Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Maar wat is de reden dat het gedaan word dan?
geld, bij Natuurmankementen draait alles om geld
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Remmes schreef: za 27 april 2019, 16:55
Maar wat is de reden dat het gedaan word dan?
geld, bij Natuurmankementen draait alles om geld
Bron?
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Ga zometeen weer even een rondje doen.
Eindelijk wat regen gehad.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Fevo schreef: zo 28 april 2019, 08:11 Ga zometeen weer even een rondje doen.
Eindelijk wat regen gehad.
Tip: Met een Fatbike is in de Duinen altijd te fietsen :-q :D
Life is short.....................enjoy it!!!
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Ligt erbij als een racebaan! :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik was er een slordige tien jaar niet geweest (heb me net even voorgesteld in het voorstel - topic) maar het ligt er prachtig bij. Wel vind ik dat het jammer is dat hele stukken bos weggezaagd zijn door Natuurmonumenten. Om het stuifzand meer ruimte te geven.... tsja.

Het rondje is naar mijn mening wel aardig veranderd. Ik snap dat wel. Met de aantallen van tegenwoordig moet je die mulle hellingen wel vol leggen met matjes. Anders slijten de paden steeds verder uit tot de heuvel in gevaar komt. Het stuk net voor de Roestelberg vind ik overigens niet zo leuk, te mul.

Wat ik wel schitterend vind, is het stuk van de Rustende Jager naar de Roestelberg. Ik reed daar maandagavond met wat fotografen het ‘golden hour’ noemen. Schitterend licht, echt heel heel mooi. Er kruiste nog een reebok het pad, op zijn gemak, dus dat was voor mij prachtig. En die oude Gary Fisher waar ik op rijd komt nog steeds heel aardig mee, hoewel ik wel wat ga kwijlen als ik een Spark, Fuel, Epic of Scalpel zie rijden....

Op het stuk van de Roestelberg naar Bosch en Duin herinner ik me meer langere paden en modderbaden. Die lijken nu meer te zijn vervangen door kombochten en wat leuke jumps erin. Naar mijn mening is dat prima, hoewel ik de afdaling net voor Bosch en Duin voor het oversteken van het fietspad nogal kapotgeremd vind. Ik begrijp dat de oude, schuin naar beneden over de helling, is vervangen want daar reed je met een lekker gangetje het fietspad op net na een bocht en tegen het verkeer in. Maar ik vond het wel leuker dan wat er nu lig, maar ja. Dat is persoonlijk.

Samenvattend vind ik het in zijn geheel dikke pluimen waard aan de mensen die het onderhoud doen. Want het is een schitterende route door een prachtig gebied met heel veel leuke elementen voor lekker mountainbiken, en dat het misschien door de jaren heen wat minder modderbikkelen is, tsja. Ik denk dat je daar niet aan ontkomt.
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Na jaren van weg geweest, afgelopen maanden toch weer eens een rondje gereden in de LDD. Ik was in de buurt, Scalpel achterin de auto en na een klanten bezoek snel weer even genoten van de mooie single tracks. Was wel weer wennen na het rijden van de ruwe rotsige ondergrond van Alicante maar heb toch weer genoten :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Zaterdag ook weer gereden. Ligt er mooi bij al wordt het op sommige stukken flink mul. Ben met mijn oude Koga Terrarunner gegaan, zonder vering maar met een paar 2.3 inch brede slofjes.... Prachtig wat kun je dan lomp hard door bochten rijden :tong
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Afgelopen zondag rondje gedaan, maar was erg mul hoor.
Vooral de leuke afdalingen konden niet meer met een al te hoog tempo (of ik ben gewoon een mietje aan het worden)
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Route was minder zwaar dan ik verwacht had vandaag. Tot mijn verbazing nergens af hoeven stappen. Het boompje dat vlak voor een mul klimmetje over het pad lag is weggehaald. Dus daar kunnen we ook weer fietsend omhoog.
Wel voorbijgefietst door een electrische mountainbike (is voor mij een contradictio in terminis). Zonder doktersbriefje zou het niet moeten mogen. Als ik zo'n motortje achter me hoor ga ik niet aan de kant. (is me in totaal gelukkig pas 2 maal overkomen). Bucklerdrinkers zijn het voor mij. Bier drinken zonder dronken te willen worden, mountainbiken zonder moe te willen worden.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

gertjanzelf schreef: di 18 juni 2019, 22:59 Als ik zo'n motortje achter me hoor ga ik niet aan de kant. (is me in totaal gelukkig pas 2 maal overkomen). Bucklerdrinkers zijn het voor mij. Bier drinken zonder dronken te willen worden, mountainbiken zonder moe te willen worden.
🤦🏻‍♂️🙄 Wat een ontzettend sneue en typische reactie, zegt meer over jouw (en je ego) dan over de persoon op de e-mtb. Leven en laten leven....
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

gertjanzelf schreef: di 18 juni 2019, 22:59 Zonder doktersbriefje zou het niet moeten mogen. Als ik zo'n motortje achter me hoor ga ik niet aan de kant.
Moet hij eerst z'n briefje laten zien voor hij er langs mag :~
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Agamer: of een speciale bel die alleen op doktersrecept verkrijgbaar is😆
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

deefdeef schreef: wo 19 juni 2019, 01:06
gertjanzelf schreef: di 18 juni 2019, 22:59 Als ik zo'n motortje achter me hoor ga ik niet aan de kant. (is me in totaal gelukkig pas 2 maal overkomen). Bucklerdrinkers zijn het voor mij. Bier drinken zonder dronken te willen worden, mountainbiken zonder moe te willen worden.
🤦🏻‍♂️🙄 Wat een ontzettend sneue en typische reactie, zegt meer over jouw (en je ego) dan over de persoon op de e-mtb. Leven en laten leven....
Je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. Inderdaad iedereen het zijne. Ook op testdagen worden E mountainbikes inmiddels sterk gepromoot. Als ik fysiek achteruitga en wil blijven genieten van het mtb-en ga ik er misschien ook nog wel eens aan. Als jonge sterke mensen (diegene die mij voorbijreed was wel vaardig in het losse zand) gaan ebiken dan ontstaat er wel een probleem in fors wisselende snelheden. Door de week is dat echter geen probleem want hij was dinsdag de enige andere biker in het bos.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Vind vooralsnog de e-bikers prima hoor.
Ga zelf naar 1 vd testdagen om te kijken of het voor mij ook goed is.
Heb nogal erge astmatische bronchitis en kan daarom in de zomermaanden geen rondjes langer dan 15/20km te rijden.

Maar de negatieve reacties die je overal lees van mensen die het alleen voor oudere en beperkte vind maak de keuze om hem te halen wat lastiger.
Heb geen zin om “gehaat” te worden tijdens mijn rondjes.

Ben sowieso geen tijdrijder dus opdringerig biken doe ik niet.
Plaats reactie