Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

PVR schreef:Dit was cynisch bedoelt omdat er meer wandelaars liepen dan gewoonlijk.
:-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Ik kan niks anders zeggen dan dat de route er vandaag weer fantastisch erbij ligt.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Hij lag er gisteren inderdaad mooi bij.
Ik had hem rond in 56:31, weliswaar niet mijn record maar heb wel lekker gereden.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

van Tuyl schreef:Hij lag er gisteren inderdaad mooi bij.
Ik had hem rond in 56:31, weliswaar niet mijn record maar heb wel lekker gereden.
Oh, dan reed jij ons zo hard voorbij... :o
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Nespresso schreef:
van Tuyl schreef:Hij lag er gisteren inderdaad mooi bij.
Ik had hem rond in 56:31, weliswaar niet mijn record maar heb wel lekker gereden.
Oh, dan reed jij ons zo hard voorbij... :o
Ik was om 8:30 vertrokken vanaf de R.J.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Fred (mtb-sport) schreef:Gisteren voor het eerst sinds 6 jaar weer eens deze kant opgegaan. In 2011 was ik aardig enthousiast en gelijk ook maar 3 ronden gedaan.
Dat stond voor gisteren ook in de planning, maar dan ook de nieuwe groene route er bij pakken.
Vanaf opstapplek Giersbergen vertrokken en gelijk de singletracks op. Lekker droog, nergens een modderplasje en gelukkig ook weer niet te mul. In dat opzicht prima omstandigheden, zeker ook met zonnetje etc. Dus mijn rondjes in 1:09 (verkennen), 1:06 (beetje doorrijden) en 1:13 (de boel afronden) gedaan.
Maar................. op 1 of manier was ik er 6 jaar terug enthousiast over en dat gevoel nu stuk minder. Beetje meer van hetzelfde en dat zo'n 24 km lang.
Daarna naar de auto, bidons pakken en op pad voor 3x groen, maar dat ingekort tot 1 x groen. Na 3x zwart is de toegevoegde waarde hiervan 0,0. Deze in de categorie " ik ken hem nu, laat het daarbij".
Alles kommer en kwel? Nee, toch zo'n 4:30u lekker getrapt. Denk inmiddels te veel verwend ben met de Utrechtse Heuvelrug en als ik een uur in de auto stap, dan liever richting Holten/Nijverdal.

Als laatste: In tegenstelling tot route Posbank (ook onder natuurmonumenten) hier wel goed onderhoud. Kwam tot 3 maal toe 2 medewerkers van Natuurmonumenten (hadden "teamkleding" aan) die druk aan het scheppen waren. :-q
Ik deel de mening over de groene route, die is erg saai. De zwarte is wel leuk maar ook daar zijn de 'laatste KM's' nogal recht toe aan.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Dizer schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Gisteren voor het eerst sinds 6 jaar weer eens deze kant opgegaan. In 2011 was ik aardig enthousiast en gelijk ook maar 3 ronden gedaan.
Dat stond voor gisteren ook in de planning, maar dan ook de nieuwe groene route er bij pakken.
Vanaf opstapplek Giersbergen vertrokken en gelijk de singletracks op. Lekker droog, nergens een modderplasje en gelukkig ook weer niet te mul. In dat opzicht prima omstandigheden, zeker ook met zonnetje etc. Dus mijn rondjes in 1:09 (verkennen), 1:06 (beetje doorrijden) en 1:13 (de boel afronden) gedaan.
Maar................. op 1 of manier was ik er 6 jaar terug enthousiast over en dat gevoel nu stuk minder. Beetje meer van hetzelfde en dat zo'n 24 km lang.
Daarna naar de auto, bidons pakken en op pad voor 3x groen, maar dat ingekort tot 1 x groen. Na 3x zwart is de toegevoegde waarde hiervan 0,0. Deze in de categorie " ik ken hem nu, laat het daarbij".
Alles kommer en kwel? Nee, toch zo'n 4:30u lekker getrapt. Denk inmiddels te veel verwend ben met de Utrechtse Heuvelrug en als ik een uur in de auto stap, dan liever richting Holten/Nijverdal.

Als laatste: In tegenstelling tot route Posbank (ook onder natuurmonumenten) hier wel goed onderhoud. Kwam tot 3 maal toe 2 medewerkers van Natuurmonumenten (hadden "teamkleding" aan) die druk aan het scheppen waren. :-q
Ik deel de mening over de groene route, die is erg saai. De zwarte is wel leuk maar ook daar zijn de 'laatste KM's' nogal recht toe aan.
Achja je kunt overal wel over klagen, het neemt niet weg dat het toch een erg mooie route is en dat zo vlak in de buurt.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Sicos schreef:Achja je kunt overal wel over klagen, het neemt niet weg dat het toch een erg mooie route is en dat zo vlak in de buurt.
Was op zich geen klagen, want gaf toch ook aan "toch zo'n 4:30u lekker getrapt" en "In tegenstelling tot route Posbank (ook onder natuurmonumenten) hier wel goed onderhoud.".
Alleen voor mij minder de moeite waard om dik uur in de auto te zitten met UHR op fietsafstand. Als ik een uur in de auto zit, dan kies ik liever voor bijvoorbeeld routes bij Hellendoorn/Nijverdal.
Maar woonde ik in de buurt van Drunen zou ik zeker deze route zeker veel vaker rijden, want dan leer je bochtjes etc beter en kan je hier lekker los gaan. Maar ja, Fredje woont (gelukkig) in Soest :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Voor wie die even de tijd heeft, de gehele zwarte en groene route gezien vanaf je achterwiel :P
https://youtu.be/QWFWjyKHw4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Aquilar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Canyon, Grand Canyon CF SLX 9.9

Vandaag weer een leuk rondje gereden. Natuurmonumenten is lekker bezig met matten te leggen of te herstellen. Mooi werk door deze vrijwilligers! Alleen wat mij betreft mogen ze (ook voor hun eigen veiligheid!) wel even aan vooraankondiging gaan doen. Klapte er vandaag weer bijna bovenop. Niet leuk voor hun en ook niet voor mij. Verder ligt de ronde er mooi bij!
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Kan allen maar zeggen dat het er vandaag fantastisch bij lag ... PR waardig voor sommige mensen. Ook heerlijk weer trouwens :-) en dat half oktober
Niet zeuren.... door fietsen
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Pff ik ben 'groot' geworden met de LDD maar na jaren vooral op de UHR te hebben gebiked viel het me vandaag toch tegen. De eerste paar honderd meter vanaf Bosch en Duin waren keurig onderhouden en afgewaterd. De nieuwe leempaden stonden voor een deel blank en er was best veel modder op m.n. de lagere/vlakke stukken. De drops waren dan wel weer vet maar echt niet geschikt voor beginners. Geen chickenruns gezien daar. Wellicht kan natuurmonumenten of de onderhoudsploeg eens een dag meelopen met de trailcare crew van de UHR?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

BM'09 schreef:Pff ik ben 'groot' geworden met de LDD maar na jaren vooral op de UHR te hebben gebiked viel het me vandaag toch tegen. De eerste paar honderd meter vanaf Bosch en Duin waren keurig onderhouden en afgewaterd. De nieuwe leempaden stonden voor een deel blank en er was best veel modder op m.n. de lagere/vlakke stukken. De drops waren dan wel weer vet maar echt niet geschikt voor beginners. Geen chickenruns gezien daar. Wellicht kan natuurmonumenten of de onderhoudsploeg eens een dag meelopen met de trailcare crew van de UHR?

ik hoop al jaren dat ze eens ergens anders gaan kijken. Dorst, UHR, allemaal prima.

Maar bij Natuurmonumenten beslissen een paar oude en eigenwijze knoken over de route helaas.

Er is veel en veel meer uit te halen :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Vandaag beide lussen gereden, lag er perfect bij. Vignet voor 2018 was ook al te krijgen en dus maar gelijk aangeschaft bij de Roestelberg.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Weet iemand hoe het er bij ligt? Twijfel nog even om af te reizen naar de DD.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie