Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Rollingforever schreef: di 12 april 2022, 19:38 Zwart ligt er ook lekker bij, alhoewel een goede bui alweer welkom zou zijn, hopelijk valt er morgen flink wat. Er is best wat onderhoud cq vernieuwing gedaan, vooral aan het stuk na die grote open vlakte (de 1e open vlakte na de afslag naar Giersbergen). Vermakelijk!
Het lag er vandaag nog steeds prima bij, sommige stukjes worden iets losser maar je hoeft er nergens af. Het was rond 7:30 nog wel behoorlijk fris.... een lange broek en handschoenen waren in elk geval geen overbodige luxe.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Wordt weer aardig zanderig maar goed. Met dit weer hoor je me niet klagen. Het was vanmiddag niet zo druk :-q
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

De eerste druppels komen nu uit de lucht dus het zanderige gaat weer voorbij. Later in de week hopelijk weer een racebaan :-q
Nu ook op een gravelbike... :o
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Yep maar volgens mijn weer - app daarna weer een week droog dus de fatbikers kunnen al gaan grijnzen denk ik :tong
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

LosseSchroef schreef: ma 25 april 2022, 09:23 De eerste druppels komen nu uit de lucht dus het zanderige gaat weer voorbij. Later in de week hopelijk weer een racebaan :-q
Daarvoor is niet genoeg gevallen, het was maar een paar mm. Maar goed, beter iets dan niets.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Majoorkees schreef: ma 25 april 2022, 17:20 Yep maar volgens mijn weer - app daarna weer een week droog dus de fatbikers kunnen al gaan grijnzen denk ik :tong
Zeker :-q . Afgelopen zondag mijn Fat weer eens door de duinen getrokken. Perfect.
Life is short.....................enjoy it!!!
Menneme3eieren
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF7 / Canyon Neuron CF 9

Vandaag weer de zwarte route gereden. Het zand was zeker niet harder/compacter dan afgelopen Zaterdag.
Vooral sommige afdalingen waren juist muller geworden.
Met de huidige weersverwachting zal het in rap tempo nog droger worden de komende dagen.
Toch blijft het een heerlijke route om te rijden.
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

na 5 jaar gestopt geweest weer een mtb gekocht voor de LeDD, van een 26 naar 29 nu, maar wat ik eigenlijk wil weten wat voor banden kan ik t beste gebruiken voor een 29 in de LeDD.
De furious fred en racing ralph had ik altijd op de 26 bike, maar zie dat er weer div nieuwe banden bijgekomen zijn.
Zat een beetje aan de wicked will te denken. iemand ervaring hiermee?
Heb er nu 2 x Nobby Nic op liggen maar vind ik te zwaar voor de LeDD.
cube stereo 29
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

dun.den schreef: vr 29 april 2022, 23:45 na 5 jaar gestopt geweest weer een mtb gekocht voor de LeDD, van een 26 naar 29 nu, maar wat ik eigenlijk wil weten wat voor banden kan ik t beste gebruiken voor een 29 in de LeDD.
De furious fred en racing ralph had ik altijd op de 26 bike, maar zie dat er weer div nieuwe banden bijgekomen zijn.
Zat een beetje aan de wicked will te denken. iemand ervaring hiermee?
Heb er nu 2 x Nobby Nic op liggen maar vind ik te zwaar voor de LeDD.
Tof dat je weer op de MTB zit! 👍🏻
Voor LDD wil je een wat bredere band (>2.35) met minimale nop. Ray/Ralph 2.35 is wel een goede combi of een Thunder Burt 2.35 achter of voor + achter Thunder Burt als je wat meer risico wil nemen, maar let op dat als het nat is het dan wel glijden wordt. Wicked Will lijkt me iets te veel nop hebben voor LDD. Er is naast Schwalbe best wat keus in de maat 2.35+, Maxxis etc. Naast bandenkeuze is bandendruk ook belangrijk, zeker nu het mul wordt.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

‘Eensch’, een wat bredere band met relatief weinig nopjes is prima. Als het nat wordt kan het wat modderen. Maar spelen met de druk helpt al veel.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag een stuk zwart en groen gereden. Zwart is momenteel te droog en zanderig voor een rijder als ik. Veel afstappen. Fiets ging soms alle kanten op. Ik vond het helemaal niks. Groen was wel lekker rijden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik probeer er een video van te maken maar de beelden zijn fucking saai🙈🤣
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

Vandaag weer ‘ns naar de LDD gegaan…noordelijke deel van de zwarte route is wel echt mul! De rest van de route goed te doen en ligt er strak bij. :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Mnrk schreef: za 7 mei 2022, 22:20 Vandaag weer ‘ns naar de LDD gegaan…noordelijke deel van de zwarte route is wel echt mul! De rest van de route goed te doen en ligt er strak bij. :-q
Vanmorgen in alle vroegte (6:30) een rondje zwart gedaan, het is op zich nog wel goed te fietsen maar een paar dagen regen zou geen kwaad kunnen want het begint aardig mul te worden.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag een rondje zwart gedaan maar het wordt best wel mul. De regen van vannacht was onvoldoende om verschil te maken. Als je het fietspad naar Giersbergen aan de noordkant van de route oversteekt slinger je even door het bos en daarna klim je omhoog op en over een van de kammen. De afdaling aan de andere kant kent nu een paar verradelijke gaten dus opletten geblazen. Gelukkig val je in die mulle zooi niet heel hard merkte een heer die voor me fietste en de ‘over the bar’ move maakte :winkie:
Plaats reactie