Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Toch nog poging gewaagd. In Januari voor het eerst de L&DD gereden. Weet iemand waarom ze daar met een achterlicht rijden? :~

Afbeelding

https://youtu.be/2gkXbes0mEg
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

MVMVML schreef: vr 13 mei 2022, 16:10 Toch nog poging gewaagd. In Januari voor het eerst de L&DD gereden. Weet iemand waarom ze daar met een achterlicht rijden? :~

Afbeelding

https://youtu.be/2gkXbes0mEg
Ik doe het in de wintermaanden ook vaak maar dat is meer omdat ik tegen de schemering aan rijd en gewoon goed zichtbaar wil zijn op de openbare weg. Verder geen andere reden.
Niet zeuren.... door fietsen
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Majoorkees schreef: do 12 mei 2022, 16:04 Vandaag een rondje zwart gedaan maar het wordt best wel mul. De regen van vannacht was onvoldoende om verschil te maken. Als je het fietspad naar Giersbergen aan de noordkant van de route oversteekt slinger je even door het bos en daarna klim je omhoog op en over een van de kammen. De afdaling aan de andere kant kent nu een paar verradelijke gaten dus opletten geblazen. Gelukkig val je in die mulle zooi niet heel hard merkte een heer die voor me fietste en de ‘over the bar’ move maakte :winkie:
Inderdaad, beetje links aanhouden daar. Vandaag voor het eerst dit seizoen moeten afstappen bij een mulle klim. 🙈
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Vandaag op een aantal plaatsen op zwart eraf gemoeten helaas. Mul! Maar het is nog goed te rijden. Wel een beetje schuiven in bochten soms. Kwam nog een onderhoudsploeg tegen de rijrichting in…. Fijn wat die lui doen maar je schrikt wel even :winkie:

Onderweg naar huus voorzien van een douche door moeder natuur, inclusief massage door hagelsteentjes. Heerlijk
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Je kunt nu weer knallen, het ligt er lekker bij! Schade door droogte gevolgd door veel regen viel me reuze mee. Alleen af en toe even bukken voor een laag hangend takje hier en daar en na een rondje wat onschuldige rupsen moeten verwijderen van mijn lijf.
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Het zal nu wel niet meer los zijn op de route, vandaag is er volgens mijn regenmeter maar liefst 40 mm gevallen. Ik woon hemelsbreed een kilometer van de rustende jager.
Niet zeuren.... door fietsen
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Sicos schreef: zo 5 juni 2022, 20:27 Het zal nu wel niet meer los zijn op de route, vandaag is er volgens mijn regenmeter maar liefst 40 mm gevallen. Ik woon hemelsbreed een kilometer van de rustende jager.
Dat geloof ik graag. Iemand vandaag nog geweest?
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Heb zaterdag nog rondje zwart gedaan, nergens van de fiets af gemoeten. Wel her en der wat rulle stukken, paar keer wat schuivertjes gehad, maar goed te doen. Na de regen van zondag, maandag en vandaag zal het nu eerder te nat zijn. Maar droogt meestal heel snel op in de duinen.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

JoopO schreef: wo 8 juni 2022, 17:12 Heb zaterdag nog rondje zwart gedaan, nergens van de fiets af gemoeten. Wel her en der wat rulle stukken, paar keer wat schuivertjes gehad, maar goed te doen. Na de regen van zondag, maandag en vandaag zal het nu eerder te nat zijn. Maar droogt meestal heel snel op in de duinen.
Het droogt nu inderdaad snel, gisteravond toch nog even geweest voor een rondje zwart en ik was positief verrast dat de plassen nagenoeg weg waren en er op een klein kuiltje na geen modder was. Zowaar nog een minuutje van mijn pr afgesnoept op een volledige ronde 🙂. Alleen bij die snelle bochtencombinatie voor scott mountain (die optionele klim en afdaling) ff opletten, daar blijft het een beetje mul en wil de fiets nog wel eens met kwispelen als je naar links instuurt, terwijl je daar snel met 30+ komt aanrijden. Maar goed, dat houdt het spannend. 😅
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Rollingforever schreef: wo 8 juni 2022, 19:53 Het droogt nu inderdaad snel, gisteravond toch nog even geweest voor een rondje zwart en ik was positief verrast dat de plassen nagenoeg weg waren en er op een klein kuiltje na geen modder was. Zowaar nog een minuutje van mijn pr afgesnoept op een volledige ronde 🙂. Alleen bij die snelle bochtencombinatie voor scott mountain (die optionele klim en afdaling) ff opletten, daar blijft het een beetje mul en wil de fiets nog wel eens met kwispelen als je naar links instuurt, terwijl je daar snel met 30+ komt aanrijden. Maar goed, dat houdt het spannend. 😅
Een minuut er af, das veel. Eens kijken of er voor mij ook nog iets in zit deze week......
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Het is idd een racebaan momenteel. Was mijn helm vergeten dus maar een klein stukje gedaan vandaag. Maar ligt er super bij. Ik denk wel dat het snel mul is als die koperen ploert goed zijn best gaat doen…
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

Gisteren nog een rondje gedaan, het is/wordt weer mul inderdaad.
Maar ik hou daar wel van :winkie: , ben meer van de uitdagingen dan van het snelle rijden.
cube stereo 29
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

dun.den schreef: do 16 juni 2022, 13:30 Gisteren nog een rondje gedaan, het is/wordt weer mul inderdaad.
Maar ik hou daar wel van :winkie: , ben meer van de uitdagingen dan van het snelle rijden.
Ik ben gisteren ochtend geweest rond 6:15 op de groene route deze keer (had nog spierpijn van iets anders) maar vond die er prima bij liggen.
Niet zeuren.... door fietsen
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Even een vraagje aan de locals (of degenen die vandaag geweest zijn)... Hoe ligt het erbij? Plan is om morgen rondje te rijden, maar ik moet nog stuk met auto en dat doe ik liever als baan oke is, vandaar :winkie:
dun.den
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 997
Lid geworden op: zo 23 december 2007, 21:42
Mijn mountainbike: cube stereo 29

ijskonijn schreef: ma 20 juni 2022, 17:20 Even een vraagje aan de locals (of degenen die vandaag geweest zijn)... Hoe ligt het erbij? Plan is om morgen rondje te rijden, maar ik moet nog stuk met auto en dat doe ik liever als baan oke is, vandaar :winkie:
Ben vanmiddag geweest, lag er lekker bij.
zal morgen wel iets muller zijn, maar nog goed te doen dan.
cube stereo 29
Plaats reactie