarom ik vanmorgen niet ben gaan mountainbiken. Normaal ga ik elke woensdag ochtend maar het waaide mij iets te hard.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Gisteren lag het er prima bij. Maand niet gefietst wegens medische molen & antibiotica maar heb genoten.

Hoewel de conditie wel een klein tikje heedft gehad :tong
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Is het wielrenseizoen weer afgelopen? :)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Geen idee, doe ik niet aan :winkie:
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

RuudRuud schreef: ma 7 september 2020, 09:57 Is het wielrenseizoen weer afgelopen? :)
Bijna
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ik stond zondag 5 minuten stil bij de Roestelberg en zag 3 bijna crashes en nog meer ander asociaal gedrag.

Natuurlijk gedragen wij ons allemaal netjes, maar voor de rest, minder gewoon vaart. Er zijn maar een paar punten waar je fietspaden of wandelpaden kruist. Jij kunt nog zo goed en snel zijn en je kunt volledig in je recht staan, de rest van de bevolking houdt daar geen rekening mee en weet niet dat jij eraan komt. Het scheelt zichtbaar frustratie bij anderen als jij rekening met ze houdt.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

van Tuyl schreef: di 8 september 2020, 07:36
RuudRuud schreef: ma 7 september 2020, 09:57 Is het wielrenseizoen weer afgelopen? :)
Bijna
Ik snap dat fenomeen al jaren niet. Blijf, zolang 't weer nog goed is, lekker op de race rijden. Als is 't tot december.

(Is ook een stukje eigenbelang, dat klopt. :wink: )
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

RuudRuud schreef: di 8 september 2020, 08:10 Ik stond zondag 5 minuten stil bij de Roestelberg en zag 3 bijna crashes en nog meer ander asociaal gedrag.

Natuurlijk gedragen wij ons allemaal netjes, maar voor de rest, minder gewoon vaart. Er zijn maar een paar punten waar je fietspaden of wandelpaden kruist. Jij kunt nog zo goed en snel zijn en je kunt volledig in je recht staan, de rest van de bevolking houdt daar geen rekening mee en weet niet dat jij eraan komt. Het scheelt zichtbaar frustratie bij anderen als jij rekening met ze houdt.
Klopt hoor wat je zegt maar.... iedereen weet dit en diegene die geen zin hebben om rekening te houden met iemand anders gaan dat toch niet doen.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Klopt. Ik vind het punt bij de Roestelberg waar de hondenbezitters en recreanten het hoge mulle gedeelte op gaan, zelf ook tricky. En een hond houdt helemaal geen rekening met jou als MTB - er. Inderdaad even voorzichtig doen en inderdaad, er zullen er blijven die dat niet doen en linke soep veroorzaken. :tong
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Eerst maar iets over de route. Ligt er perfect bij. s weken geleden nog een paar keer in het zand moeten lopen, nu alles gereden. En nog een ooievaarsnest op de route.

Bij terugkomst bij de Roestelberg dacht ik cappucino, he leuk een bruidspaar en die e-mtb van linksachter gaat soepel door het zand.

Volgende moment dat ik opkeek een hoop geschreeuw. E-mtb-er die rondjes rijdt en "gevaarlijk" roept. En een bruidsentourage die "aso" schreeuwt.

E-mtb-er ging vervolgens niet verder over de route maar weg over het asfalt.

Het kan en ze stonden idd in de weg. Maar je had ook in een wijde boog omheen kunnen rijden en dan gewoon lekker verder biken?

Afbeelding

Afbeelding
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik ben d'r even al niet meer geweest (bij de Roestelberg), maar het zou wellicht al helpen als onderaan bij de opgang waarschuwingsborden worden geplaatst dat MTB-ers oversteken. Ik kan mij iig niet voor de geest halen dat deze er staan. Veel mensen hebben volgens mij helemaal geen idee dat 'wij' daar fietsen. Van deze borden zou in dat geval wellicht wel helpen. Wat overigens ook niet 'helpt', laat de eerste foto zien. Dat is het begin (of eind) van de hondenloslooproute en ook deze begint nagenoeg op de mtb-route.. Ik laat mijn hond dan ook altijd pas los als ik bovenop het duin ben daar.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Eens, ik heb gisteren die bruidslui ook gezien. Ben er heel rustig langs gereden ook omdat er honden los liepen.

Route lag er lekker bij. Ben wel bang dat het de komende dagen minder wordt onder de blikkende zon....

Borden met ‘mountainbike route’ of zo, liefst met ‘en die hebben voorrang’ alsmede het losloop gebied wat verder laten beginnen lost veel op lijkt me.
Plaats reactie