Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

De baan lag er idd goed bij afgelopen zondag! :-q
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Shaggadellick schreef: di 17 november 2020, 21:39 De baan lag er idd goed bij afgelopen zondag! :-q
En woensdag ochtend lag het er nog steeds perfect bij.
Niet zeuren.... door fietsen
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Super strak idd!

Ook weer flink onderhoud gepleegd! Tussen Bos en Duin en de Rustende jager.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Jeppie1990 schreef: wo 18 november 2020, 17:26 Super strak idd!

Ook weer flink onderhoud gepleegd! Tussen Bos en Duin en de Rustende jager.
Toevallig heb ik dat stuk vandaag niet gedaan maar richting de Roestelberg waren ook verschillende stukken aangepakt
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vanochtend nog steeds een racebaan. Geweldig. Beetje regen gehad maar dat merk je niet. Ook omdat het onderhoud weer keurig heeft gezorgd voor goede afvoer denk ik.

Heerlijke rit! :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Zaterdag of zondag vroeg weer de route op :-q Helaas kan ik van ma tot do niet ivm werken. Vrijdag's is het weer weekend! En dan begin ik in de ochtend lekker weer aan mijn wekelijkse rondje Amerongen-Leersum :winkie:
En dan zaterdag of zondag de LDD :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Geniet ervan 8)

Even een vraagje aan de oude rotten hier. ‘Vroegah’ , echt wel dik tien of vijftien, misschien zelfs twintig jaar geleden, ging je bij de Rustende Jager een stukje het fietspad op, Bossche Baan, en dan links het bos in. Nu ben ik daar laatst te voet naar op zoek geweest (want dan mag je er wel het bos in) maar dan kan ik de ronde niet helemaal meer vinden.

Weet iemand misschien of de route ergens in de oude vorm op kaart staat? Ik zou t leuk vinden die routes eens te bekijken. Te voet uiteraard😇

Zelfde voor de westkant. Nu opgeleukt met slingerpaden door het bos maar lang geleden was het daar lekker door de modder ploeteren :winkie:
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ik ken eigenlijk alleen het oude stukje na Bosch en Duin nog, die is wel makkelijk te vinden.
Fietspad stukje voorbij Bosch en Duin, kun je links een klimmetje pakken.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ja en net voor b&d kwam je schuin naar beneden waar nu die fietsenrekken staan. Mooie tijden :lol:

Misschien eens zoeken via de wayback machine :bier:
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Die van B&D ken ik nog wel ja. Daar kon je lekker in de zandbak onderuit gaan net als menig andere die naar beneden reed :lol: :lol:

Bij de rustende jager niet. Is dat niet langer geleden?
Ik kom er sinds 2001 (eerste mtb) en kan me niet herinneren dat er een anders start was dan bij het fietspad.

Blijft een top route :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Majoorkees schreef: do 19 november 2020, 17:49 Even een vraagje aan de oude rotten hier. ‘Vroegah’ , echt wel dik tien of vijftien, misschien zelfs twintig jaar geleden, ging je bij de Rustende Jager een stukje het fietspad op, Bossche Baan, en dan links het bos in. Nu ben ik daar laatst te voet naar op zoek geweest (want dan mag je er wel het bos in) maar dan kan ik de ronde niet helemaal meer vinden.

Weet iemand misschien of de route ergens in de oude vorm op kaart staat? Ik zou t leuk vinden die routes eens te bekijken. Te voet uiteraard😇
Als je vanaf de Rustende Jager de route op gaat zoals het nu is krijg je eerst wat flauwe links/rechts bochtjes, en op een gegeven moment een scherpe (kom)bocht naar links. Als je in die kombocht rechtsaf gaat zit je op het paadje waarmee je vroeger vanaf het fietspad de route op ging.
Ik neem aan dat als je dat volgt je dus ook bij die oude "ingang" vanaf het fietspad Bossche Baan uitkomt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Aan de kant van de Roestelberg ging je vroeger iets voor het fietspad naar rechts waardoor je op de parkeerplaatst uit kwam. Hier stak je dan vroeger over en ging je naar links, fietste omhoog en dan kwam je weer op de route uit waar nu de klim met de matten liggen.
Niet zeuren.... door fietsen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat ik meer mis is dat je vroeger voor de Rustende Jager gewoon door het bos fietste...
Ik weet niet meer wanneer het precies was, maar op een gegeven moment hebben ze daar een enorm stuk bos gekapt waardoor je nu over dat open gebied rijdt richting RJ.
Gelukkig hebben ze wel leem toegevoegd op dat stuk anders was er in de zomermaanden geen doorkomen meer aan geweest :)

Het gedeelte parallel aan de snelweg bij de Efteling was vroeger juist in de natte maanden een drama. Ik heb daar ooit voor een soort binnenzee gestaan die naast het pad links en rechts wel tien, vijftien meter het bos in blank zette.

Dit is ergens anders, maar geeft een beetje een idee van wat ik bedoel:
Afbeelding

Ben blij dat we daar tegenwoordig vanaf zijn, veel routes blijven het hele jaar door stukken beter rijdbaar dan vroeger!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Aan de kant van Loon op Zand heeft het jaren geleden ook een maand blank gestaan. Daar had je een stuk van 100 meter dat gewoon letterlijk een halve meter diep was.
Niet zeuren.... door fietsen
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

kermit schreef: vr 20 november 2020, 11:45 Wat ik meer mis is dat je vroeger voor de Rustende Jager gewoon door het bos fietste...
Ik weet niet meer wanneer het precies was, maar op een gegeven moment hebben ze daar een enorm stuk bos gekapt waardoor je nu over dat open gebied rijdt richting RJ.
Gelukkig hebben ze wel leem toegevoegd op dat stuk anders was er in de zomermaanden geen doorkomen meer aan geweest :)

Het gedeelte parallel aan de snelweg bij de Efteling was vroeger juist in de natte maanden een drama. Ik heb daar ooit voor een soort binnenzee gestaan die naast het pad links en rechts wel tien, vijftien meter het bos in blank zette.

Dit is ergens anders, maar geeft een beetje een idee van wat ik bedoel:
Afbeelding

Ben blij dat we daar tegenwoordig vanaf zijn, veel routes blijven het hele jaar door stukken beter rijdbaar dan vroeger!
Dat is zeker waar dat routes nu beter rijdbaar zijn! Misschien is het weemoed maar dat bootje spelen idd aan de kant van de Efteling had wel wat. Ik heb overigens op de wayback machine zitten loeren en de LDD heb ik nog niet gevonden. Wel oude versies van mtbroutes.nl en vier kaarten (Hellendoorn, Best en nog twee) dus het is sowieso gewoon leuk om het uit te zoeken.

En ja, ik deel je mening dat de bomenkap jammer is. Als je over het fietspad tussen de IJsbaan bij Kaatsheuvel / Bosch en Duin fietst kom je ook hele stukken tegen waar nog wel stronken staan, maar geen bomen. Ik vind dat een erg sneu gezicht. Tsja natuurmonumenten moet geld verdienen en het verhaal is dan 'stuifzand'....
Plaats reactie