Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

bonzaiking schreef:
Ekie schreef:Het ligt er super goed bij.
Het is alleen jammer dat het onderhoud zo grondig wordt aangepakt dat werkelijk elke uitdaging uit de route verdwijnt.
Geen enkele drop off meer te vinden, elke kuil hobbel is geëgaliseerd....Klimmen op matten is weer wel een uitdaging, zorgen dat je er niet vanaf schiet omdat je achterwiel grip verliest.
Een fietspad door het bos noem ik het
Prima toch. Asfalteren zou nog beter zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Ekie schreef:Het ligt er super goed bij.
Het is alleen jammer dat het onderhoud zo grondig wordt aangepakt dat werkelijk elke uitdaging uit de route verdwijnt.
Geen enkele drop off meer te vinden, elke kuil hobbel is geëgaliseerd....Klimmen op matten is weer wel een uitdaging, zorgen dat je er niet vanaf schiet omdat je achterwiel grip verliest.
Gisteren weer geweest en het lijkt inderdaad met de week erger te worden. Alles word onder het motto van onderhoud glad gestreken. Als het zo blijft ga ik andere routes opzoeken want de uitdaging verdwijnt zo helemaal.

Ik snap ook niet helemaal de bedoeling. Er zijn volgens mij niet voor niets 2 routes, een eenvoudigere (groen) en een zwaardere route (zwart). De zwarte route mag best wat meer uitdaging behouden en krijgen in plaats van een fietspad door de bossen te worden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

erikver schreef:I De zwarte route mag best wat meer uitdaging behouden en krijgen in plaats van een fietspad door de bossen te worden.
Niet mee eens , liever juist wel een extra fietspad door de bossen
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
erikver schreef:I De zwarte route mag best wat meer uitdaging behouden en krijgen in plaats van een fietspad door de bossen te worden.
Niet mee eens , liever juist wel een extra fietspad door de bossen
Ben je weer eens aan het stoken?

Ik klaag niet snel over routes, heb teveel waardering voor het werk dat veel mensen erin stoppen. Maar nu gaan ze zelfs in mijn ogen wel erg ver in de LDD. Hele stukken alleen maar matten en leem, ik snap dat er hier en daar wat gedaan moet worden tegen teveel erosie maar de aantrekkelijkheid van de route gaat wel stap voor stap achteruit op deze manier.
Ik vrees dat als het nog verder gaat ze een averechts effect creëren: de verleiding om op eigen houtje de leukere paden in de LDD op te zoeken zal steeds groter worden. En dat is juist wat je niet wilt in een beschermd natuurgebied.

Misschien eens overleggen met http://www.trackstrails.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; om het optimale eruit te halen.
Goed voor de bikers (behalve Tsjibiti-achtigen natuurlijk ;-)), en uiteindelijk ook goed voor de Duinen want als de route uitdagend genoeg is wordt illegaal rijden minder aantrekkelijk.

Gelukkig wordt er ook gewerkt aan een nieuwe route in Tilburg waar wel externe expertise bij gehaald is, ik ben benieuwd wat we daar uiteindelijk gaan krijgen. Om nou elke week naar de UHR te rijden is me ook wat teveel gedoe :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Het is al meerdere malen tegen de boswachters van Natuurmonumenten gezegd dat ze op deze manier een mooie stimulans geven voor illegale ritjes.
Ze hebben er blijkbaar schijt aan en doen niets met positieve feedback.

Heel jammer. Als cadeau krijgen we ook een steeds strenger controlebeleid. Mijn club is het zeker niet. Erg jammer, want ik mag erg graag in de LDD vertoeven. Woon er om de hoek en kom er jaren.
Life is short.....................enjoy it!!!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Misschien zijn er mensen op dit forum die liever met racefiets door LDD gaan rijden? Dat verklaart misschien positieve reacties op het vele werk wat er gedaan wordt aan deze route.
Maar mijn persoonlijke voorkeur is toch echt een mountainbike-achtige fiets hier te kunnen gebruiken. Dit voorjaar komt de racefiets weer wat meer van stal..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ijskonijn schreef:Misschien zijn er mensen op dit forum die liever met racefiets door LDD gaan rijden? Dat verklaart misschien positieve reacties op het vele werk wat er gedaan wordt aan deze route.
Maar mijn persoonlijke voorkeur is toch echt een mountainbike-achtige fiets hier te kunnen gebruiken. Dit voorjaar komt de racefiets weer wat meer van stal..
Ik ben er zo een. Fietsen onverhard doe ik alleen als door de lage temp. onaangenaam koud is om dat over asfalt te doen. En met mij zijn er heel veel die daar zo mee omgaan want dat is volgens mij de verklaring voor het gegeven dat het veldtoertochtenseizoen hier in herfts en winter is.
Daarom in een toeristisch mooi natuurgebeid zoals de LDD er eentje is dus het liefst zo veel mogelijk toeristische geasfalterrde fietspaden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Tsjibiti schreef: Wat ik al vaker propageer: De hele boel asfalteren. Immers 90% van de recreatieve fietsers rijdt op de "weg". MTB-ers kunnen in het buitenland (in de echte bergen) terecht. Als ze daarvoor hun vaardigheden willen oefenen kunnen ze op de BMX baantjes terecht.
:o ik geloof mijn ogen niet : ofwel is dit een erg vroege aprilgrap, ofwel zit jij op een fout forum je onzin te verkopen :~
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

lowie schreef:
Tsjibiti schreef: Wat ik al vaker propageer: De hele boel asfalteren. Immers 90% van de recreatieve fietsers rijdt op de "weg". MTB-ers kunnen in het buitenland (in de echte bergen) terecht. Als ze daarvoor hun vaardigheden willen oefenen kunnen ze op de BMX baantjes terecht.
:o ik geloof mijn ogen niet : ofwel is dit een erg vroege aprilgrap, ofwel zit jij op een fout forum je onzin te verkopen :~
Je kent onze huis troll nog niet?
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

bouwpakket schreef: Je kent onze huis troll nog niet?
even de troll voeren :P
nog meer matten geplaatst
https://youtu.be/QLBBia6jDwM" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Remmes schreef:
bouwpakket schreef: Je kent onze huis troll nog niet?
even de troll voeren :P
nog meer matten geplaatst
https://youtu.be/QLBBia6jDwM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn oma had een wijze spreuk: ,,antwoord de zot niet op zijn dwaasheden..." of is dit in overtreding met de spelregels van ons forum?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Iemand enig idee van de schade op en aan de route na de storm van donderdag?
Wou eigenlijk naar UHR, maar zij raden dat af vanwege vele bomen op en over de route en zoek nu een alternatief voor zaterdag.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Wat maken die bomen op de trail nu uit ?. Gewoon op over of omheen lijkt me
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ijskonijn schreef:Mijn oma had een wijze spreuk: ,,antwoord de zot niet op zijn dwaasheden..." of is dit in overtreding met de spelregels van ons forum?
Nee, dat zou juist goed zijn om ons een beetje aan te houden. Dan liepen bijvoorbeeld de topics van pagani ook niet zo gierend uit de bocht elke keer... :D

Lees je iets geks, gewoon laten gaan (tenzij het echt niet door de beugel kan natuurlijk, en dan heb je een meldknop).
Jaren geleden postte george eens een keer dit plaatje, ben ik nooit vergeten:

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Remmes schreef:Wat maken die bomen op de trail nu uit ?. Gewoon op over of omheen lijkt me
Kijk voor de grap even in de UHR topics. Op Amerongen alleen al liggen meer dan 70 grote bomen, ik denk dat je langer aan het op en afstappen bent dan dat je aan fietsen toekomt :lol:
Er ligt hier echt heel veel om...
Plaats reactie