Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Majoorkees schreef: za 12 september 2020, 16:38 Eens, ik heb gisteren die bruidslui ook gezien. Ben er heel rustig langs gereden ook omdat er honden los liepen.

Route lag er lekker bij. Ben wel bang dat het de komende dagen minder wordt onder de blikkende zon....

Borden met ‘mountainbike route’ of zo, liefst met ‘en die hebben voorrang’ alsmede het losloop gebied wat verder laten beginnen lost veel op lijkt me.
Route lag er vandaag in ieder geval nog steeds prima bij. Lekker door kunnen rijden vanochtend!

Borden helpen vaak niet bij mensen die niet willen meewerken.
Laatst gewijzigd door van Tuyl op zo 13 september 2020, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58


Route lag er vandaag u ieder geval nog steeds prima bij. Lekker door kunnen rijden vanochtend!

Borden helpen vaak niet bij mensen die niet willen meewerken.
Klopt, ze helpen dan wel bij eventuele schade - zaakjes bij verzekeringen. ‘Ah u negeerde het bord, hond liep los, aansprakelijk.’

Moet je niet willen natuurlijk, zelf ga ik ook in de remmen daar, maar het helpt wel om weer een mtb te krijgen als je er een opvouwt :winkie:
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Majoorkees schreef: zo 13 september 2020, 20:11
Klopt, ze helpen dan wel bij eventuele schade - zaakjes bij verzekeringen. ‘Ah u negeerde het bord, hond liep los, aansprakelijk.’

Moet je niet willen natuurlijk, zelf ga ik ook in de remmen daar, maar het helpt wel om weer een mtb te krijgen als je er een opvouwt :winkie:
Dat dan weer wel!
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Het gaat mij met die borden niet om aansprakelijkheidskwesties. Maar wel ben ik van mening dat als je onderaan bij de opgang twee of drie borden wegzet, deze wel degelijk door veel mensen gezien worden en dat de situatie daar dan toch wat veiliger door wordt. Natuurlijk heb je bij beide partijen (zowel mtb-ers als het 'wandelend volk (met of zonder hond)) er blinde kippen tussen lopen (of rijden) die nergens naar kijken en alleen 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke' in het hoofd hebben.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanmiddag lekker op mijn gemak een rondje gereden. Warm maar prima te doen. Het wordt weer wat mul, maar nog steeds prima te doen. Wel een aantal voetgangers op de route. Tot mijn lichte blijheid een aantal nieuwe bordjes zodat iedereen nu ook weet: hier niet in met knol of hond....

Vlak voor Bosch en Duin een kleine detour ingericht vanwege een hoornaar - nest. Lijkt me verstandig dat te respecteren :winkie:

En weer ondervonden dat die Scalpel echt een feest is. Stuurt geweldig, elke klap is raak en heuveltje af zonder angst ‘gang is alles’.
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Majoorkees schreef: ma 14 september 2020, 16:40
Vlak voor Bosch en Duin een kleine detour ingericht vanwege een hoornaar - nest. Lijkt me verstandig dat te respecteren :winkie:
Misschien even checken of het om de Aziatische hoornaar gaat en even melden? Las net het volgende artikel: https://nos.nl/regio/brabant/artikel/39 ... heeze.html
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Er stonden borden bij en een aangewezen omrij route. Ik neem aan dat Natuurmonumenten dit spits heeft.

Heb er weer van genoten na blaasontsteking en drie weken antibiotica maar het wordt wel een ander zadel en ik denk broeken met dunne zemen....
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanmiddag rondje gereden. Lekker mul wel weer. Maar ach. Plezier gehad en daar gaat het om. Het hoornaarsnest is er nog.

Veel huurfietsen op de route met bijbehorend gedrag. Wiebelige bewegingen, onzeker.... en ach dan denk ik maar tsja zo was ik ook ooit :winkie:
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Majoorkees schreef: vr 18 september 2020, 16:52 Vanmiddag rondje gereden. Lekker mul wel weer. Maar ach. Plezier gehad en daar gaat het om. Het hoornaarsnest is er nog.

Veel huurfietsen op de route met bijbehorend gedrag. Wiebelige bewegingen, onzeker.... en ach dan denk ik maar tsja zo was ik ook ooit :winkie:
waar zit dat nest?
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

bianchi5555 schreef: do 24 september 2020, 22:23
Majoorkees schreef: vr 18 september 2020, 16:52 Vanmiddag rondje gereden. Lekker mul wel weer. Maar ach. Plezier gehad en daar gaat het om. Het hoornaarsnest is er nog.

Veel huurfietsen op de route met bijbehorend gedrag. Wiebelige bewegingen, onzeker.... en ach dan denk ik maar tsja zo was ik ook ooit :winkie:
waar zit dat nest?
Net voor de oversteek van het betonpad naar het uitkijkpunt bij bos en duin.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Het zit er nog :tong

De route ligt er prima bij. De plassen zijn aardig weggezakt. Ik heb vanochtend een rondje gereden. Enige nadeel op zaterdagochtend is de hoeveelheid huurfietsen. Maar ja, dat weet je van te voren als je in het weekend gaat en niet met zonsopgang in het bos bent :winkie:

Ik kwam op een van de kruisingen tussen Bosch en Duin en de Rustende Jager een club bejaarden tegen die met wandelstokken voortbewegend conditie aan het onderhouden waren. FIETSER klonk het door het bos en ik kreeg netjes voorrang. Uiteraard zelf een beetje ingehouden, ‘goedemorgen, dank u, veel plezier nog’ geroepen en mijn weg vervolgd. Zo houden we het gezellig hè :-q
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Gisteren weer rondje zwart en groen gedaan....er lagen nu toch behoorlijk wat plassen vond ik. Heel naïef gedacht van mij natuurlijk dat nog droog zou zijn na zo'n nacht met regen :~ . Maar los van het proberen ontwijken van de grootste plassen heerlijk door kunnen kachelen. Van los zand is zeker geen sprake meer.

Geen last gehad van Hoornaars....omleiding was er nog, voor zover je dat een omleiding kan noemen :winkie:.

Bij Roestelberg nog wel twee beginners aangesproken op feit dat die zonder helm rondrijden....excuus was dat ze pas net begonnen waren. Dat mag toch zeker GEEN excuus zijn. Dat niet iedereen gelijk een bak met geld er tegenaan gooit met dure kledij en of materiaal prima...dat hoeft zelfs voor mij ook niet als je al jaren rijdt, maar ALTIJD een helm op :x. Geen discussie.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Net na de Steegerf in Drunen (direct na de afdaling met kleine drop) zijn ze bezig met groot onderhoud! Ik reed met mijn maandagochtend gezicht bijna de laadbak van de graafmachine in😜
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Cycling4Care schreef: ma 28 september 2020, 10:15 Gisteren weer rondje zwart en groen gedaan....er lagen nu toch behoorlijk wat plassen vond ik. Heel naïef gedacht van mij natuurlijk dat nog droog zou zijn na zo'n nacht met regen :~ . Maar los van het proberen ontwijken van de grootste plassen heerlijk door kunnen kachelen. Van los zand is zeker geen sprake meer.

Geen last gehad van Hoornaars....omleiding was er nog, voor zover je dat een omleiding kan noemen :winkie:.

Bij Roestelberg nog wel twee beginners aangesproken op feit dat die zonder helm rondrijden....excuus was dat ze pas net begonnen waren. Dat mag toch zeker GEEN excuus zijn. Dat niet iedereen gelijk een bak met geld er tegenaan gooit met dure kledij en of materiaal prima...dat hoeft zelfs voor mij ook niet als je al jaren rijdt, maar ALTIJD een helm op :x. Geen discussie.
Juist als beginner met weinig techniek lijkt een helm me verstandig. :-D Goed dat je ze aangesproken hebt, zou wat mij betreft gewoon verboden moeten zijn om zonder op pad te gaan.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik zag een duidelijk niet - beginner op een groen - witte Scott hardtail ook zonder helm. Die heb ik dus niet aangesproken; als je ervaren bent en dan geen helm op heb je wat mij betreft al hersenletsel......
Plaats reactie