Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vanmiddag genoten van een rondje drunense duinen! Wat is er en hoop onderhoud gepleegd zeg. Het deel na de Roestelberg is ook een stuk leuker met die kom bochtjes 👍👍👍
Moet toch eens wat meer tijd vinden om weer eens wat vaker hier te komen rijden. 😃
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Waar is overigens de start van de groene route als je bij de Rustende jager start?
Ik kon het niet zo snel ontdekken.
Voor de volgende keer wellicht om mee te pakken :-D
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

koeboe schreef: za 16 november 2019, 09:25 Waar is overigens de start van de groene route als je bij de Rustende jager start?
Ik kon het niet zo snel ontdekken.
Voor de volgende keer wellicht om mee te pakken :-D
Bij de Rustende jager het fietspad op richting de zwarte route. Dan rij je voorbij het punt waar je de route in rijdt (dat punt ligt ongeveer op 100 meter). Dan rij je door tot het punt waar de zwarte route het fietspad kruist. Ook dit punt rij je voorbij en dan ongeveer 150 meter verder zie je een route bordje. Je rijdt dan rechtsaf het bos in.

Beetje duidelijk :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Of.... je volgt vanaf De Rustende Jager gewoon de zwarte route (leuker) en dan bij het bewuste fietspad weer rechtsaf richting groen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Giant-E schreef: za 16 november 2019, 09:51 Of.... je volgt vanaf De Rustende Jager gewoon de zwarte route (leuker) en dan bij het bewuste fietspad weer rechtsaf richting groen.
Ja das ook een optie :-q
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

One Only schreef: za 16 november 2019, 09:48
koeboe schreef: za 16 november 2019, 09:25 Waar is overigens de start van de groene route als je bij de Rustende jager start?
Ik kon het niet zo snel ontdekken.
Voor de volgende keer wellicht om mee te pakken :-D
Bij de Rustende jager het fietspad op richting de zwarte route. Dan rij je voorbij het punt waar je de route in rijdt (dat punt ligt ongeveer op 100 meter). Dan rij je door tot het punt waar de zwarte route het fietspad kruist. Ook dit punt rij je voorbij en dan ongeveer 150 meter verder zie je een route bordje. Je rijdt dan rechtsaf het bos in.

Beetje duidelijk :D
Helder 👍
Dit moet goed komen 😄
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

hoe ligt erbij? plan is om morgen met vrouwtje rondje te doen morgen...
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Het lag er afgelopen zaterdag prima bij, amper een plasje water. Wellicht dat het nu wat natter is met al de regen van afgelopen maandag.
Niet zeuren.... door fietsen
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Vandaag gereden, lag er super goed bij, een paar kleine plasjes in het begin (bij de Drie Linden) maar dat mocht echt geen naam hebben.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Route lag er vandaag prima bij. Weer heerlijk genoten van de route en deze keer de groene route eraan geplakt. Ook een aanrader 👍
Het is een serieus tochtje zo bij elkaar 40km. Klasse!
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

De route lag er gisteren weer prachtig bij.
Het weer was perfect. Kortom genoten!

Als ik dan toch een klein puntje van kritiek mag uiten is dat door het onderhoud, wat de route wel leuker maakt, steeds minder plek is om in te halen. Bijna alles is singletrack en naast de route kuilen om af te wateren. Waardoor je soms best even achter iemand zit. Nu begrijp ik best dat je geen records moet proberen te breken wanneer het druk is, maar een beetje je eigen tempo rijden is wel gewenst. Sommige worden ook echt flink zenuwachtig wanneer je achter ze rijdt terwijl je totaal niet aandringt. Misschien her en der een dubbele singletrack maken of 2 route opties zou dit wel kunnen voorkomen.

Oeps nu is mijn puntje groter geworden dan mijn eerste opmerking. :o
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Kleine inschattingsfout gemaakt gisteren; ik dacht met die zandgrond is het water van de nacht ervoor zo weg. Dat bleek even anders :D
Na 10 meter was het al duidelijk: dat wordt poetsen. De tweede helft van de Rustende Jager naar de Roestelberg was wel iets beter gelukkig. Toch was ik zeker niet de enige. Zag op strava dat nog minstens 100 man ook een rondje gedaan hebben.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Dan was het wel heel erg :D want ik vind dat de onderhoudsploeg het netjes doet. Keurige kuiltjes voor het water langs het parcours... maar inderdaad, de fiets ziet er de laatste paar weken vaker uit zoals ‘vroegah’ toen het 1 grote modderbak was 8)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Majoorkees schreef: ma 23 december 2019, 15:15 Dan was het wel heel erg :D want ik vind dat de onderhoudsploeg het netjes doet. Keurige kuiltjes voor het water langs het parcours... maar inderdaad, de fiets ziet er de laatste paar weken vaker uit zoals ‘vroegah’ toen het 1 grote modderbak was 8)
Iemand die in durft te schatten of Giersbergen er morgen okay bij zal liggen? Eind van de middag?
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

I_do schreef: vr 3 januari 2020, 13:29
Majoorkees schreef: ma 23 december 2019, 15:15 Dan was het wel heel erg :D want ik vind dat de onderhoudsploeg het netjes doet. Keurige kuiltjes voor het water langs het parcours... maar inderdaad, de fiets ziet er de laatste paar weken vaker uit zoals ‘vroegah’ toen het 1 grote modderbak was 8)
Iemand die in durft te schatten of Giersbergen er morgen okay bij zal liggen? Eind van de middag?
Ja dat durf ik wel in te schatten. Ik ben vanmorgen geweest en op een enkel klein minuscuul plasje na is alles droog. Vandaag heeft het wel een beetje geregend maar dat zet geen zoden aan de dijk. Dus als het vannacht niet met bakken uit de lucht komt vallen kan je gewoon gaan MTBen zonder ook maar enigszins vies te worden.
Niet zeuren.... door fietsen
Plaats reactie